کد مطلب: ۶۵۲۲۹

مقصد جدید گردشگران ایرانی

مقصد جدید گردشگران ایرانی

لغو سفر گردشگران به ترکیه پس از اتفاقات اخیر در این کشور ، دفاتر گردشگری داخلی را بر آن داشت تا به منظور حفظ بازار و همچنین کسب درآمد، بلافاصله دست بکار شده و مسیر های جدیدی را برای گردشگران تعریف و جایگزین کنند.نادره حبشی یکی از مدیران آژانس های گردشگری در تهران ضمن تایید

a13b902e8931a025d4b91df01993c0c3_XL.jpg لغو سفر گردشگران به ترکیه پس از اتفاقات اخیر در این کشور ، دفاتر گردشگری داخلی را بر آن داشت تا به منظور حفظ بازار و همچنین کسب درآمد، بلافاصله دست بکار شده و مسیر های جدیدی را برای گردشگران تعریف و جایگزین کنند.
نادره حبشی یکی از مدیران آژانس های گردشگری در تهران ضمن تایید این مطلب می گوید: حوادث اخیر ترکیه موجب شد تا دفاتر گردشگری بر روی گزینه های جدید و جایگزین تبلیغات بیشتری انجام دهند.
وی می گوید : در حال حاضر علاقمند سفرهای خارجی به سه گروه قیمتی تقسیم می شوند. گروه اول با قیمت های یک میلیون، گروه دوم یک تا دو و نیم میلیون و گروه سوم نیز بالای دو میلیون و 500 هزار تومان.
به گفته وی کشور ترکیه به دلیل داشتن پتانسیل های خاص خود توانایی جذب این سه گروه قیمتی را داشت .
وی با اشاره به حوادث اخیر در این کشور گفت: در حال حاضر کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان با قیمت های پایین یک میلیون تومان و کشورهای مالزی ، تایلند و روسیه با قیمت های بالای دو میلیون برای سفر های خارجی جایگزین سفر به کشور ترکیه شدند.
وی با اشاره به ویژگی‌های لازم برای مقاصد جایگزین تصریح کرد: در جایگزینی مقاصد جدید سه ویژگی کیفیت خدمات، سهولت در صدور ویزا و قیمت تمام‌شده سفر حائز اهمیت است. به گفته وی گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می‌کردند اکثرا گردشگران خرید و ساحلی بوده‌اند در نتیجه کشورهای جایگزین هم باید همین ویژگی‌ها را برای آنها داشته باشند.
مدیر این آژانس مسافرتی اعلام کرد: علی رغم ممنوعیت پروازها به ترکیه هنوز تعدای از متقاضیان در تماس های تلفنی با کارشناسان این دفتر در خصوص شرایط سفر به این کشور سوال می کنند.
وی در خصوص سفر به سایر مقاصد گردشگری نیز گفت: با توجه به بروز حوادث اخیر در ترکیه ، بازار سفر به کشورهای دیگر از جمله ارمنستان ، جمهوری آذربایجان و گرجستان رونق بیشتری پیدا کرده است.
به گفته وی طی روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به این کشورها ، هزینه سفر مسافرت به این مراکز بیش از 10 درصد افزایش یافته است.ی افزود: البته هزینه سفر زمینی به ارمنستان و باکو هیچ تغییری نداشته است.
به گفته وی در حال حاضر تمام پرواز های ارمنستان با ظرفیت کامل انجام می شود.
کاهش سفر به دوبی
خانم حبشی در ادامه از کاهش مسافرت به دوبی خبر داد و گفت: به دلیل گرمای شدید در حال حاضر شاهد کاهش مسافرت گردشگران ایرانی به این مقصد هستیم.
وی می گوید: بی رغبتی گردشگران برای سفر به دوبی موجب کاهش قیمت تور ها به این منظقه شده است.به گفته وی در حال حاضر قیمت تورهای این مسیر به مبلغ 850 تا 950 هزار تومان رسیده است .
شایان ذکر است آمار وزارت گردشگری ترکیه نشان می دهد که 465 هزار ایرانی در سه ماهه اول سال 2016 به ترکیه سفر کردند.
همچنین با وجود اعلام آمادگی فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها، هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی، قطری و اماراتی از این موضوع استقبال نکردند زیرا برقراری پروازهای مجدد به کشور ترکیه به اوضاع ترکیه بستگی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.