کد مطلب: ۴۰۹۷۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای کم شدن پول از برخی حساب‌های بانکی / چه بر سر حساب رضا رشیدپور آمده بود؟

ماجرای کم شدن پول از برخی حساب‌های بانکی / چه بر سر حساب رضا رشیدپور آمده بود؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پیامک کسر از حساب برایتان ارسال شود و شما در بی‌خبری کامل باشید و هر چقدر هم فکر می‌کنید به یاد نمی‌آورید اطلاعات حساب خود را در اختیار کسی قرار داده باشید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر کسر از حساب‌های بانکی که به لطف فعالیت برخی افراد مشهور در فضای مجازی و روزنامه‌ها این روزها سر و صدای زیاده به پا کرده به کجا رسیده است؟

طبق ادعای برخی از مردم، کسر پول‌های ریز و درشت از حساب‌های بانکی به کرار گریبان‌ مشتریان بانک‌های مختلف را گرفته و صف‌های شلوغی از شاکیان را روزانه و به خصوص‌ روزهای شنبه در مقابل دادسرا ایجاد کرده است.

در حالی که روز به روز بر شاکی‌های موضوع کسر از حساب در دادسراها افزوده می‌شود اما این‌بار روایت این موضوع از زبان یک مجری تلویزیونی و ادعایی که در این‌بار مطرح کرده موجی از نگرانی را بر انگیخته است.

شرح این موضوع که امروز خبر صفحه اول روزنامه «هفت صبح» نیز بوده به این شرح است که ماجرا از توییت یک خبرنگار به نام بهمن بابازاده درباره کسر سه میلیون تومان پول از حساب بانکی‌اش شروع شده است.

98456

کامنت‌های مربوط به این توییت بی‌شک اهمیتی فراتر از خود توییت داشت. موجی از کامنت‌ که کسر پول‌های میلیونی از حساب‌های بانکی افراد را گزارش کرد، از کسری‌ها 40 میلیونی گرفته تا شکسته شدن سقف انتقال وجه از طریق عابر بانک.

البته به گفته برخی از کاربران، بخشی از مشکلات آنها به کمک پلیس فتا حل شده است.

123

651

95623

956277

پس از توییت این فرد و دست به دست شدن آن، رضا رشیدپور نیز به این جرگه پیوست و در یک توییت تصویری از پیامک بانک تجارت را منتشر کرد که در آن گفته بود رشیدپور وارد حساب بانکی خود شده اما رشیدپور گفته که در آن ساعت وارد حساب بانکی خود نشده است.

3213123

پس از انتشار این توییت و ادعای رشیدپور درباره هجوم هکرها به شبکه بانکی، مدیر روابط عمومی بانک تجارت فورا وارد ماجرا شد و خواستار تماس با رشیدپور شد.

طبق گزارش روزنامه «هفت صبح» پس از احضار این دو فرد به پلیس فتا در نهایت جریان هک و هکری از دوش بانک‌‌ها برداشته و به دوش شاکیان گذاشته شده، به طوری که این نهادها علت را اشتباهات فردی، استفاده ار درگاه‌های اینترنتی جعلی و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دادن عنوان کرده‌اند.

طی روزهای اخیر نیز چند تن از مخاطبان تجارت‌نیوز که با اینچنین اتفاقی مواجه بودند در گفتگو با این رسانه خواستار اطلاع‌رسانی و پیگیری این موضوع شدند.

یکی از موارد عجیبی که به اطلاع تجارت‌نیوز رسیده، کسر یک تا سه میلیونی پول از حساب بانکی سه کارمند یکی از خودروسازی‌های کشور بوده که اعلام کردند پس از پیگیری، پلیس فتا علت را هک شدن حساب‌های بانکی اعلام کرده است.

در راستا با همین موضوع اواسط مهر ماه امسال، بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به افزایش تعداد سایت‌های جعلی در فضای پرداخت کشور، بانک مرکزی از دارندگان کارت‌های بانکی درخواست می‌کند هنگام انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم را به عمل آورده و از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت‌های نامعتبر و مشکوک خودداری نمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی راحت هست این کار هک نمیشید عزیز این کار با سند سازی انجام میشه بخدا آنقدر آسونههههههههه

  • ناشناس

    ببینید واقعا قدرت و سواد افرادی که وظیفه نگهداری از امت رو دارن آنقدر پایین هست که براشون قابل درک نیست آنقدر راحت میشه از همه حسابها یک فرد به صورت قانونی پول برداشت کرد

