کد مطلب: ۳۴۰۷۴۳

کاهش ارزش دلار در آغاز سال ۲۰۱۹

کاهش ارزش دلار در آغاز سال 2019

ارزش دلار در آخرین دور از مبادلات بازارهای ارزی جهان در برابر ین و فرانک با کاهش مواجه شد و در سطح ۹۶.۲۰۲ واحد قرار گرفت.

ارزش دلار در آخرین دور از مبادلات بازارهای ارزی جهان در برابر ین و فرانک با کاهش مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ در مبادلات روز چهارشنبه، ین به بالاترین سطح هفت ماهه اخیر خود در برابر دلار رسید به گونه‌ای که هر دلار به ۱۰۹.۲۲۷۸ ین کاهش یافت. ین ژاپن در هفته‌های اخیر با تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی و مالی در جهان موفق شده است پیشروی قابل توجهی داشته باشد به گونه‌ای که تنها در چهار هفته اخیر، ارزش ین در برابر دلار به میزان ۲.۲ درصد تقویت شده است. اولریش لویشتمان، استراتژیست ارزی در «کامرتس بانک» آلمان گفت: ین از نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی جهان منتفع شده است و احتمالا این روند در سال ۲۰۱۹ شتاب بیشتری خواهد گرفت.

شاخص دلار که برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می سنجد با اندکی کاهش در سطح ۹۶.۲۰۲ واحد قرار گرفت. با این حال ارزش هر یورو در برابر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۱۴۳۸ دلار رسید. معامله‌گران انتظار دارند با توجه به افزایش نرخ تورم در منطقه یورو، ارز واحد اروپایی در روزهای پیش رو نیز تحت فشار باقی بماند. یورو در سال ۲۰۱۸ حدود ۴.۴ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر پوند انگلیس به ازای ۱.۲۶۴۶ دلار و هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۱۳۹ دلار مبادله شدند. همچنین هر دلار آمریکا به ازای ۷۰.۱۷۴ روپیه هند، ۱.۴۲۶۸ دلار استرالیا، ۱.۳۶۳۷ دلار کانادا، ۴.۱۴۰۶ رینگت مالزی، ۶.۸۵۷۹ یوان چین و ۵.۳۷۴۱ لیر ترکیه مبادله شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.