کد مطلب: ۵۳۰۳۲۶

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اتفاق تازه در بازار طلای ایران / مردم به جای طلا، نقره می‌خرند

اتفاق تازه در بازار طلای ایران / مردم به جای طلا، نقره می‌خرند

قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دو روز گذشته با پنج هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قدرت خرید سبب شده که مردم به جای خرید طلا و سکه، بدلیجات یا نقره بخرند!

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا به دلیل افزایش تنش‌های سیاسی با ۳۲ دلار افزایش به قیمت یک هزار و ۷۷۷ دلار رسید. این مساله، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را گران کرد.

با افزایش قیمت طلا مردم از خرید طلای آب شده و سکه صرف نظر کردند. در این باره نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: در شش ماه اخیر تمایل مردم به خرید طلای آب شده و سکه زیاد بود. یعنی مردم با نگاه سرمایه‌گذاری به این بازار ورود می‌کردند؛ این در حالی است که قبل از نوروز تاکنون مردم به هیچ عنوان سکه و طلای آب شده نمی‌خرند!

فعالان بازار می‌گویند سرمایه‌گذاری در طلاهای آب شده و سکه کاهش پیدا کرده است. چرا؟ محمد کشتی آرای معتقد است: کاهش سطح درآمدهای مردم، میل سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش داده، از این‌رو خرید بدلیجات توسط مردم زیاد شده است!

سکه گران شد

قیمت سکه نسبت به دو روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ نایب رئیس اتحادیه طلا در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۱۷۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی تغییری نکرد و با قیمت دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین با افزایش قیمت طلا حباب سکه هم به ۴۳۰ هزار تومان رسید!

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب وقتی میبینیم طلا شده خداد تومن یه گوشواره میری بخری کم کم باید۵گرم بگیری میکنه ۵. نیم الی ۶میلیون خوب نداریم میریم نقره میخریم که گوشمون خالی نمونه

    • ناشناس

      یه زمان بشه آلومینیوم به گوشمون آویزون کنیم، قدر امروز و بدونید.

  • ناشناس

    مردم ایران روزگاری مرغ میخوردند ولی الان پای مرغ

  • ناشناس

    حالا یعنی چی میشه

  • ناشناس

    چیه میخاین اینم گرون کنین باز؟

  • ناشناس

    نخیر مردم رفتن به سمت رمزارز

  • ناشناس

    قصد این سیستم فقط بیچاره کردن و به دریوزگی انداختن مردمه و بس . مردم هیچ امید و چشمداشتی برای بهبود شرایط زندگیتون به این سیستم نداشته باشین . این سیستم خودش کلاهبردار قرنه !! از بورس گرفته تا سهام و دلار و مسکن .‌دست رو هر چی گذاشتن اونجا رو به گند و تباهی کشیدن و مردم رو بیچاره کردن