کد مطلب: ۱۸۶۲۰۶

کاخ سفید تردیدها درباره سلامت روانی ترامپ را «شرم‌آور» خواند

کاخ سفید تردیدها درباره سلامت روانی ترامپ را «شرم‌آور» خواند

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه ترامپ درباره زیر سوال رفتن سلامت روانی‌اش از طرف مردم چه فکر می‌کند، گفت: از نظر من افرادی تعادل روانی ندارند که «اثر مثبت» رئیس‌جمهوری او در این کشور را نمی‌بینند.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید جمعه شدیدا از کسانی که سلامت روان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال می‌برند انتقاد کرده و چنین گمانه‌هایی را «کاملا عصبانی کننده» توصیف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سندرز در برنامه «فاکس & فرندز» گفت: گمان می‌کند «کاملا احمقانه» باشد که افرادی برای کسی تشخیص پزشکی بدهند که هرگز با او صحبت نکردند.

او افزود: «خیلی عصبانی‌ کننده است که این نوع اتهام‌زنی را بشنویم چون اصلا واقعیت ندارد و خیلی ناراحت‌کننده است که افرادی دنبال‌روی این مساله می‌شوند و تقلای زیادی برای حمله به رئیس‌جمهوری آمریکا از خود نشان می‌دهند.

آنچه از نظر من بی‌ثباتی روانی تلقی می‌شود، افرادی هستند که اثر مثبت این رئیس‌جمهور بر کشورمان را نمی‌بینند.»

گرچه منتقدان ترامپ در طول یک سال ریاست‌جمهوری وی، سلامت روان او را زیر سوال بردند اما این فشارها پس از انتشار گزیده‌هایی از کتاب جدید «مایکل وولف» با عنوان «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» شدت گرفت.

در این کتاب، وولف نوشت که دستیاران ترامپ نگران سلامت روان او هستند و معتقدند که او قادر به اجرای وظایفش نیست.

براساس گزارش پولتیکو، بیش از ده‌ها قانونگذار اخیرا با یک پروفسور روانپزشکی دانشگاه «یل» درباره سلامت روان ترامپ گفت‌وگو کردند.

توئیت اخیر ترامپ درباره کره‌شمالی، که درآن نوشته بود «دکمه هسته‌ای» او «بسیار بزرگتر و قدرتمندتر» از مال کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است، سوالات تازه‌ای را درباره سلامت روان او در ذهن خبرنگاران در دو کنفرانس خبری متوالی ایجاد کرد.

سارا سندرز با انتقاد از این تردیدها گفت رئیس‌جمهوری آمریکا یک «رهبر کاملا قوی و خوب» است! او پنج‌شنبه به خبرنگاران گفته بود: این شرم‌آور و خنده‌دار است. اگر او شرایطش را نداشت، قطعا آنجا نمی‌نشست.

منبع: پایگاه خبری هیل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.