کد مطلب: ۶۴۸۷۱۷

کاربرد ردیاب کودک و سالمندان چیست؟

کاربرد ردیاب کودک و سالمندان چیست؟

برای حفاظت از دیگران لازم نیست همیشه در کنارشان باشیم یا هرجا که می‌روند آن‌ها را تعقیب کنیم. ردیاب کودک و سالمندان دستگاه پیشرفته‌ای است که مثل یک دستیار عمل می‌کند و بار سنگینی از دوش سرپرستان یک خانواده برمی‌دارد.

حفظ امنیت افراد مهم زندگی، یکی از اولویت‌های اصلی هر انسانی است. آسیب‌پذیری بچه‌ها و افراد مسن، موجب نیازشان به مراقبت بیشتر شده است. برای حفاظت از دیگران لازم نیست همیشه در کنارشان باشیم یا هرجا که می‌روند آن‌ها را تعقیب کنیم.

ردیاب کودک و سالمندان دستگاه پیشرفته‌ای است که مثل یک دستیار عمل می‌کند و بار سنگینی از دوش سرپرستان یک خانواده برمی‌دارد.

در مقاله پیش‌رو با کاربرد جی پی اس برای بچه‌ها و افراد مسن آشنا خواهیم شد. مطالعه این مطلب برای افرادی که در خانه کودک خردسال یا والدین مسن دارند، خالی از لطف نخواهد بود.

اهمیت ردیابی کودکان و سالمندان، آسیب‌پذیرترین افراد جامعه

در تمام جوامع حفاظت از کودکان و سالمندان با برنامه‌ریزی توسط دولت و تلاش خودجوش شهروندان انجام می‌شود. کودکان، فردای هر کشور را می‌سازند و مثل یک سرمایه باید از آن‌ها مراقبت کرد.

سالمندان هم پس از یک عمر تلاش و کار، لایق احترام و مراقبت هستند. دو گروه سنی پیر و خردسال یک ویژگی مشترک هم دارند؛ هم بچه‌های کوچک و هم افراد مسن، در برابر عوامل خطرناک کاملاً آسیب‌پذیر هستند.

انواع جی‌پی‌اس مثل ردیاب خودرو در بسیاری از موارد موجب دفع خطر می‌شوند. نیاز بالای یک پیرمرد یا پیرزن و همچنین فرزندان کم‌سن‌وسال به حفاظت دلایل مختلفی دارد.

ضعف فیزیکی یکی از همین دلایل است. جوانان و افراد میانسال از نظر قوای جسمانی مشکلی برای دفاع از خود ندارند. اما یک کودک یا شخص کهنسال قادر نیست در شرایطی مثل سرقت یا حوادث غیرمترقبه، عکس‌العمل مناسبی نشان بدهد.

بچه‌ها از نظر ذهنی آماده برخورد با خطر نیستند و سالمندان هم شاید به‌خاطر طرز تفکرشان قادر به اتخاذ بهترین تصمیم در شرایط اضطراری نباشند.

استفاده از ردیاب، راهکار هوشمندانه حفاظت از خردسالان و افراد مسن

در دنیای پرمشغلۀ یک سرپرست خانوار، وظایف مختلفی به‌جز تأمین امنیت دیگران وجود دارد. رسیدگی به هر وظیفه، چالش‌های خاصی ایجاد خواهد کرد. حالا تصور کنید که حفاظت از فرزندان کوچک و والدین سالخورده نیز در اولویت بگیرند.

نتیجه چیزی جز یک روز پردغدغه و تنش‌زا نیست. برای مثال، مراقبت دائم از فرزندان به‌هیچ‌وجه امکان ندارد و اصلاً منطقی نیست. پدر یا مادر نمی‌توانند در محیط‌های مختلف مثل مدرسه، کوچه و خیابان همیشه همراه فرزند باشند.

محافظت از سالمندان و توجه دقیق به آن‌ها در تمام شبانه‌روز اصلاً امکان‌پذیر نیست، مخصوصاً اگر در منزل بچه‌هایشان ساکن باشند. کسی که برای امرار معاش و کسب درآمد، بیشتر ساعات روز را در محل کار سپری می‌کند، نمی‌تواند ساعات زیادی را به مراقبت کامل از پدر و مادر کهنسالش اختصاص بدهد.

استفاده از جی پی اس کودکان و سالمندان، بهترین روش برای محافظت از راه دور است. با خرید ردیاب شخصی بدون نصب دیگر نگران گم‌شدن و آسیب‌دیدن بچه‌ها یا والدین سالخورده‌تان نباشید.

44444444444

اطلاع از موقعیت مکانی، کاربرد اصلی ردیاب برای بچه‌ها و سالخوردگان

ردیاب یک دستگاه پیچیده است که پس از روشن‌شدن به سیستم موقعیت‌یابی جهانی یا همان GPS متصل می‌شود. اصلی‌ترین استفاده از ردیاب هم مخابره موقعیت مکانی دستگاه به کاربر است. بسیاری از ما در ساعات مختلف روز نگرانیم که سایر افراد خانواده اکنون کجا هستند یا چه زمانی به مقصد می‌رسند.

اگر برای پدر و مادر پیر یا فرزند خردسالتان یک ردیاب کوچک و قوی بخرید ، همیشه از مسیر حرکتی‌شان با خبر خواهید بود. ردیاب‌های سیمکارتی، اطلاعات را در لحظه آپدیت می‌کنند.

