کد مطلب: ۱۶۸۹۴۸

کارفرما مقصر اصلی حادثه معدن آزادشهر شناخته شد

کارفرما مقصر اصلی حادثه معدن آزادشهر شناخته شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کارفرمای معدن زمستان یورت آزادشهر به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن، مقصر حادثه شناخته شد.

هادی هاشمیان اظهار کرد: بازرس پرونده حادثه معدن زمستان یورت، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق را به عنوان کارفرمای کارگاه مقصر شناخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: علت این امر، نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیرهای کمکی برای کمک به تهویه تونل، ارائه ندادن آموزش‌های لازم و کافی نبودن نظارت بر کارگران به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لوکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن است.

هاشمیان تأکید کرد: با پایان ایمن سازی تونل محل انفجار و خروج دو لوکوموتیو موجود در تونل، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این تونل و لوکوموتیوها را بررسی و نتیجه کارشناسی به شعبه ای که پرونده این معدن در آن در حال رسیدگی است ارائه شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: گزارش کارشناسی به طرفین پرونده اعلام می شود و پس از اخذ آخرین دفاعیات طرفین، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده خواهد شد.

هاشمیان بیان کرد: از جنبه خصوصی جرم، دیه همه جان باختگان پرداخت شده و رسیدگی به این پرونده از جنبه عمومی جرم ادامه دارد.

هاشمیان بار دیگر به مردم استان و خانواده‌های کارگران آسیب‌دیده در این حادثه اطمینان داد: دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده‌های جان‌باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند، بدون اغماض برخورد می‌کند.

معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر، ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.