کد مطلب: ۳۳۵۷۶۷

چه آینده‌ای در انتظار ارزهای دیجیتال است؟

چشم‌انداز قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت / ظهور نرخ‌های جدید در پیش‌بینی‌‌ها

چشم‌انداز قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت / ظهور نرخ‌های جدید در پیش‌بینی‌‌ها

روز گذشته بازار ارزهای رمزنگاری‌شده با ریزش قیمتی مواجه شد و قیمت بیت‌کوین سه بار به کمتر از 10 هزار دلار رسید. چه آینده‌ای در انتظار بیت‌کوین است؟ آیا این ارز دیجیتال محبوب می‌تواند به عنوان یک دارایی امن در دوران تشدید تنش‎‌های ژئوپلیتیکی جای طلا را بگیرد؟

روز گذشته، بازار ارزهای رمزنگاری‌شده با ریزش قیمتی مواجه شد. محبوب‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین در معاملات روز شنبه سه بار به کمتر از 10 هزار دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کوین‌تلگراف ، در 24 ساعت گذشته قیمت بیت‌کوین با کاهش 3.3 درصدی مواجه شده و امروز تا لحظه نوشتن گزارش با قیمت 10 هزار و 122 دلار مبادله می‌شود.

همچنین افت ارزش بیت‌کوین در یک هفته گذشته حدود 1.3 درصد گزارش شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان ، به دنبال افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2019، افزایش عدم‌ قطعیت‌های اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ تجاری، بیت‌کوین مدتی است که به یک دارایی امن تبدیل شده است.

به عقیده تحلیلگران تنش‌های اقتصادی میان واشینگتن و پکن، افزایش علاقه ناگهانی به بیت‌کوین به‌عنوان یک محافظ سرمایه را به دنبال داشته است.

این در حالی است که جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین اخیرا وارد فاز جدیدی شده و هر دو کشور در اقداماتی تلافی‌جویانه به دنبال وضع تعرفه بیشتر بر کالاهای وارداتی از طرف مقابل هستند.

پس از اعلام دولت چین مبنی بر وضع تعرفه 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی و واکنش‌های دونالد ترامپ برای مقابله‌جویی در توئیتر، قیمت بیت‌کوین افزایش یافت.

این عمدتا واکنشی است که بازار طلا در مواقع بحرانی و افزایش عدم قطعیت از خود نشان می‌دهد.

آیا بیت‌کوین جای طلا را به عنوان دارایی امن می‌گیرد؟

گزارش‌های بیزنس‌اینسایدر نشان می‌دهد، در بازه زمانی ماه می تا آگوست سال جاری حجم معاملات بیت‌کوین در مقایسه با مارس تا ژوئن سال 2018، نزدیک به 284 درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم برای حجم معاملات طلا طی همین مدت تنها 73 درصد گزارش شده است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری

بیت‌کوین در سال جاری میلادی عملکرد خوبی را ثبت کرده است. در حال حاضر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا بیشترین سودآوری ممکن را از بازار روبه‌رشد این ارز دیجیتال داشته باشند.

هرچه حجم معاملات بیشتر باشد، قیمت بیت‌کوین هم افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر استخراج این ارز دیجیتال محدود و تنها 21 میلیون بیت‌کوین است. تاکنون بیش از 17 میلیون سکه از این تعداد در شبکه آزاد شده و تنها امکان استخراج چهار میلیون بیت‌کوین دیگر وجود دارد که این میزان قطعا به ارزش این ارز محبوب افزوده است.

به علاوه کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمایل زیادی برای تطبیق سیستم‌های مالی‌شان با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از خود نشان داده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌های وب‌سایت کوین‌سوئیچ ، تا پایان سال 2019، قیمت بیت‌کوین به 23 هزار و 499 دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال 2020

با توجه به افزایش خوش‌بینی‌ها به بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود نه تنها بیت‌کوین بلکه بیشتر ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2020 روند صعودی را تجربه کنند.

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بیش از هر زمان دیگری از ارزهای دیجیتال استقبال خواهند کرد و از این رو، تقاضا برای آنها بیشتر خواهد شد.

هلوینگ بیت‌کوین (Bitcoin halving) یا نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین در ماه می سال 2020 اتفاق می‌افتد.

کوین‌سوئیچ پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه ابتدایی سال 2020 به 25 هزار دلار، در سه‌ماهه سوم به 30 هزار دلار و در نهایت تا پایان سال به 33 هزار و 788 دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال 2025

تا سال 2025 بیت‌کوین توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود، بیت‌کوین در سال 2025 به 50 هزار دلار برسد و این قیمت می‌تواند روند بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌طور کامل تغییر دهد. همچنین احتمالا بیت‌کوین با اختلاف زیاد در صدر ارزهای رمزنگاری‌شده باارزش باشد. حتی ممکن است بیت‌کوین جایگزین پول سنتی شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.