کد مطلب: ۲۴۵۴۵۹

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون دلار برای مهار ریزگرد‌های خوزستان

پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون دلار برای مهار ریزگرد‌های خوزستان

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرح ملی مهار کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز بازدید نمود.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرح ملی مهار کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز بازدید نمود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این بازدید که آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، شریعتی استاندار خوزستان و مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حضور داشتند.

محمد باقر نوبخت گفت: پس از بحرانی شدن مسئله ریزگردها فعالیت‌ها طبقه بندی شد و قرار بر این شد که در مناطق فوق بحرانی از طریق نهالکاری مشکل رفع شود که تا امروز بخش زیادی از کار انجام شده است.

نوبخت افزود: مناطق بحرانی تولید گرد‌وغبار ۴۲ هزار هکتار برآورد شده بود که تا به امروز در ۳۵ هزار هکتار آن اقدام عملی صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیون دلار برای تکمیل کار در سال جاری در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد پس از مهار کانون‌های فوق بحرانی تولید ریزگرد، مناطق بحرانی در دستور کار قرار گیرد و مشکل مردم را تقلیل داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری موضوع مالچ پاشی در سفر رئیس‌جمهوری افزود: در سال گذشته ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی برای تثبیت شن‌های روان انجام شده است و امیدواریم در این زمینه هم مشکلات کمتر شود.

در این بازدید آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مهار ریزگردها و تثبین شن‌های روان ارائه داد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران آباد

    خوزستان تا امروز از فروش نفت وگاز و محصولات پتروشیمی .فولاد .بنادر وکشتی رانی محصولات کشاورزی چند تریلیون دلار ( هزاران میلیارد دلار) برای ایران درآمد زایی کرده است حالا اگر 100میلیون دلار خرج این استان شود تا زیر خاک دفن نشود و باز هم درآمد زایی کند خیلی زیاد است ؟