کد مطلب: ۵۷۱۴۰۸

رئیس اتحادیه طلای بابل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی مرداد / طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی مرداد / طلا ارزان می‌شود؟

کرونای دلتا ترمز ریزش انس طلا را کشید و در بازار ایران قیمت طلا روند ثابت پیدا کرد. رئیس اتحادیه طلای بابل با تایید این خبر گفت: در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات طلا در بازارهای جهانی جان گرفت. در ایران اما به دلیل آغاز ماه محرم تقاضا برای خرید طلا کم شد. فروشندگان طلا می‌گویند به دلیل کاهش سطح درآمدها خرید طلا و سکه دیگر برای مردم اولویت ندارد.

رئیس اتحادیه طلای بابل گفت: بازار طلا با شروع ماه محرم و مشخص نبودن برنامه دولت سیزدهم در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. در هفته پایانی مرداد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا ثابت باقی بماند. یعنی قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود.

سید مهدی تاج‌داران به تجارت‌نیوز گفت: در بازار زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال برداشته شدن تحریم‌ها در دولت رئیسی وجود دارد. همین مساله باعث قفل شدن معاملات طلا شده است. معامله‌گران در بازار تهران هم تمایل چندانی برای خرید و فروش طلا ندارند.

اتحادیه طلای تهران به نقل از تحلیلگران وال استریت نوشته است :«قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کرونای دلتا افزایش یافت.»

چرا طلا در ایران ارزان نمی‌شود؟

تاج‌داران پاسخ داد علت عدم تاثیر پذیری بازار ایران از انس جهانی طلا تحریم‌ها و قطع روابط با دنیاست. قیمت دلار در بازار ایران به دلیل قطع ارتباطات و افزایش چاپ پول بالاست و همین افزایش تورم باعث می‌شود که بازار طلای ایران در برابر رفتارهای بازار جهانی واکنشی نشان ندهد.

در هفته اخیر انس جهانی طلا تا یک هزار و ۷۲۰ دلار هم پیش‌ رفت. در آن زمان به دلیل صعود قیمت دلار بازار طلای ایران از کاهش طلا در بازارهای جهانی تاثیر نپذیرفت و ارزان نشد!

چندی پیش محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا گفته بود: «نوسان قیمت طلا چه در ایران و چه در جهان از اوایل ماه اکتبر یعنی مهر ماه به دلیل اوج گرفتن معاملات نفتی شروع می‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر اتفاق عجیب در بازار طلا را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.