کد مطلب: ۲۶۹۰۹۵

آمار فروش سینما

کمدی‌ها در صدر پرفروش‌های سینما در آغاز تابستان

کمدی‌ها در صدر پرفروش‌های سینما در آغاز تابستان

فیلم‌های در حال اکران اولین هفته تابستان را با کاهش فروش پشت سر گذاشتند. در میان ده فیلم ابتدای جدول تنها فیلم «دشمن زن» بود که نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشت.

فیلم‌های در حال اکران اولین هفته تابستان را با کاهش فروش پشت سر گذاشتند. در میان ده فیلم ابتدای جدول تنها فیلم «دشمن زن» بود که نسبت به هفته گذشته افزایش فروش داشت. از طرفی سینماهایی که نمایش بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی را در اختیار داشتند توانستند از دو بازی آخر ایران با اسپانیا و پرتغال فروش قابل توجهی به دست آورند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، این هفته سه رتبه اول جدول فروش متعلق به کمدی‌ها بود. فیلم «تگزاس» علی‌رغم کاهش فروش، همچون هفته‌های گذشته صدرنشینی خود را حفظ کرد و با فروش هفتگی ۵۷۷ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان توانست برای نهمین هفته متوالی در رتبه نخست جدول فروش قرار گیرد.

«دشمن زن» در دومین هفته اکرانش با فروش هفتگی ۴۱۳ میلیون تومان با دو پله صعود نسبت به هفته گذشته، رتبه دوم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص داد.

«خجالت نکش» نیز با فروش ۳۸۱ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان سومین فیلم پرفروش هفته شد. «تگزاس»، «خجالت نکش» و «دشمن زن» سه فیلمی هستند که بیشترین تعداد سالن سینما را در اختیار دارند.

فیلم «دلم می‌خواد» آخرین ساخته بهمن فرمان‌آرا در دومین هفته اکرانش با فروش ۳۱۱ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی و پایین‌تر از «خجالت نکش» قرار گرفت که هشت هفته از زمان اکرانش می‌گذرد.

«چهارراه استانبول» پنجمین و «عصبانی نیستم» هفتمین فیلم جدول فروش هفتگی بعد از گذشت هشت هفته از زمان اکرانشان، نتوانستند از مرز سه میلیارد تومان عبور کنند. «چهارراه استانبول» با فروش هفتگی ۱۴۹ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان به مجموع فروش ۲ میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان رسید و «عصبانی نیستم» با فروش هفتگی ۶۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان به فروش کل ۲ میلیارد و ۹۱۶ میلیون تومان دست یافت.

بنابراین دو فیلم «چهارراه استانبول» و «عصبانی نیستم» را می‌توان فیلم‌های ناکام اکران بهار دانست. فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شد با وجود بهره بردن از داستان‌های جذاب و استفاده از ستاره‌های سینما فروشی چندین برابر فروش فعلی، نسیبشان شود. یکی از دلایل این ناکامی تعداد پایین سالن‌هایی بود که این فیلم‌ها نسبت به فیلم‌های اکران نوروز در اختیار داشتند.

فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» سرانجام پس از دو سال اکران شد و در هفته نخست اکرانش با ۲۱ سالن به فروش ۳۱ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان دست یافت. این فیلم که سوژه‌ای تازه و بحث‌برانگیز دارد داستان دختری میانسال را روایت می‌کند که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

مهم‌ترین اتفاق هفته گذشته استقبال بی‌نظیر از نمایش بازی تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی و سینماها بود. در مجموع ۳۰،۷۰۰ نفر بازی ایران-اسپانیا را در سینماها تماشا کردند و سینماها برای نمایش این بازی به مجموع فروش ۵۲۵ میلیون دست یافتند.

با توجه به شانس صعود ایران، استقبال از بازی سوم بیشتر شد و بازی ایران-پرتغال با ۳۲،۱۰۰ مخاطب به فروش ۵۴۰ میلیون تومانی دست یافت. جالب است بدانید بازی ایران-پرتغال و ایران-اسپانیا با اختلاف اندکی بعد از فیلم «تگزاس» به ترتیب در رتبه دوم و سوم جدول فروش هفتگی جای گرفتند.

همچنین حدود سی هزار نفر در ورزشگاه آزادی به تماشای بازی ایران-پرتغال نشستند و برای نخستین بار بانوان ایرانی توانستند بعد از مدت‌ها وارد ورزشگاه آزادی شوند و در کنار خانواده خود به تماشای بازی بنشینند.

۱۰ فیلم پرفروش هفته چهاردهم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به هفته سیزدهم فروش کمتری داشتند و در ۶۹۹ سالن در مجموع ۲.۱ میلیارد تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۳۰ خرداد ۵ تیر ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.