کد مطلب: ۲۶۲۵۰۳

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه

پلیس فتای استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه تذکر داده و به مردم توصیه کرده که مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

پلیس فتای استان اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع‌آوری فطریه تذکر داده و به مردم توصیه کرده که مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ابتدای این اطلاعیه آمده است: در این روزها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه از سوی انجمن‌ها و موسسات خیریه هستیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودنمایی می‌کنند، با توجه به این‌که بسیاری از این تبلیغات کذب است، به عموم مردم توصیه می‌شود در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتند، شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این سایت‌ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع‌آوری فطریه و کفاره از دور خارج می‌شوند.

در ادامه همچنین توصیه شده است: شهروندان و کاربرانی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای سایبر یا تلفن بانک پرداخت کنند، توجه داشته باشند که فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و…) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، اقدام کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایت‌های ناشناس خودداری کنند.

پلیس فتا در این اطلاعیه متذکر شده است: روزه‌داران عزیز مراقب باشند تا در عملیات‌های بانکی پرداخت در دام سایت‌های فیشینگ نیفتند، از این رو موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

در ادامه این اطلاعیه یادآوری شده است: تبلیغات در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست و حتی در پیام‌های ارسالی خصوصی برای کاربران از خانواده‌های نیازمند عکس و فیلم منتشر شده است که واقعیت ندارد و این ترفندی برای جلب حسن اعتماد کاربران برای به دام انداختن آن‌هاست.

در قسمت دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب مؤسسه خیریه، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند، بنابراین شهروندان و کاربران قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و در صورت هرگونه شک و شبهه در اصالت این سایت‌ها از پرداخت فطریه و کفاره روزه خود به شماره حساب‌های این سایت‌ها خودداری کنند؛ ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با جمع‌آوری فطریه در خصوص مؤسسات و انجمن‌های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع‌آوری فطریه و کمک‌های مردمی این مؤسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی کنند.

در پایان این اطلاعیه مطرح شده است: از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک (برای شناسایی سایت‌های جعلی و تقلبی موسسات و انجمن‌های خیریه) مراتب را از طریق شماره تلفن 0312184355 به پلیس فتای استان اصفهان اعلام کنند.

منبع: مشرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.