کد مطلب: ۴۷۴۰۸۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با دو عضو کمیسیون صنایع و معادن:

نماینده‌های مجلس سه‌شنبه آینده به شرکت سایپا می‌روند / آیا پیش‌فروش خودرو متوقف می‌شود؟

نماینده‌های مجلس سه‌شنبه آینده به شرکت سایپا می‌روند / آیا پیش‌فروش خودرو متوقف می‌شود؟

به گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن، طرح خودرو با 19 ماده آماده است و احتمالا هفته آینده به صحن مجلس می‌رود، همچنین اعضای این کمیسیون سه‌شنبه آینده به شرکت سایپا می‌روند.

در روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که فروش و پیش‌فروش خودرو منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار است و شرکت‌هایی که تعهدات معوق خود را عمل نکرده‌اند، حق فروش و پیش‌فروش خودرو را ندارند.

چند ساعت پس از این اظهارات، ایکوپرس اعلام کرد که مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید پنج محصول دناپلاس، پژو ۲۰۷ دستی، پژو پارس ال.ایکس، سمند سورن و پژو ۲۰۶ تیپ دو ایران‌خودرو امروز سه‌شنبه یازدهم شهریور ماه، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معاون در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: شرکت‌های خودروسازی باید یک انظباط و شفافیتی را در تولید و ارائه خودرو ایجاد کند که هم میزان تولید، قیمت تمام شده بازار و حاشبه بازار مشخص باشد. در این صورت بخشی از نقدینگی بازار به سمت این صنعت می‌رود و مشکل خودروسازی‌ها هم حل می‌شود.

براساس اظهارات وی، اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده در شرکت خودروسازی سایپا جلسه برگزار می‌کند.

یک عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن نیز اعلام کرد: طرح خودرو با 19 ماده آماده کرده‌ایم و احتمالا هفته آینده در صحن مجلس اعلام وصول کند که فروش خودرو، قیمت‌گذاری، کیفیت، قراردادهای خارجی، قطعه‌سازی، تامین مالی و… از جمله موضوعات عنوان شده در این طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو گفت: پیش‌فروش‌ها باید کنترل و مهار شود و نباید بیش از حد فروش انجام شود، برای این کار نیز سابقه عرضه خودرو را ملاک قرار می‌گیرد و خودروساز باید سقفی را رعایت کند.

وی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: به شرط صادرات، امکان واردات نیز در این طرح در نظر گرفته شده که خودروهای با کیفیت و با سوخت کمتر وارد کشور شود.

آخرین اخبار درباره خودرو را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب افزایش خقوق کارگران راهم مثل شرکتهای سایپا وایرانخودرو آزاد بزارن که ببین دخل وخرج روزانشون جور درنیومد افزایش حقوق داشته باشن

  • ناشناس

    چرا واردات رو آزاد نمیکنید شاید کسی نخاد از این آشغالای ایران خودرو سایپا خرید کنه با ۲۰۰ میلیون لااقل یه ماشین خارجی سوار میشیم

  • ناشناس

    ثبت نام کوییک آبان 98،موعد تحویل اردیبهشت 99،تحویل ندادند و نشد! تیرماه 99 تکمیل وجه کردم، هنوز که هنوزه هییییچ خبری ازش نیست! تو این فکرم اگه ثبت نام مثلا ماشین خارجی وجود داشت چند دهه طول میکشید تا بهمون بدن. حیف نون

    • محمد

      مقصر شمایی که اعتماد می‌کنی نه خودروساز، چون این بدعهدی‌ها برای بار اول نیست و مسبوق بر سابقه‌س و شما باز هم اعتماد می‌کنی. رذالت خودروساز رو فقط ببینین که هنوز قبلی‌ها رو تحویل نداده و داره پیش‌فروش می‌کنه!

  • ناشناس

    سال ۹۶ ساندرو ثبت نام کردیم قراربوده ابان ۹۷ خودرو تحویل بدن ۲ سال گذشته هیچ خبری نیست میگن جاش بیا پراید ببر
    اگه من پراید میخاستم همون موقع ۲۰ میلیون بود میخریدم

    • حمید

      سلام بله منم ساندرو سال۹۶ نوشتم قرارداد را ببرید وزارت صنعت معدن شکایت کنید تو سایت تعزیزات و بازرسی هم شکایت کنید ما ساندورها و ال نود ها باید همگی شکایت کنیم

  • رادمهر

    شماره گذاری رنو متوقف کردن تا آشغالهای خودشون رو بفروشن.آهای مردم شما را هر کی می پرستین ، نخرین

    • ناشناس

      هر قدر گرون بشه. به نفع مسئولانه.. درآمدشون بیشتر میشه

    • محمد

      دلت خوشه فکر می‌کنی با کیا شدیم ٨٠ میلیون
      ژیان و فولکس واگن با بدنه پراید هم تولید بشه خریدار داره، طرف راضیه شب گرسنه بخوابه ولی یه لگن زیر پاش باشه، حالا بهش بگو بابا این لگنه می‌گه نه وسیله‌س،‌ نیازه.

  • درد مند

    وای تورو خدا کسی کاری نکنه .جایی نرید.حرفی نزنید.مصاحبه نکنید.چون به محض انجام هر کدام از این کارها ، بدبختی وگرانی وتورم ۸۰۰ درصدی دوباره میاد سراغ مردم .نماینده ها هم حتما دارن میرن یه رانتی واسه خودشون واقوامشون وکسانی که توسط بعضی نماینده ها سفارش شدن تو شرکت های خودرو سازی کار کنند، درست کنند.وگرنه کسی به داد گرانی خودرو نخواهد رسید ‌

  • ناشناس

    ای مردم مارابه جزاندیشه ودانش
    بیرون شدی ازمهلکه‌ی دام شمانه

  • ناشناس

    راستی آن نماینده ها که در فساد خودروساز ها. ….بله چی شدن نکنه رفتن کانادا تبعید شدن بیچاره ها هر وقت در سایپا لگن فروش رو تخته کردید معلوم میشه. ……..

  • حمید

    لطفا ساعت حضور نمایندگان در سایپا و اینکه کدوم بخش قراره برن رو اطلاع رسانی کنید

  • ناشناس

    سلام لطفا شرکت بد عهد و نا مدیر سایپا را ملزم کنید نسبت به تعیین تکلیف خودروهای معوق ۲و ۳ قبل اقدام نماید ‌ . بخدا تحریم بهانه ای شده برای عدم ایفای تعهدات . در برنامه های دیوار و شیپور سرچ کنید چه تعداد فراوان خودروهای برلیانس صفر کیلومتر مدل ۹۹ موجوده در حالی که خودرو ساز اعلام میکنه قطعه وجود ندارد .لطفا خواهشا التماسا پیگیری کنید .