کد مطلب: ۱۹۵۷۵۲

کاهش خطر آلزایمر با مصرف زردچوبه

کاهش خطر آلزایمر با مصرف زردچوبه

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد زردچوبه با بهبود حافظه و خلق‌و‌خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می‌شود.

شماری از مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه دارای خواص درمانی متعددی از جمله تقویت سیستم ایمنی، ضدالتهاب و آنتی اکسیدان بودن است. برخی مطالعات هم خواص آن را در درمان سرطان نشان داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این تحقیق به بررسی تاثیرات مکمل کورکومین بر عملکرد حافظه در افراد بدون ابتلا به دمانس (زوال عقل) و همچنین تاثیر احتمالی کورکومین بر پلاک‌های میکروسکوپی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر پرداخت.

گری اسمال، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این‌باره می‌گوید: نحوه دقیق تاثیر عصاره کورکومین مشخص نیست، اما ممکن است ناشی از توانایی این ماده در کاهش التهاب مغز باشد که در هر دو بیماری آلزایمر و افسردگی حاد وجود دارد.

این مطالعه شامل 40 فرد بزرگسال بین سنین 50 تا 90 سال بود که دچار مشکلات خفیف حافظه بودند.

شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و به مدت 18 ماه دو بار در روز دارونما یا 90 میلیگرم کورکومین دریافت می‌کردند.

تمامی شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه و در فواصل شش ماهه تحت ارزیابی‌های شناختی قرار گرفتند؛ همچنین میزان کورکومین خونشان در ابتدای مطالعه و بعد از 18 ماه بررسی شد.

به گفته اسمال، افرادی که کورکومین دریافت کرده بودند، شاهد بهبود قابل توجهی در حافظه و توانایی توجهشان بودند، اما افراد دریافت کننده دارونما، چنین تجربه‌ای نداشتند.

در تست‌های حافظه، وضعیت افراد دریافت کننده کورکومین در طول 18 ماه تا 28 درصد بهبود یافته بود.

این نتایج نشان می‌دهد مصرف این نوع کورکومین می‌تواند فواید شناختی مثمرثمری در طول سال‌ها داشته باشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.