کد مطلب: ۶۲۸۸۱۰

اوگور شاهین، موسس بیون‌تک:

تا ۱۰ سال آینده کرونا با ما است

تا ۱۰ سال آینده کرونا با ما است

سازنده واکسن کرونا و مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیون‌تک با بیان اینکه جهان برای مقابله با انواع آینده ویروس کرونا آماده‌تر می‌شود گفت: ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا ۱۰ سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسس بیون‌تک گفت: ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا ۱۰ سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.

به نقل از برنا ، اوگور شاهین، موسس بیون‌تک گفت: تا ۱۰ سال دیگر کرونا با ما است؛ باید به این واقعیت عادت کنیم.

درحالی‌که شرکت فایزر- بیون‌تک بر روی واکسن مخصوص سویه اومیکرون کار می‌کند، اوگور شاهین، سازنده واکسن کرونا و مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بیون‌تک با بیان اینکه جهان برای مقابله با انواع آینده ویروس کرونا آماده‌تر می‌شود، گفت: «ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا ۱۰ سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.»

کودکان در معرض ابتلاء به میکرون

چندی پیش پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتلای شیوع امیکرون تا امروز، سه کودک جان خود را از دست دادند. هر سه بیماری زمینه‌ای داشتند.

او همچنین گفت: در ابتدای ماه حدود هزار مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشتیم که این تعداد اکنون به حدود چهار هزار نفر رسیده است. (ایسنا)

پیش از این نیز مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره وضعیت کودکان مبتلا به کرونا گفت: چهار نفر از کودکان مبتلا به کرونا در قم طی دو ماه گذشته جان خود را از دست دادند.

او همچنین گفت که عادی‌انگاری درباره کرونا بسیار زیاد است و این امر موجب می‌شود قله پیک کرونا طولانی شود. (ایرنا)

مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به امیکرون

با شیوع اومیکرون، بارها متخصصان درباره خطر کرونا برای کودکان هشدار دادند.

زهرا ابطحیان، فلوشیپ فوق تخصصی بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز گفت: ما در حال حاضر بیماران بدحال زیادی داریم.

در بیمارستان مسیح دانشوری بیمارانی داریم که باید بستری شوند اما تخت خالی نیست که آنها را بستری‌ کنند و مجبور هستند که برای بستری در لیست بمانند.

او درباره وضعیت کودکان مبتلا به کرونا گفت: درحال حاضر متاسفانه گزارش مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان را از شهرهای مختلف داریم.

از آنجا که وضعیت کودکان به گونه‌ای است که بدن آن‌ها مایعات زیادی را از دست می‌دهد، احتمال شدت گرفتن این بیماری در کودکان بیشتر است. خصوصا در سنین پایین‌تر موارد نیاز به بستری در کودکان رخ می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.