کد مطلب: ۸۱۸۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند انس جهانی طلا پیش از انتشار داده‌های CPI / طلا دوباره می‌درخشد؟

تحلیل روند انس جهانی طلا پیش از انتشار داده‌های CPI / طلا دوباره می‌درخشد؟

همزمان با بهبود جو بازار و کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا، روند نزولی سه هفته‌ای انس جهانی طلا متوقف و طلای جهانی در نزدیکی قیمت بازگشایی در سطح یک هزار و 948 دلار بسته شد. اما آیا توقف روند نزولی به معنای بازگشت طلا به مسیر صعودی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

رویدادهای پیش روی طلای جهانی

حاجی‌احمدی در ابتدا عنوان کرد: همانطور که هفته قبل اشاره شد و مطابق انتظار، معامله‌گران بر موضوع تحولات پیرامون مذاکرات سقف بدهی متمرکز بودند تا جایی که در اوایل هفته گذشته عدم حصول نتایج روشن پیرامون سقف بدهی ایالت متحده، موجب تشدید سنتیمنت(احساس) ریسک‌گریز و نوسانات مثبت در انس جهانی شد. اما در ادامه باتوجه به داده‌های مثبت چین و بازار کار قوی ایالات متحده و برطرف شدن نگرانی‌ها در مورد محدودیت بدهی امریکا، قیمت‌ها در بازار سهام و دارایی‌های پرریسک‌تر افزایش یافت و انس جهانی مسیر رفته را بازگشت و کاهش یافت.

حاجی‌احمدی ادامه داد: گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده با افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) به میزان 339 هزار نفر در ماه می همسو با داده‌های اشتغال بخش خصوصی (ADP) فراتر از انتظارات بودند و از سوی دیگر توافق اولیه بر سر تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری امریکا تا تاریخ ژانویه 2025 موجبات فروکش کردن نگرانی‌ها بابت ریسک نکول را فراهم و موجب بهبود سنتیمنت ریسک‌‎پذیر در مارکت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در هفته پیش رو از منظر داده‌های اقتصادی هفته نسبتا آرامی خواهیم داشت و داده‌های پر اهمیتی نیز در جریان نخواهند بود، انتظار می‌رود تمرکز عمده سرمایه‌گذاران به داده‌های تورمی (CPI) و نیز جلسه فدرال رزرو در تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) باشد. بنابراین فارغ از گمانه زنی‌های مختلف، به نظر می‌رسد تصمیم نهایی فدرال رزرو پیرامون نرخ بهره برمبنای چگونگی انتشار شاخص بهای مصرف کننده در ماه می که در 13 ژوئن منتشر می‌شود، صورت پذیرد.

نمودار قیمت طلای جهانی

روند قیمت طلای جهانی، منبع: Tradingview

روند تکنیکال طلای جهانی

در ادامه و بر اساس سناریوهای پیشین، این تحلیلگر بازارهای مالی بیان کرد: از منظر تکنیکی، مطابق با سناریوی تحلیلی هفته‌های گذشته، شاهد نوسانات مثبت ناپایدار از حوالی محدوده معتبر اعلامی یک هزار و 940 دلار تا محدوده هدف اعلامی (1 هزار و 980 دلار) و در نهایت تثبیت کندل هفتگی فراتر از محدوده حمایتی مذکور در قیمت 1 هزار و 948 دلار بودیم. در حال حاضر، بی‌تصمیمی معامله‌گران مشهود و نوسانات قیمت طلا نیز در یک ساختار ساید در جریان است.

وی افزود: تثبیت قیمت خارج از این ساختار جهت بازار را در گام‌های حرکتی با درجه زمانی بالاتر مشخص خواهد کرد، اما در کوتاه مدت (هفته پیش رو) به نظر می‌رسد مادامی که قیمت طلا در نزدیکی و فراتر از محدوده حمایتی و کف‌ قیمتی اخیر خود قرار داشته باشد، هفته‌ای دشوار برای فروشندگان طلا در پیش خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.