کد مطلب: ۶۹۱۳۰۳

حضور مدیر اجرایی سماس جناب آقای مرتضی ضامنی و سامانه ماکسیم در دهمین کنفرانس انجمن بین المللی تاکسی اوراسیا

حضور مدیر اجرایی سماس جناب آقای مرتضی ضامنی و سامانه ماکسیم در دهمین کنفرانس انجمن بین المللی تاکسی اوراسیا

دهمین کنفرانس انجمن بین‌المللی تاکسی اوراسیا در روزهای ۴ و ۵ اوت در پایتخت روسیه، مسکو، برگزار شد. این کنفرانس برای دهمین بار، نمایندگانی از دولت، کسب و کارها، کارشناسان برجسته در صنعت تاکسیرانی و صنایع مرتبط را گرد هم آورد تا راه حلی برای مشکلات اساسی این صنعت بیابند.

این رویداد در روزهای ۴ و ۵ اوت در پایتخت روسیه، مسکو، برگزار شد. این کنفرانس برای دهمین بار، نمایندگانی از دولت، کسب و کارها، کارشناسان برجسته در صنعت تاکسیرانی و صنایع مرتبط را گرد هم آورد تا راه حلی برای مشکلات اساسی این صنعت بیابند. مسائل کلیدی این کنفرانس عمدتاً مربوط به بایدها و نبایدهای قانونی جدید مربوط به صنعت تاکسیرانی بود که اکنون در روسیه در حال شکل گیری است. مباحثی از این قبیل که مقررات مزبور باید چگونه باشد، چه استراتژی باید در قوانین جدید در مورد صنعت تاکسی هوشمند و مدرن اتخاذ شود. برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در کنفرانس به تجربه موفق ایران در این زمینه علاقه مند بودند، تجربه ای که در بازار روسیه نیز کاملاً قابل استفاده است. در واقع، قوانین قدیمی روسیه با واقعیت های جدید مطابقت ندارند. فناوری راه درازی را پیموده است، از این رو نیاز به قانون جدیدی در مورد تاکسی‌ها وجود دارد که مهم‌ترین مؤلفه‌های آن تعیین مسئولیت فعالان این صنعت و استفاده از ظرفیت خوداشتغالی است. در همین راستا، تجربه ایران ثابت می کند که قوانین جاری در کشور با موفقیت این مسائل و موارد دیگر را تنظیم می کند.

در همین راستا، با هماهنگی از طریق مجموعه بین المللی درخواست خودروی ماکسیم ، جناب آقای مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه های تاکسیرانی شهری ایران و مدیر اجرایی سامانه مشترک اطلاعات سفر (سماس) ایران، در این مجمع سخنرانی کردند. ایشان ابعاد مختلفی را در خصوص ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر در ایران تشریح نمودند و همچنین در خصوص توسعه تاکسی در شرایط تحریم صحبت کردند و رویکرد مدرن ایران در مقررات قانونی خدمات تاکسی هوشمند را به اشتراک گذاشتند. دستورالعمل مربوط به تاکسی های اینترنتی که بیش از سه سال به عنوان مبنای قانونی فعالیت کسب و کارهای مربوطه در ایران شناخته میشود، در کارگروهی با حضور نمایندگان دولت و همچنین کسب و کارهای مختلف از جمله سامانه درخواست خودرو ماکسیم به تصویب رسیده است.

ایشان همچنین به این موضوع اشاره داشتند که ایران جزو نخستین کشورهایی بود که مقررات مربوط به تاکسی های اینترنتی را با موفقیت تنظیم و تصویب نموده است. ایشان در خصوص مزایای اینگونه سامانه ها نیز اشاره داشتند که توسعه تاکسی‌های اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند که صدها هزار راننده درآمد داشته باشند و به مسافران این امکان را می‌دهد تا خدمات ارزان، ایمن و سریع ارائه کنند و دولت درآمدهای قابل توجهی را به دست آورد. در واقع، این مدل یک اقتصاد اشتراکی است که امکان مدیریت منابع، محیط زیست و کاهش ترافیک جاده ها را فراهم میکند.

4 3

حمید بذرگر، مدیر عامل ماکسیم در ایران نیز در جریان این کنفرانس به مسکو آمد. وی در این مجمع در سخنرانی خود با عنوان «خروج از گرگ و میش: چشم انداز خوداشتغالی در صنعت تاکسی» مباحثی را عنوان کردند و در مورد مقررات این صنعت در ایران، پیشرفت فناوری های جدید برای سفارش تاکسی و مقررات حاکم صحبت کردند.

نتیجه این کنفرانس نیز یک بیانیه عمومی بود که هدف اصلی آن این است که پیشنهادات و مدلهای ارائه شده در این کنفرانس از جمله مدل اتخاذی در ایران مورد استفاده مقامات فدرال دولت روسیه قرار گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صادق امینی

    با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای رانندگان مسافران و پرسنل ماکسیم در سر تا سر دنیا