  • ناشناس

    ایکاش یه جایی بود که می‌شود بهتون بگم که چجوری از حساب مردم به صورت قانونی پول برداشت میشود

  • ناشناس

    من ساعت یازده و نیم شب نود تومن از حساب ملی کسر شد نوشته پرداخت قبض من اصلا قبضی پرداخت نکردم اصلا قبوض ب اسم پدرم میاد و شماره حسابش جداس

  • Ramin

    سلام الان از من 23هزار بردن حتی پیام برام نیومد یه شارژ ده هزار گرفتم از آپ دیدم پیام موجودی نیومد رفتم موجودی گرفتم با رمز پویا دیدم23هزار برداشتن جالب اینجاست چند ساعت قبلش من وفای فای شارژ کردم موجودی اومد میدونستم چقدر به همین راحتی پول بردن

  • ناشناس

    من دوشبه پشت سر هم تقریبا ساعت 12تا2 از حسابم100تومن برداشته میشه پیامشم میاد.برم حسابمو خالی کنم رویه حساب دیگه؟برا حساب دوم مشکلی پیش نمیاد؟چون چند مورد اینطوری دیدم از دوستان نگران شدم.لطفا سریع جواب بدید

  • بدبخت

    ای خدا بگم چیکارتون کنه
    من کلا 200 تومان پول داشتم تا اخر ماه با زن و بچه که یهو دیدم پیامک اومد برداشت از کارت 200 تومن ورداشتن?حلالتون نکنه خدا این پولارو

  • مرتضی

    سلام خسته نباشید مال من امروز ۱۹ اردوبهشت ساعت ۷:۱۷دقیقه یک میلیون پنجاه هزار تومن واریز شد ب کارت مسکنم وناگهان بعد ۲ ساعت مبلغ ۹۵۰ هزار تومن کسر شده و من کل روز سرکار بودم و هیج فعالیتی انجام ندادم صورت حسابم گرفتم حتا تو صورت حسابم ننوشته بود اصلا نمیدونم چی اتفاقی افتاد

  • ناشناس

    من از سایت های مختلفی خرید میکنم و همیشه با رمز پویا انجامش میدم دیروز ساعت ۶ عصر برام پیام اومد که ۸میلیون از حسابم کم شده به صورت اینترنتی کارت ب کارت کردن خب الان من چ اشتباهی انجام دادم که قبول نمیکنن امنیت بانک پایینه؟ من خودمم نمیدونم رمز دومم چیه. کلا از رمز پویا استفاده میکنم چطور ممکنه با اشتباه من از حسابم پول کم بشه اینطوری؟

  • اسماعیل

    سلام‌وعرض‌ادب واحترام
    از حساب تجارت من‌هرماه‌تقریبآ بصورت خورد، خوردپول‌کم‌میشد‌.پرینت‌گرفتم اصلا پیامک کسر وجه‌برای من ارسال‌نشده!!به‌نزدیکترین‌کسانم هم کارت یارمزکارت‌نمیدم.دیروز بعدازخرید ازسوپرمارکت‌ودریافت پیامک‌کسروجه‌متوجه شدم ششصدهزارتومان‌ازمن‌کسرشده،بدون اینکه‌برای‌من‌پیامک‌کسرهزینه‌بیاد،وقتی‌ده گردش آخرحسابم‌گرفتم‌وچک‌کردم‌دیدم‌دراون‌تایم من‌خواب‌بودم‌وکارت‌بانکی‌من‌توجیبم‌بود.چرا بانک تجارت پیگیرنمیشه؟؟؟بعدازمراجعه متوجه‌شدم‌افرادزیادی مثل من‌شکایت‌از‌تجارت کارت دارن،ولی دریغ‌ازیک‌‌مسوول‌منطقی‌ودلسوز
    که‌درست‌ومدیریتی‌جواب‌مال‌باختگان‌رو‌رو بده.
    تو دور و زمانه‌ای که‌مردم محتاج‌هزارتومان‌پول هستن????????????

  • ناشناس

    منم هر چند روز یبار از کارتم هی ۲۰ ت ۳۰ ت کم میشه یهو میبینم تو ی هفته ۳۰۰،۴۰۰ تومن کم شده بانک میرم میگه از عابربانک پول برداشتی. کارت میسوزونه حساب جدید باز میکنه بعد دو سه ماه دوباره این اتفاق میفته