برد سیگنال‌های جی پی اس محدودیت ندارد و با استفاده از یک موبایل می‌توانید اطلاعات را دریافت کنید. برای مثال، دیگر لازم نیست هنگام سفر یا کار، نگران این باشید که عزیزانتان پس از خروج از خانه، گم شوند. با قراردادن یک ردیاب خودرو در ماشین افراد مسن می‌توانید از رسیدنشان به مقصد اطمینان حاصل کنید.

استفاده از جی پی اس در سرویس مدارس بچه‌ها نیز اقدام هوشمندانه‌ای است. همچنین با ردیابی دقیق و آنلاین، می‌توانید در مسیریابی به سایر اعضای خانواده کمک کنید.

ارسال پیام کمک اضطراری، مزیت فوق‌العاده ردیاب سالمندان و کودکان

مزایای جی پی‌ اس برای خانواده فقط به مکان‌یابی افراد محدود نمی‌شود. حوادث غیرقابل پیش‌بینی مثل سوانح رانندگی، گم‌شدن در جاهای شلوغ و پرازدحام یا حتی زورگیری و کیف‌قاپی اجتناب‌ناپذیر هستند.

در چنین شرایطی نمی‌توان از یک کودک انتظار داشت که اوضاع را مدیریت کند. حضور یک فرد بالغ می‌تواند در زمان حوادث برای بچه‌ها نجات‌بخش باشد. سالمندان نیز از گزند حوادث غیرمترقبه در امان نیستند و به‌خاطر شرایط جسمی ممکن است دچار آسیب‌های فیزیکی و روحی شوند.

سارقان معمولاً سعی می‌کنند طعمه خود را از بین افراد بی‌دفاع انتخاب کنند. به همین دلیل، برخی از افراد بی‌رحم، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را برای اجرای زورگیری و دزدی انتخاب می‌کنند. ردیاب‌ها در چنین شرایطی می‌توانند به داد افراد برسند.

بسیاری از این محصولات دارای یک دکمه درخواست کمک یا همان SOS هستند. با استفاده از نرم‌افزار یا موبایل می‌توان شماره‌های خاصی را برای ردیاب تعریف کرد. پس از فشاردادن دکمه SOS، یک پیام اضطراری برای شماره‌های ذخیره‌شده ارسال خواهد شد.

7575

آلت تصویر: درخواست کمک با استفاده از ردیاب کودکان و سالمندان

کاربرد ردیاب جی پی اس برای مراقبت از بچه‌ها و سالخوردگان با شرایط خاص

حساسیت والدین روی کودکانی که با شرایط خاص متولد شده‌اند کاملاً قابل درک است. این دسته از بچه‌ها نه فقط در محیط خانه، بلکه در سطح جامعه هم نیازهای خاصی دارند. برای مثال، بچه‌های مبتلا به اوتیسم، سندروم داون و حتی اختلال بیش‌فعالی شاید هنگام بازی در کوچه، پارک یا محیط مهدکودک به مشکل بخورند.

نیاز جدی فرزندان توانخواه به نظارت بیشتر و همچنین علایق خود کودک را می‌توان با استفاده از یک ردیاب مدیریت کرد. اختلال و بیماری فقط مختص خردسالان نیست.
سالمندان نیز در معرض بیماری‌هایی مثل حواس‌پرتی یا آلزایمر هستند.

همچنین مریضی‌های خطرناک دیگری همچون فشار خون یا بیماری‌های قلبی ممکن است سلامت افراد سالخورده را در هر شرایطی به خطر بیندازند و راهی مراکز درمانی شوند.

با استفاده از ردیاب‌های مخصوص بچه‌های کوچک و والدین مسن می‌توان یک محدوده حرکتی تعریف کرد. اگر بچه‌ها به‌خاطر بازیگوشی و سالمندان بر اثر حواس‌پرتی از محدوده خارج شوند، پیام هشدار به کاربر ارسال می‌شود.

تأمین امنیت کودکان و سالمندان از راه دور با ردیاب‌های ایمن رهیاب

اهمیت ردیاب کودکان و افراد کهنسال را در بخش‌های بالا بررسی کردیم. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کنار نوه‌هایشان معمولاً در برابر حوادث و خطرات جامعه بیشتر از جوانان آسیب می‌بینند.

با خرید جی پی اس برای کودکان خردسال و سالخوردگان علاوه بر آنکه از مسیر رفت‌وآمدشان مطلع هستید، هرگونه درخواست کمک آنها را هم فوراً دریافت خواهید کرد.

ایران رهیاب، تخصصی‌ترین شرکت فروش انواع ردیاب است که سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگی از محصولاتش استفاده می‌کنند.در فروشگاه ایران رهیاب مدل‌های مختلفی از ردیاب مخصوص بچه‌ها و سالمندان وجود دارد که کارکردن با آن‌ها اصلا دشوار نیست.

ظاهر جی پی اس کودکان و کهنسالان ساده است و موجب شک افراد سودجو نخواهد شد. برخی از محصولات امکانات پیشرفته‌ای مثل شنود صدا و باتری قدرتمند دارند. برای اطلاع بیشتر از شرایط فروش و تنوع مدل‌ها به آدرس iranrahyab.com مراجعه کنید یا با شماره‌های ۰۲۱۲۲۱۷۱۰۶۲ و ۰۲۱۲۲۴۱۰۳۲۸ تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.