خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۵۸۶۶

ضربه نزولی دلار به سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۱ آذر

ضربه نزولی دلار به سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۱ آذر

اونس جهانی روز جمعه با روند افزایشی به کار خود پایان داد اما روند طلا و سکه در بازار داخلی اولین روز هفته را با کاهش قیمت همراه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر اونس طلا که در دو جلسه معاملات پیشین کاهش یافته بود، در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۷۸۲ دلار و ۸۴ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که افزایش کمتر از حد انتظار قیمت های مصرف کننده در آمریکا احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت: «گزارش اخیر از نرخ تورم آمریکا آنگونه که برخی انتظار داشتند افزایشی نبود و این احتمالا سبب خواهد شد تا احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ بین دو یا سه نوبت باقی بماند.» وی افزود: «گزارش دیروز احتمالا بدین معناست که اولین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اواسط سال آینده رخ خواهد داد.»

علت تقویت قیمت طلا

عامل دیگر تقویت قیمت طلا کاهش ارزش دلار بود که موجب افزایش جذابیت خرید طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. همچنین پس از آنکه اعلام شد قیمت های مصرف کننده در ماه نوامبر باز هم بالاتر رفته سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا شاهد کاهش بود.

دنیای اقتصاد نوشت:

ضربه نزولی دلار به سکه

شروع کاهشی دلار در هفته جاری موجب شد سکه امامی نیز تمایل خاصی برای رشد قیمت نداشته باشد و هفته را کاهشی آغاز کند. روز شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۷۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰هزار تومان قرار گرفت.

سکه در صورتی که مرز ۱۳ میلیون تومانی را از دست بدهد، با حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مواجه خواهد بود. شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی می‌تواند فروشندگان زیادی را وارد بازار فلز گران‌بهای داخلی کند.

به گفته فعالان، اونس طلا نیز در هفته گذشته روند صعودی خاصی نداشت و این موضوع موجب شد قیمت سکه نیز در ابتدای هفته جاری تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

برخی از فعالان با توجه به روند نزولی سکه در روز گذشته عنوان می‌کردند که ممکن است بازار در معاملات پشت خطی حتی به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی برود.

عامل صعودی سکه چیست؟

سکه برای قرار گرفتن در مسیر صعودی نیاز دارد که بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود. سکه در هفته گذشته با کمک رشد دلار توانست حتی به نزدیکی محدوده ۱۳میلیون و ۳۰۰هزار تومانی برسد. برای تکرار این رشد عبور دلار از مرز ۳۱هزار تومانی ضروری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرتون من سکه بخرم ؟خونم رو سه سال پیش فروختم و پولم رو داخل بانک گذاشتم بعد خونمقیمتش ۲۰برابر شد چون بانک خونم روخرید الان ۴ میلیارده اما پولم همون قدر موند حالا نظرتون چیه سکه بخرم تا بانک بیشتر از این دمارم رو درنیورده؟

    • ناشناس

      شما همون مقدار پول و سریعا خونه بخرید