کد مطلب: ۳۳۹۹۴۶

پیگیری حادثه دانشگاه آزاد در قوه قضائیه

پیگیری حادثه دانشگاه آزاد در قوه قضائیه

دادستان کل کشور:« من به این پرونده را نظارت کنم درباره مقصر بودن عامل انسانی این حادثه اگر در بررسی پرونده به این نتیجه برسیم برخورد قانونی خواهیم کرد».

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز برای دومین روز متوالی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به نشانه اعتراض به حادثه واژگونی اتوبوس و کشته شدن همکلاس هایشان دست به اعتراض زدند، آنها در تجمعی مسالمت‌آمیز خواهان رسیدگی جدی به پرونده واژگونی اتوبوس بودند.

خواسته اصلی دانشجویان در دومین تجمع‌شان پیگیری مقصران اصلی حادثه، رسیدگی به وضعیت حمل و نقل در واحد علوم و تحقیقات و همچنین استعفای مدیران ارشد دانشگاه بود.

با این حال اعتراض دیروز دانشجویان علوم و تحقیقات بدون حاشیه نبوده است. دیروز از سوی یکی از خبرگزاری ها فیلمی منتشر شد که بر اساس آن یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد دانشجویان معترض را با خودرو زیر گرفته و دو نفر را نیز مجروح کرده است.

هر چند این فیلم بلافاصله توسط خبرگزاری منتشر کننده و مسئولان دانشگاه آزاد تکذیب شد اما یک منبع آگاه درباره تحقیقاتی که در محل حادثه داشته، می‌گوید: در تحقیقات انجام شده مشخص شد یکی از مسئولان دانشگاه آزاد قصد خروج از دانشگاه را داشته است اما سپر ماشینش به پای دانشجوی دختری می‌خورد. چند دقیقه بعد اورژانس وارد محل حادثه می‌شود و دانشجو را معاینه می‌کند.

دانشجو هم‌اکنون سالم است و آسیبی هم ندیده است. مدیر رسانه‌های دانشگاه آزاد به فارس گفت: فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تصادف ماشین رئیس دانشگاه و دانشجویان منتشر شد و برخی رسانه‌های ضد انقلابی مدعی شدند که ماشین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با دانشجویان تصادف کرده است.

صالح اسکندری ادامه داد: خودروی حامل یکی از مسئولان دانشگاه در حال رفتن به سوی محل حادثه بوده است که در همان هنگام تعدادی از دانشجویانی که داغدار دوستان خود هستند اطراف ماشین جمع می‌شوند و در این فیلم به گونه‌ای نشان داده شد که گویی خودرو عمداً به دانشجویان برخورد کرده در حالی که اصلاً به این صورت نبوده است.

وی افزود: البته در این فیلم بدرستی نشان داده نشده که این خودرو متعلق به رئیس دانشگاه آزاد است و نمی‌توانیم بگوییم حتی تجمع دانشجویان در اطراف خودرو هم منصوب به ماشین رئیس دانشگاه آزاد است، شاید آن اتومبیل متعلق به یکی از استادان بوده است.

من بر روند پرونده نظارت می‌کنم

دیروز همچنین دادستان کل کشور در تجمع دانشجویان واحد علوم و تحقیقات حضور یافت. حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در بین دانشجویان اعلام کرد: سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد حادثه تلخی بود که تعدادی از دانشجویان کشور جان باختند که در همین رابطه همه ابعاد این سانحه به‌صورت قانونی پیگیری خواهد شد، به طوری که بنده دادستان تهران را موظف کردم درباره این حادثه تشکیل پرونده بدهد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به‌گزارش فارس، منتظری افزود: من به شما دانشجویان قول می‌دهم این پرونده را نظارت کنم و در صورتی‌که مقصر این حادثه مشخص شد مطمئن باشید با آن برخورد قانونی خواهد شد، من وظیفه خود دیدم با توجه به اعتراضی که شما انجام داده‌اید، در جمع شما حضور پیدا کنم و از نزدیک با شما مذاکره کنم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دادستان کل کشور در جمع دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تأکید کرد: برای اینکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطالبات و همچنین اعتراض شما پیگیری شود، دو نفر از دانشجویان را به نمایندگی از کل دانشجویان انتخاب کرده تا همراه ما در جلسه با مسئولان دانشگاهی حضور یابند و مطالبات خود و تقاضاهایی را که در رابطه با این حادثه دارند، مطرح کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی در پاسخ به اینکه برای این حادثه شورای صنفی تشکیل شود، خطاب به دانشجویان ادامه داد: برای حادثه این‌چنینی به هیچ عنوان شورای صنفی تشکیل نمی‌دهم و شما دانشجویان نیز اگر مشکلی در دانشگاه خود دارید، نباید در کنار این حادثه مطالبات خود را دنبال کنید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منتظری خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان قشر دانشجو باید مشکلات خود را به‌صورت منطقی و در فضایی آرام پیگیری کنید؛ چراکه برخی افراد از چنین حوادثی در دانشگاه سو‌ءاستفاده می‌کنند که شما نباید اجازه دهید در این حادثه این افراد موج‌سواری کنند. من از شما درخواست می‌کنم به تجمع خود پایان داده و اجازه دهید موضوع حادثه دانشگاه شما از سوی قوه قضائیه پیگیری شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دادستان کل در پایان اضافه کرد: اگر لازم باشد من شخصاً چندین بار برای حل شدن مشکلات و مطالبات شما به این دانشگاه مراجعه خواهم کرد، اطمینان داشته باشید موضوعات شما بررسی و پیگیری خواهد شد. این درحالی است که درباره مقصر بودن عامل انسانی این حادثه اگر در بررسی پرونده به این نتیجه برسیم برخورد قانونی خواهیم کرد.

انتقال علوم و تحقیقات به زیر ارتفاع ۱۸۰۰ متر

صالح اسکندری رئیس سازمان رسانه دانشگاه آزاد اسلامی هم درباره جزئیات انتقال واحد علوم و تحقیقات به زیر ارتفاع ۱۸۰۰ متر به فارس گفت: مسئولان واحد علوم و تحقیقات در مرحله بررسی و مطالعات کارشناسی به منظور انتقال این واحد به زیر ارتفاع ۱۸۰۰ متر هستند.

بنابر تصمیم مسئولان واحد علوم و تحقیقات بخش‌های آموزشی مثل دانشکده‌ها که بیشتر محل تردد دانشجویان است به زیر ارتفاع ۱۸۰۰ متر انتقال خواهد یافت و قسمت‌های پژوهشی فعلاً در ساختمان‌های بالا استقرار خواهد یافت تا وضعیت این ساختمان‌ها و ابنیه‌ مشخص شود.

وی همچنین از رسیدگی مستمر کمیته ویژه پیگیری حادثه مصیبت‌بار تصادف اتوبوس واحد علوم و تحقیقات به وضعیت مجروحان و سانحه دیدگان این تصادف خبر داد و گفت: نمایندگان دانشگاه به طور مرتب در بیمارستان‌های حضرت رسول، امام خمینی، نورافشان، خاتم الانبیاء، عرفان، شریعتی و لاله حضور دارند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.