کد مطلب: ۵۹۲۲۶۶

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی به ساخت قاشق و چنگال یا قابلمه محدود نمی‌شود. این آلیاژ پرکاربرد قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی دارد. همین موضوع موجب کارایی چشمگیر ورق استیل در تهیه وسایل و ابزار خانه‌داری شده است.

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی به ساخت قاشق و چنگال یا قابلمه محدود نمی‌شود. این آلیاژ پرکاربرد قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی دارد. همین موضوع موجب کارایی چشمگیر ورق استیل در تهیه وسایل و ابزار خانه‌داری شده است. قابلیت مقاومت در برابر خوردگی مهم‌ترین ویژگی این آلیاژ زیبا و پرکاربرد است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران جوان و به نقل از نیک فولاد ( www.nikfoolad.com ) تولید کننده محصولات فولادی از جمله انواع ورق استیل، صنعت تولید لوازم خانگی بدون وجود این ورق مختل می‌شود. کافی است همین حالا در جایی که نشسته‌اید به دور و اطرافتان نگاه کنید. در این صورت احتمالاً لوازم بسیاری را می‌بینید که در بخشی از آن از آلیاژ استیل استفاده شده‌است. دلیل این کاربرد گسترده ویژگی‌های منحصر به فرد آلیاژی به نام استیل بوده که صنعت لوازم خانگی و بسیاری از صنایع دیگر را دچار تحولات معنادار کرده‌است. اما آیا می‌دانید این ویژگی‌ها کدام‌اند و یا به طور کلی استیل چه مسیری را برای تبدیل شدن به یک وسیله خانگی طی می‌کند؟

ورق استیل چیست؟

ورق استیل در واقع همان ورق فولادی است که دارای مقاومت بالا در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی می‌باشد. قابلیت ضدخوردگی در ورق استیل با استفاده از اضافه کردن مقدار مشخصی از عناصر مختلف به بافت فولاد ایجاد می‌شود. عمده‌ترین این عناصر کروم است. در واقع برای تولید استیل یا فولاد ضد زنگ اضافه کردن حداقل ۱۱ درصد کروم لازم است. از طرفی خود فولاد از ترکیب عناصر مختلف که بخش عمده آن آهن و کربن است ساخته می‌شود. البته قابلیت ضد خوردگی بخش کوچکی از ویژگی‌های استیل است. در واقع این آلیاژ ویژگی‌های زیادی دارد که در نوع خود جالب و البته منحصر به فرد هستند.

ویژگی‌های ورق استیل کدام‌اند؟

ویژگی‌های ورق استیل که آن را به یک آلیاژ مناسب برای تولید لوازم خانگی تبدیل کرده‌ است، بسیارند. البته این آلیاژ در صنایع مختلف و تولید تجهیزات و لوازم متفاوتی کاربرد دارد. اما به طور کلی مشخصه‌های این آلیاژ را می‌توان در چند بخش زیر دسته‌بندی کرد:

مقاومت در برابر خوردگی: همانطور که گفتیم وجود کروم در این آلیاژ باعث شده‌است که لوازم ساخته شده از استیل در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی متفاوت دچار هیچگونه زنگ زدگی و خوردگی نشوند.

مقاومت در برابر تغییرات دما: گرمای شدید و یا سرمای سخت هیچکدام نمی‌توانند کوچکترین اثری بر روی ساختار و ویژگی‌های این آلیاژ بگذارند.

قابلیت استریل شدن: یکی از دلایل مهمی که ورق استیل در ساخت لوزام خانگی و البته تجهیزات مختلف بیمارستانی و دارویی به کار گرفته می‌شود، این است که به راحتی تمیز و استریل می‌شود. اگر توجه کرده باشید آشپزخانه‌های بزرگ و صنعتی به طور کلی از استیل ساخته می‌شوند. چرا که این آلیاژ به راحتی تمیز شده و مستعد جرم گرفتن و جمع شدن میکروب و آلودگی نیست.

غیرقابل نفوذ بودن: لوازم خانگی و تجهیزات آشپزی با انواع مواد سر و کار دارند. گاهی ممکن است این مواد دارای خواص اسیدی باشند. اما استیل یک ویژگی مهم دارد و آن نفوذناپذیری و مصونیت در مقابل اسیدها است.

