کد مطلب: ۵۵۲۶۵۸

ماجرای پیش‌فروش بندر جاسک به هندی‌ها چیست؟

ماجرای پیش‌فروش بندر جاسک به هندی‌ها چیست؟

معاون بندری سازمان بنادر، اخبار منتشر شده در مورد پیش‌فروش بندر جاسک به هندی‌ها را تکذیب و اعلام کرد که این سازمان، هیچ‌گاه بنادر خود را واگذار نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا خبری منتشر شد که ایران با ارائه پیشنهادی به هند اعلام کرده است که دهلی نو می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بندر جاسک از آن به عنوان یک پایگاه ذخایر راهبردی نفت استفاده کند و با احداث خط لوله گاز نیاز روز افزون خود را به انرژی تامین کند.

جاسک دارای توانمندی‌های اقتصادی، نظامی و جهانگردی قابل توجه است. از دیگر نقاط قوت این شهرستان می‌توان به وجود سواحل مناسب، بسترهای عالی برای ترانزیت و کریدور بین‌المللی و منطقه‌ای و دسترسی به آب‌های آزاد از لحاظ عمق آبی که امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر را دارد، اشاره کرد.

بر اساس گزارش جماران پیشنهاد سرمایه‌گذاری هند در بندر جاسک توسط سفیر ایران در جریان یک میزگرد با موضوع آینده روابط ایران و هند مطرح شد. این میز گرد در هفته جاری و از سوی بنیاد «تیلوتاما» در هند برگزار شد.

نشریه «اکونومیک تایمز» در این خصوص نوشت: سفیر ایران با اشاره به اهمیت بندر جاسک اعلام کرد تهران از سرمایه‌گذاری هند و چین در بخش انرژی این بندر استقبال می‌کند.

با وجود این باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است امروز خبری در خبرگزاری‌ها مبنی بر پیش فروش بندر جاسک منتشر شد؛ در همین رابطه فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه به هیچ عنوان خبر پیش فروش بندر جاسک به هندی‌ها صحت ندارد، گفت: هم اکنون ساخت و ساز و اجرای طرح جامع حمل و نقل و اسکله‌های بندری در این حوزه در حال اجراست.

این مقام مسئول ادامه داد: به هیچ عنوان خبری مبنی بر اینکه، این بندر پیش فروش شده صحت ندارد و سازمان بنادر این موضوع را به طور کامل رد می‌کند.

معاون بندری سازمان بنادر بیان کرد: سازمان بنادر فعالیت‌های بهره‌برداری و قراردادی را در قالبBOT انجام می‌دهد.

به گفته معاون بندری سازمان بنادر، این سازمان هیچ وقت بنادر خود را واگذار نمی‌کند.

آخرین اخبار حوزه بازرگانی را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راست بودنش همه چیز تو این کشور چند سال بعد که گندش در اومد معلوم میشه.

  • ناشناس

    سلام ببخشید طوری میگه بنادر خودش انگار ارث باباشه این بنادر مال ۸۵ ملیون ایرانیه

  • ایران

    پدر خانوم من ، تیکه تیکه داره زمین های خودشو میفروشه ، وقتی هم بچه هاش میگن چرا فروختی ، قسم میخوره که نفروخته اما بعد از مدتی میبینیم که یک خونه دیگه روی زمینش سبز شده .
    حالا شده حکایت اینها فعلاً میگن نفروختیم ، چند وقت دیگه مشخص میشه این قسمت رو هم به هندیها فروختند