کد مطلب: ۲۹۷۱۶۵

چین در صورت استفاده از ذخایر طلا، کار دلار را تمام می‌کند

چین در صورت استفاده از ذخایر طلا، کار دلار را تمام می‌کند

یک تحلیل‌گر اقتصادی گفت: چین احتمالا اکنون حدود ۲۰ هزار تن طلا اندوخته است و اگر با ذخایر طلای خود از یوآن استفاده کند قادر به تمام کردن کار دلار خواهد بود.

در شرایطی که کشورهای بیشتری به کنار گذاشتن دلار از مبادلات خود علاقه‌مند می‌شوند، پایان عصر دلار محتمل‌تر از هر زمانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از راشاتودی؛ مکس کایزر، کارشناس اقتصادی گفت: آمریکا از دلار به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند. السدیر مکلئود، مدیر تحقیقات سایت «گلد مانی» نیز گفت آمریکا می‌داند که جهان در حال حاضر به جز دلار گزینه دیگری ندارد و به همین دلیل از مزیت برتری دلار بر ارزهای دیگر سو استفاده می‌کند.

مک لئود افزود: آمریکا این پیغام را به کشورهای دیگر که در مبادلات خود به دلار متکی هستند مخابره می‌کند که اتکایشان به دلار کار بدون خطری نیست. کشورهای دیگر باید گزینه‌های دیگر نیز داشته باشند.

این تحلیل‌گر با اشاره به چین به عنوان یک نمونه موفق می‌گوید چین دست کم در آسیا در حال کنار گذاشتن دلار است. به گفته او چین از مدت‌ها پیش در حال انباشتن طلا بوده است و این فرصت را دارد تا در مواقع بحرانی از پول ملی خود حمایت کند.

وی گفت: ذخایر طلای چین بسیار بیشتر از ۱۸۴۲ تنی است که توسط دولت این کشور اعلام شده است. چین از سال ۱۹۸۳ به دنبال متنوع‌سازی ذخایر ارزی خود بوده و احتمالا اکنون حدود ۲۰ هزار تن طلا اندوخته است. مک لئود افزود: اگر چین با ذخایر طلای خود از یوآن استفاده کند قادر به تمام کردن کار دلار خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.