کد مطلب: ۳۸۳۰۹۵

اویل‌پرایس بررسی کرد:

پیش‌بینی جدید بانک مریل لینچ از قیمت نفت

پیش‌بینی جدید بانک مریل لینچ از قیمت نفت

بانک مریل لینچ که پیش‌تر قیمت‌های 68 و 58 دلار را برای نفت خام برنت و نفت خام آمریکا در سال جاری پیش‌بینی کرده بود، حالا این ارقام را به 63 دلار و 56 دلار تغییر داده است. تحلیلگران این بانک همچنین گفته‌اند، در صورت تشدید جنگ تجاری و افزایش تعرفه‌ها قیمت نفت ممکن است تا 40 دلار سقوط کند.

به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و نشانه‌ها از کاهش رشد اقتصادی به دلیل جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه با چهار سنت افزایش به 60.98 دلار رسید. در معاملات یک روز قبل، قیمت نفت با کاهش1.7 درصدی مواجه شده بود.

هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم در معاملات امروز با قیمت 51.89 دلار معامله شد.

قیمت نفت در مقایسه با زمان اوج خود در آپریل 2019 (دو ماه پیش)، حدود 20 درصد کاهش یافته است. به عقیده تحلیلگران از مهم‌ترین دلایل این افت قیمت نگرانی‌ها از آهسته شدن رشد اقتصادی به دلیل افزایش تعرفه‌هاست.

به گزارش اویل‌پرایس ، بانک آمریکایی مریل لینچ به تازگی در یادداشتی چشم‌انداز خود از رشد تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی را به 0.93 میلیون بشکه در روز و برای سال 2020 به یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

در عین حال تحلیلگران این بانک اعلام کرده‌اند، در صورت افزایش تعرفه‌ها، رشد تقاضا از این میزان هم کمتر خواهد بود.

این بانک که پیش‌تر قیمت‌های 68 و 58 دلار را برای نفت خام برنت و نفت خام آمریکا در سال جاری پیش‌بینی کرده بود، حالا این ارقام را به 63 دلار و 56 دلار تغییر داده است.

همچنین مریل لینچ برای سال 2022، قیمت 60 دلار برای نفت برنت و 54 دلار را برای نفت وست‌تگزاس اینترمدیت پیش‌بینی کرده است.

برخی تحلیلگران این بانک همچنین پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که شی جین پینگ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نافرمانی‎ها به نشست جی 20 نرود و خرید نفت از ایران را ادامه دهد، تعرفه‌ها افزایش می‌یابد. در این صورت ممکن است قیمت نفت تا 40 دلار هم سقوط کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.