کد مطلب: ۶۳۲۹۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش فروش سکه در آستانه نوروز / پیش بینی قیمت طلا

کاهش فروش سکه در آستانه نوروز / پیش بینی قیمت طلا

طلا و سکه‌ گران شدند. طلا و سکه در بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت انس جهانی و ادامه تنش‌ها در بازار افزایش پیدا کرد. آیا باید منتظر کاهش قیمت طلا ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ادامه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین قیمت انس جهانی را افزایش داد. قیمت طلا در ایران نیز نوساناتی داشته است.

گویا تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین بالا رفته است. در مقابل اما در ایران در آستانه نوروز تقاضا برای خرید سکه نسبت به سال‌های قبل کمتر شد.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم اسفند

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هر چند تقاضا برای خرید سکه نسبت به ماه‌های اخیر بیشتر شده اما این میزان تقاضا مانند سنوات گذشته نیست. مشاهدات نشان می‌دهد خرید سکه از سوی شرکت‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حالا اما برخی فروشندگان طلا می‌گویند تداوم جنگ میان روسیه و اوکراین ممکن است قیمت انس جهانی طلا را مجدد افزایش دهد. آیا قیمت طلا در هفته سوم اسفند افزایش می‌یابد؟

دبیر اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه جنگ میان روسیه و اوکراین متوقف شود انس جهانی طلا نیز ثابت باقی می‌ماند و همین موضوع در بازار طلای ایران تاثیر دارد.

نادر بذرافشان توضیح داد: هر نوع اخبار سیاسی در بازار طلای جهانی تاثیر دارد. پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا در هفته سوم اسفند بین دو تا پنج درصد افزایش یا کاهش داشته باشد. کاهش یا افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی هم به تداوم تنش‌ها بستگی دارد.

علت نوسانات قیمت طلا در بازار ایران

این فعال صنفی بیان کرد: طلا و سکه در بازار ایران تحت تاثیر افزایش انس جهانی گران شد. البته افزایش تقاضا در آستانه نوروز بی‌ارتباط با گرانی‌ها نیست. هر چند رونق بازار شب عید امسال مانند سال‌های گذشته نیست اما تقاضا برای خرید سکه‌های گرمی اندکی بیشتر شد.

بذرافشان گفت: در سال‌های گذشته تقاضا از سوی شرکت‌های برای خرید سکه بسیار زیاد بود. برخی شرکت‌ها در آستانه نوروز حدود ۴۰ تا ۵۰ سکه سفارش می‌دادند اما امسال این روند به نوعی کمتر شده و برخی از صاحبان سرمایه فقط سکه‌های گرمی می‌خرند.

براساس این گزارش با افزایش قیمت طلا برخی به خرید طلای قسطی روی آوردند. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه فروشندگان طلای کرج گفت: فروش اقساطی طلا به طور کلی قانونی نیست.

برای مطالعه بیشتر خبر طلای قسطی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.