کد مطلب: ۷۷۶۸۴۴

وزیر اقتصاد وعده داد: غلبه بر تلاطم بازار ارز در سال ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد وعده داد: غلبه بر تلاطم بازار ارز در سال 1402

نوسانات بازار ارز در یکی دو هفته اخیر آسیب‌های شدیدی به کسب‌وکارها و میزان سرمایه قشر متوسط وارد کرده است. وزیر اقتصاد در اظهار نظر جدید خود اعلام کرده است که از سال آینده بر تلاطم بازار ارز غلبه خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال آینده بر بی‌ثباتی ارزی غلبه می‌کنیم و اطمینان به بازار سرمایه بازمی‌گردد.

وزیر اقتصاد گفت: در سال آینده به بی‌ثباتی ارزی غلبه می‌کنیم، هرچند این موضوع با شرایط تحریم‌های خارجی و هجمه‌های دشمن که برای ما وارد می‌شود، دشوار است.
‌سید‌احسان خاندوزی‌‌ در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با بیان اینکه صادرات و ارزآوری کشور این روزها بر شانه‌های فعالان اقتصادی است، اظهار داشت: ‌امیدوارم چه در وزارت اقتصاد و چه در سایر نهادها با برطرف کردن موانع بتوان بستر فعالیت آنها را فراهم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم این بوده که به سوی پیشرفت و تحقق اهداف حرکت کرد، افزود: البته با توجه به مسائلی که در شش ماه گذشته رخ داده، در پایان سال با اتفاقات ناگواری برای مردم و فعالین اقتصادی روبه‌رو شدیم؛ از جمله تلاطم نرخ ارز و افزایش تورم‌ که رسیدن به اهداف را دشوار کرد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاقات و مشکلات در حوزه اقتصاد با یک دست حل نمی‌شود و نیاز به شما به عنوان مهم‌ترین بازیگران اقتصاد است؛ معتقدم که با یک الگو نمی‌توان کل کشور و کل فعالیت‌های اقتصادی را مدیریت کرد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان‌کرد: باید توجه داشته باشید که منافع ارزی صادرکنندگان بایستی به خزانه برگردد تا وارد‌کنندگان هم از ارز استفاده کند.

خاندوزی تاکید کرد: این جلسات باید منجر به یک همکاری دو طرفه بین دولت و بخش خصوصی شود و در نهایت بخش خصوصی به آینده فعالیت خود امیدوار‌تر باشد و همچنین دولت هم تقویت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال آینده به بی‌ثباتی ارزی غلبه می‌کنیم، هرچند این موضوع با شرایط تحریم‌های خارجی و هجمه‌های دشمن که برای ما وارد می‌شود، دشوار است.

خاندوزی اذعان داشت: ایجاد بستر و تسهیل فعالیت اقتصادی وظیفه ما دولتی‌ها‌ست تا بار مضاعف از دوش تولیدکننده و صادرکننده برداشته شود.در وزارت اقتصاد تمام تلاش ما این است که ساعت و روزهای ترخیص کالا از گمرک را هم کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: برنامه‌های دولت و وزارتخانه در ظاهر پراکنده‌اند، اما مهره‌های یک تسبیح هستند. بنابراین بایستی ملاحظات ملی را هم در هر فعالیتی در نظر بگیریم، برای مثال در خصوص واردات ته لنجی‌‎ها باید منافع ملی و کشور را هم در نظر بگیریم نه تنها منافع یک استان را.

خاندوزی در پایان خواستار هم صدایی دولت و بخش خصوصی شد و گفت: در دولت و بین نهادها نیز مناقشه است و بخش خصوصی و دولتی برای تسهیل امور و حذف امضاهای طلایی باید همصدایی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغ میگه. سال ۱۴۰۱ هم از این قول ها داده بود.

  • ناشناس

    یکی از علائمی که نشان می دهد اقتصاد و امور کشور از کنترل بانک مرکزی تا وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و ریاست جمهوری و … خارج شده و هیچ کاری از دستشان بر نمی آید این جاست که وقتی خبر می آید جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بدون صدور قطعنامه پایان یافته است و قرار نیست بیانیه یا اقدام تنبیهی دیگری علیه کشورمان اعمال شود ، وضعیت لحظه ای اقتصاد شکوفا میشود و خود را درافزایش ارزش لحظه ای پول ملی به وضوح نشان می دهد .
    – یعنی پول ملی هم مثل دیگر چیزهای ملی از تدابیر دولتی ناامید شده و چشمش به تصمیمات خارج از کنترل دولت دوخته شده است .
    – تصور کنید اقتصاد کشوری که بهترین و تنها خبر امیدبخشش این است که تنبیه بیشتری در راه نیست  از همه اینها بانمک تر واکنش وزیر اقتصادمان است که دیروز با ذوق و شوق گفته بالاخره قیمتهای ارز و طلا کاهشی شد !

  • ناشناس

    وقتی میگن درست میشه پس دلار میشه ۲۰۰هزارتومن

  • ناشناس

    آدم خندش میگیره

  • ناشناس

    از امروز شروع کنید حال مردم خوب نیست توان اداره زندگی ندارن

  • ناشناس

    شما اگر اصلاح کن بودی ، نمیگذاشتی ایجاد بشه. اگر کاری هم فرزین رئیس بانک مرکزی کرد به حساب خودت نگذار.