سلامت: همانطور که می‌دانید تجهیزات خانگی با غذا و مواد خوراکی سرو کار دارند. از طرفی سلامت غذاها به طور مستقیم با سلامت ما در ارتباط است. بنابراین سلامت متریالی که در آن آشپزی کرده و یا غذا سرو می‌کنیم حیاتی است. استیل از این لحاظ نیز یک گزینه ایمن به حساب می‌آید.

دیگر ویژگی‌ها: قابلیت شکل‌پذیری، برش‌کاری، جوش‌پذیری و پرداخت و همچنین قابلیت بازیافت از دیگر ویژگی‌های کاربردی این نوع متریال است.

انواع لوازم خانگی که ورق استیل در آن به کار رفته‌است کدامند؟

لوازم خانگی استیل بر اساس چند فاکتور مختلف در دسته‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. این دسته می‌تواند شامل لوازم خانگی برقی باشد و یا دیگر لوازم و تجهیزات خانه. همچنین بر اساس نوع استیل به کار رفته در این محصولات، گریدهای متداول ۳۰۴ و ۳۱۶ بیشترین کاربر را دارند. به هر حال از قاشق و چنگال، قابلمه و ابزار آشپزی گرفته تا اجاق گاز، یخچال و توستر در بخشی از آن از استیل استفاده می‌شود. به علاوه لوازم خانگی دیگری مانند میز نهارخوری و تختخواب و اکسسوری‌های دکوراتیو از جنس استیل در جای جای یک خانه مدرن دیده می‌شود.

IMG 20211030 104552

نحوه تولید لوازم خانگی از آلیاژ استیل

همانطور که گفتیم استیل دارای گریدهای مختلف است. هر کدام از گریدهای استیل ویژگی‌های متفاوتی دارند. در واقع بعضی از این گریدها مقاومت کمتری در مقابل خوردگی داشته و با کیفیت پایین‌تری نسبت به دیگر گریدها شناخته می‌شوند. اما استیل گرید ۳۰۴ و پس از آن ۳۱۶ از باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین نوع استیل شناخته می‌شوند. بنابراین بخش قابل‌توجهی از لوازم خانه از این نوع استیل تهیه می‌شود.

به هر حال در تولید این محصولات از ورق استیل استفاده می‌شود. در واقع کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید لوازم و تجهیزات خانه اقدام به خرید عمده ورق استیل کرده و آن را بنا بر ساختار محصول مورد نظر پرداخت می‌کنند.

انواع ورق استیل که در ساخت لوازم خانگی به کار گرفته می‌شود

همانطور که گفتیم این نوع آلیاژ براساس عناصری که در آن به کار رفته‌ است، دارای گریدهای مختلفی می‌باشد. گرید ورق مشخص می‌کند که چه ویژگی‌هایی دارد و بهتر است در تولید چه محصولاتی به کار گرفته شود. به این ترتیب رایج‌ترین ورق‌های استیل به کار رفته در لوازم خانگی عبارتند از:

ورق ۱۳۰: این ورق درصد کمی نیکل و کروم دارد و نرم است. کاربرد این ورق بیشتر در ساخت چاقو می‌باشد.

ورق ۱۸۰: خاصیت مغناطیسی و کیفیت متوسط ویژگی شاخص این ورق است. همچنین قیمت ورق ۱۸۰ مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

ورق ۲۰۰: این نوع ورق کیفیت پایینی داشته و در مقابل خوردگی مقاومت کمی دارد. با این حال از این نوع ورق در ساخت لوزام خانگی ارزان‌تر استفاده می‌شود.

ورق سری ۳۰۰: ورق‌های این مجموعه بسیار انعطاف‌پذیرند. به همین خاطر می‌توان آنها را به هر فرمی شکل داد. همین موضوع باعث کاربرد گسترده سری ۳۰۰ در تهیه لوازم خانه شده‌است. قابلیت جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی از دیگر ویژگی‌های محصولات این مجموعه می‌باشد.

ورق استیل ۳۰۴: ویژگی شاخص این ورق درخشندگی قابل‌توجه آن است. دلیل این درخشندگی وجود مقادیر زیادی از کروم و نیکل در بافت ورق می‌باشد. مقاومت این محصول در برابر خوردگی بسیار بالا است بنابراین استفاده از آن در ساخت لوازم ریز و درشت آشپزخانه به شدت رایج است.

