کد مطلب: ۳۱۴۶۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش پرداخت وام‌های بانکی و افزایش وام‌های متفرقه بانکی

کاهش پرداخت وام‌های بانکی و افزایش وام‌های متفرقه بانکی

آمارها نشان می‌دهد وام‌های بانکی پرداخت شده در بخش متفرقه در شهریور ماه امسال در مقایسه با دوره مذکور در سال گذشته 50 درصد رشد داشته و از 55 میلیارد تومان به 82 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در شش ماهه ابتدایی سال جاری تعداد چهار میلیون و 32 هزار و 82 فقره تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شده است.
کل وام‌های بانکی پرداخت شده به بخش‌های اقتصادی در شهریور ماه سال 1397 بالغ بر 62.4 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.
همچنین میزان وام‌های پرداختی از سوی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی در شهریور ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه با کاهش 15 درصدی مواجه شده است.
بیشترین میزان وام پرداختی در شهریور ماه سال 1397 در بخش خدمات صورت گرفته، به طوری که بانک‌ها و موسسات اعتباری 25.2 هزار میلیارد تومان معادل 40.5 درصد از کل تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.


بخش صنعت و معدن نیز با 16.6 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی 27 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است.
در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، وام‌های پرداختی در بخش متفرقه در شهریور ماه سال جاری نسبت به سال گذشته بیشترین رشد را داشته، به طوری که تسهیلات پرداختی به این بخش از 55 میلیارد تومان در شهریور ماه سال گذشته با 50 درصد رشد به 82 میلیارد تومان در شهریور ماه سال جاری رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.