کد مطلب: ۳۱۵۹۱۲

پیش‌بینی کاهش ۵۰۰ هزار تنی تولید سیب در سال ۹۷

پیش‌بینی کاهش 500 هزار تنی تولید سیب در سال 97

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید سیب در سال ۹۶ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۹۷ به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در کاهش یابد.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن سیب در سال ۹۶ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در کشور تولید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شکرالله حاجی‌وند، با بیان اینکه سیب از جمله محصولات مهم باغبانی کشور و از ظرفیت بالایی برای تولید برخوردار است، گفت: سالانه ۹۰ میلیون تن سیب در جهان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت باغات سیب در جهان بیش از پنج میلیون هکتار است، افزود: ایران به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سیب به ترتیب رتبه سه و چهار جهانی را دارد. سطح زیر کشت تولید سیب در کشور طی سال های ۹۵ و ۹۷ به ترتیب ۲۴۹ و ۲۵۲ هزار هکتار بوده است.

به گفته این مقام مسئول، میزان تولید سیب در سال ۹۵ سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن، در سال ۹۶ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۹۷ به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در کشور کاهش یابد.

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی نیز­ گفت: حجم صادرات سیب در سال ۹۴ به میزان ۳۲۱ هزار تن، سال ۹۵ به مقدار ۳۵۴ هزار تن و سال ۹۶ به میزان ۷۵۰ هزار تن بوده است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: صادرات سیب تا پایان شهریورماه سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.