ورق استیل ۳۱۶: این نوع ورق در بافت خود دارای آلیاژ مولیبدن است. بنابراین مقاومت استیل ۳۱۶ در برابر نمک و مواد شیمیایی به شدت بالا است. همین موضوع باعث به کارگیری ورق ۳۱۶ در ساخت تجهیزات لوکس آشپزخانه و لوازمی مانند مبلمان شده‌است.

ورق سری ۴۰۰: عناصر اصلی این سری از ورق کروم و مولیبدن است. کربن در این ورق به مقدار خیلی کم به کار گرفته می‌شود.جوش‌پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی، ضد‌زنگ بودن و خاصیت مغناطیسی از ویژگی‌های اصلی این سری است. تجهیزاتی مانند کارد و چنگال و وسایل کوچک از این نوع ورق ساخته می‌شود.

ورق استیل ۴۳۰: از این نوع ورق برای تهیه لوازم خانگی با کیفیت متوسط استفاده می‌شود. همچنین آیتم‌هایی مانند درب لوازم خانگی از ورق ۴۳۰ ساخته می‌شود. دلیل این نوع کاربرد قابلیت ضدخوردگی این ورق نسبت به سری ۳۰۰ است.

ورق استیل ۴۰۴: این ورق را در ساخت تجهیزات آشپزی و لوازم خانه که نیاز به مقاومت بالا دارند مورد استفاده قرار می‌دهند. سختی و استحکام قابل‌ توجه این نوع ورق باعث کاربرد آن در این زمینه شده‌است.

دیگر دسته‌بندی‌های ورق استیل

این محصول پرکاربرد بر اساس فاکتورهای مختلف دسته‌بندی می‌شود. یکی از این فاکتورها طرح ورق است. در واقع ورق بر اساس ساده یا طرحدار بودن در دو دسته مجزا قرار می‌گیرد. در ضمن نوع طرحدار این ورق خود تنوع زیادی دارد. به همین خاطر لوازم خانگی مدرن و آیتم‌های دکوراتیو لوکس و پرطرفدار زیادی در سال‌های اخیر وارد بازار شده است.

راهنمای خرید ورق استیل برای تولید‌کنندگان لوزام خانه

برای خرید این محصول ابتدا لازم است قیمت ورق استیل را استعلام کنید. برای این کار می‌توانید از نیک فولاد کمک بگیرید. نیک فولاد قیمت روز ورق استیل را به صورت جدول‌بندی شده و دقیق ارائه می‌دهد. به علاوه امکان تماس با کارشناسان نیک فولاد و استعلام قیمت ورق استیل نیز برای شما وجود دارد.

از طرفی خرید استیل ورق به صورت عمده در نیک فولاد با خدمات قابل‌توجهی همراه است.

IMG 20211030 104623

خدمات نیک فولاد در زمینه فروش عمده ورق استیل

مهم‌ترین خدمات فروش ورق استیل در نیک فولاد عبارتند از:

مشاوره در زمینه تأمین محصول: یکی از خدمات نیک فولاد که مورد توجه خریداران قرار گرفته‌ است، مشاوره است. کارشناسان نیک فولاد هر لحظه آماده ارائه راهنمایی به متقاضیان هستند.

فروش اعتباری: در این مجموعه امکان خرید اعتباری استیل ورق برای شما وجود دارد. بدین ترتیب اگر کسب و کار شما یا واحد صنعتی‌تان در زمینه تأمین ورق استیل و مسائل مالی به مشکل خورده‌است، راهکار آن در دست نیک فولاد است.

تأمین تقاضای داخل و خارج از کشور: نیک فولاد ورق استیل مورد نیاز شما را به هر کجای کشور که بخواهید ارسال می‌کند. از طرفی صادرات ورق استیل به کشورهای مختلف جهان بخشی از خدمات این شرکت است.

خدمات پس از فروش: نیک فولاد محصولی که دارای نقص بوده و یا با سفارش شما مطابق نباشد را به راحتی برگردانده و مبلغ پرداختی را به شما پس می‌دهد. به علاوه تیم کارشناسی این مجموعه آماده پشتیبانی ۲۴ ساعته از خریداران می‌باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.