کد مطلب: ۲۹۳۷۶۹

کسری کود شیمیایی در بازار تا ۱۵ روز آینده جبران می‌شود

کسری کود شیمیایی در بازار تا ۱۵ روز آینده جبران می‌شود

معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: کسری کود شیمیای در بازار تا ۱۵ روز دیگر جبران می‌شود زیرا محموله ۲ کشتی جدید که در جنوب کشور پهلو گرفته‌اند تا ۱۵ روز دیگر توزیع می‌شود.

علی علیزاده امروز در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی، نهاده‌ها، گلخانه، گیاهان دارویی و ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: در دوره کوتاهی با کمبود عرضه برخی کودها توسط پتروشیمی‌ها و سیستم حمل و نقل مواجه شدیم که دلیل آن توقف فعالیت کامیونداران بود.

ارش تجارت‌نیوز، به گزوی اظهارداشت: با تمهیدات شرکت خدمات حمایتی و وزارت جهاد کشاورزی در روزهای اخیر نخستین کشتی با 49 هزارتن ظرفیت کودی از عسلویه بارگیری و در بندرعباس پهلو گرفت که تاکنون 20 هزارتن از این کود به مناطق مختلف کشور حمل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کشتی دوم به ظرفیت 45 هزارتن در عسلویه در حال بارگیری است و بین سه تا چهار روز آینده برای تخلیه در بندر امام خمینی (ره) پهلو می گیرد.

معاون امور بازرگانی شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی اضافه کرد: با تعاملات دولت و وزارت جهاد کشاورزی مشکلی با پتروشیمی ها نداریم و اکنون کودهای شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه در کشور تامین است و کشاورزان برای سال زراعی جدید نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

علیزاده ادامه داد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی تا پایان امسال برنامه ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای ندارند.

وی اضافه کرد: کیفیت کودهای تولیدی و وارداتی کشور تابع استاندارد است.

«طبق مصوبه دولت قیمت هر کیسه 50 کیلویی کود اوره 38 هزار و 500 تومان، سوپر فسفات تریپل 55 هزار تومان، کلراید پتاسیم 35 هزار تومان و سولفات پتاسیم 75 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: اکنون شرکت خدمات حمایتی سه هزار و 500 کارگزاری دارد که 2 هزار و 500 کارگزاری فعال و موظفند انواع کود را با نرخ دولتی عرضه کنند.

به گفته وی، در صورتی که کارگزاری قیمت کود را خارج از نرخ مصوب عرضه کند مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد به طوری که به تازگی دو کارگزاری متخلف لغو عاملیت شدند.

بنابراین گزارش، سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی، نهاده‌ها، گلخانه، گیاهان دارویی و ماشین آلات و صنایع وابسته از امروز تا نهم شهریورماه در محل نمایشگاه های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برپاست.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.