خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۳۷۸۲

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا اول شهریور / احتمال ریزش قیمت طلا وجود دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا اول شهریور / احتمال ریزش قیمت طلا وجود دارد؟

به عقیده کارشناسان بازار طلا و سکه، به دلیل اثبات قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومان تقاضا در بازار سکه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در نرخ ۱۷۸۱ دلار بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نوسان زیادی را ثبت کرد و در بالاترین نرخ امروز به یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان رسید.

بعضی از تحلیلگران بازار جهانی طلا می گویند ناکامی این فلز ارزشمند برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار، ممکن است طلا را در معرض یک ریزش قابل توجه دیگر قرار دهد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز در این باره گفت: با وجود این که اونس طلا پس از ریزش دو هفته پیش، به سرعت در بالای ۱۷۰۰ دلار تثبیت شد اما تقاضای کافی برای خرید وجود ندارد تا قیمت این فلز ارزشمند بالاتر برود. طلا درست روی یک خط نزولی قرار گرفته و نزول بیشتری پیدا خواهد کرد. مشکل اینجاست که نقره هم خیلی ضعیف است و تصور می کنم طلا این فلز را دنبال خواهد کرد. طلا در موج نزولی بعدی تا سطح ۱۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

جیمز نایتلی، مدیر اقتصاد بین الملل موسسه ING در این باره به کیتکونیوز گفت: بحث اصلی "سیاست اقتصادکلان در یک اقتصاد نابرابر" خواهد بود اما توجه اصلی بازار به بحثها پیرامون تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

همه نگاهها به صحبتهای جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که صبح جمعه به شکل کنفرانس ویدیویی سخنرانی خواهد کرد.

نایتلی گفت: ما شاهد آن هستیم که بانک مرکزی آمریکا حداقل در گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته خود در این باره صحبت کرده است. این امر می تواند به ریزش قیمت طلا در آستانه نشست جکسون هال منتهی شود. این نشست ممکن است مشکلاتی هم برای بازارهای سهام ایجاد کند.

پاویلونیس پیش بینی کرد سطح ۱۸۰۰ دلار نقطه مقاومتی قوی برای طلا مانده است و تا زمانی که این فلز ارزشمند نتواند بالای این سطح بسته شود، بعید است صعود چندانی پیدا کند. باید طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند تا اوضاع را بتواند به نفع خود تغییر دهد. اگر موفق به شکستن قیمت ۱۸۰۰ دلار نشود در این صورت به سمت ۱۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

میلک هم صعود اونس طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار را نشانه بهتر شدن اوضاع برای این فلز ارزشمند می داند اما طلا باید ابتدا مقاومت در سطح ۱۷۹۳ را بشکند که در صورت مطلوب نبودن آمار اقتصادی هفته جاری چنین اتفاقی می تواند روی دهد.

دنیای اقتصاد نوشت:

اگر قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد. با این حال، برخی سکه بازان انتظار دارند که قیمت دلار در ابتدای هفته به واسطه عرضه بازارساز در مسیر نزولی قرار بگیرد. این عده به همین دلیل از بعدازظهر روز شنبه تا حدی فروش های فلز گران بهای داخلی را افزایش دادند.

سکه که در تعطیلات تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیش روی کرده بود، امروز به ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسی میدونه طلا میره بالا یا میاد پایین؟؟

    • ناشناس

      دقیقا منم سوالم همینه ای کاش کسی میدونست و میگفت

    • ناشناس

      صد در صد گران میشود شک نکنید

    • ناشناس

      تورو خدا یکی واضح بگه امروز طلا کاهش یا افزایش منم قصد خرید طلای ۱۸ گرم دلرم نمیخوام توی گرونی بخرم

  • سمیرا

    من چندتا سکه پس انداز دارم به نظرتون بفروشم یا نه نیم سکه ن از ۵۸۵۰گرفتم الان خوبه بفروشم با ضرر میکنم اگه بمونه؟