کد مطلب: ۶۶۷۱۰

کشورهایی که از لحاظ شاخص فلاکت بهترین وضعیت را دارند +جدول

کشورهایی که از لحاظ شاخص فلاکت بهترین وضعیت را دارند +جدول

سرزمین لبخند در واقع شادترین مکان دنیاست؛ دست‌کم از نظر ثابت نگهداشتن میزان اشتغال و حفظ تورم در میزانی بسیار پایین.به نقل از بلومبرگ، شاخص فلاکت، که از مجموع نرخ بیکاری و تورم محاسبه می‌شود در تایلند معادل 1.11 درصد محاسبه شده تا این کشور در میان 74 اقتصاد مورد بررسی بلومبرگ پایین‌ترین شاخص فلاکت

9b15acce7d709fe547f85a69f8b28c4b_XL.jpg سرزمین لبخند در واقع شادترین مکان دنیاست؛ دست‌کم از نظر ثابت نگهداشتن میزان اشتغال و حفظ تورم در میزانی بسیار پایین.
به نقل از بلومبرگ، شاخص فلاکت، که از مجموع نرخ بیکاری و تورم محاسبه می‌شود در تایلند معادل 1.11 درصد محاسبه شده تا این کشور در میان 74 اقتصاد مورد بررسی بلومبرگ پایین‌ترین شاخص فلاکت را از آن خود کند.

پس از تایلند،‌ سنگاپور و ژاپن به ترتیب با نرخ فلاکت 1.40 درصدی و 2.70 درصدی رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. رتبه بریتانیا در رده‌بندی حداقل فلاکت هفدهم و رتبه آمریکا بیست‌ویکم گزارش شده است. چین نیز مکان بیست‌وسوم را در این رتبه‌بندی از آن خود کرده است.

ونزوئلا که با سقوط درآمد نفتی و قحطی شدید غذا و دارو مواجه است، تورمی معادل 181 درصد را تجربه می‌کند. با توجه به شاخص فلاکت 118.2 درصدی، این کشور آمریکای جنوبی به راحتی در صدر جدول « فلاکت‌بارترین کشورهای دنیا» قرار دارد. پس از این کشور، بوسنی با 48.97 درصد و آفریقای جنوبی با 32.90 درصد رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

نرخ بیکاری تایلند در پایان ماه ژوئن 2016، در حدود یک درصد بوده در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای 0.1 درصد افزایش داشته است. با این حال، اوضاع در این کشور جنوب شرق آسیایی گل و بلبل نیست. کندی تورم، ممکن است به کاهش سلامت اقتصاد منجر شود.

به گزارش اقتصادنیوز، ساتوشی اوکاگاوا، تحلیلگر بازار جهانی گروه بانکداری سومیتومو میتسوی اعلام کرد: کاهش تورم نشانه‌ایست که تقاضای اجناس و خدمات برای تطبیق با عرضه در اقتصاد ناکافی است. این موضوع موجب تشویق مصرف‌کنندگان برای تاخیر در خرید اجناس به منظور ارزان‌تر شدن قیمت‌ها و کاهش تقاضا خواهند شد. در چنین مارپیچ تورمی،‌ دستمزدها افت خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.