کد مطلب: ۵۱۳۵۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گرانی ۵۰ درصدی سیمان در کمتر از یک ماه / وعده ارزانی تا ۲ هفته دیگر

گرانی ۵۰ درصدی سیمان در کمتر از یک ماه / وعده ارزانی تا ۲ هفته دیگر

دبیر کانون انبوه‌سازان از گرانی قیمت سیمان تا هر پاکت به ۴۵ هزار تومان خبر داده که این میزان در اوایل ماه جاری تنها ۳۰ هزار تومان بود. با وجود این گرانی ۵۰ درصدی اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشکلات در صنعت سیمان همچنان ادامه دارد و با قطعی برق و گاز برخی کارخانه‌ها به نظر می‌رسد این مشکلات تشدید شده است.

دبیر کانون انبوه‌سازان از گرانی قیمت سیمان تا هر پاکت به ۴۵ هزار تومان خبر داده که این میزان در اوایل ماه جاری تنها ۳۰ هزار تومان بود. با وجود این گرانی ۵۰ درصدی اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان کاهش یابد.

فرشید پورحاجت با اعلام اینکه قیمت هر پاکت سیمان از حدود ۳۰ هزار تومان در اوایل ماه جاری به ۴۰ هزار تومان در هفته گذشته و ۴۵ هزار تومان در حال حاضر رسیده است گفت: خط تولید کارخانه های سیمان فعلا در مدار تولید نیستند. ظاهرا شرکت توزیع نیروی برق و شرکت ملی گاز، همزمان برق و گاز کارخانه های سیمان را قطع کرده اند که باعث توقف تولید و افزایش قیمت سیمان شده است.

وی با بیان اینکه تنگناها دست از سر بخش تولید مسکن بر نمی دارد، به ایسنا گفته است: یک روز با سیمان، یک موقع با فولاد، روز دیگر با مس، چند روز با تولیدکنندگان رادیاتور و پکیج و شوفاژ و هر ازگاهی با صنایع چوب درگیر هستیم. تا می آییم کار را شروع کنیم وارد یک بحران جدید می شویم.

دبیر کانون انبوه سازان با بیان این ادعا که تولیدکنندگان سیمان هم از وضعیت فعلی بدشان نمی‌آید گفت: تولیدکنندگان می توانند برای دولت و مجلس توجیه بیاورند که سیمان ۴۵ هزار تومانی هم خریدار دارد و فتیله قیمتها را بالا ببرند. در حال حاضر قیمت سیمان درب کارخانه حدود ۲۰ هزار تومان است که با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب دولت و مجلس تقریبا همخوانی دارد اما آنچه به رشد قیمتها دامن می زند فعالیت دلالان و واسطه ها در بازاراست.

در همین حال، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مشکلات ایجاد شده در زمینه تامین سیمان استان تهران گفته است: به دلیل قطع برق و گاز واحدهای تولیدی سیمان در کل کشور و از جمله چهار کارخانه سیمان استان تهران، با افت تولید و کاهش عرضه مواجه شدیم که طی دو هفته اخیر موجب افزایش غیرمتعارف قیمت سیمان شد.

به گفته یدالله صادقی، با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر برق و گاز واحدهای تولید سیمان وصل شده و کارخانه تولید سیمان تهران فعالیت خود را با ظرفیت کامل شروع کرده است. البته کوره‌های سه کارخانه سیمان دیگر استان تهران به دلیل قطع برق و گاز و عدم فعالیت دچار آسیب شده که ظرف یکی دو روز آینده با رفع آسیب ها شروع به کار می‌کنند. صادقی وعده داده که تا دو هفته آینده قیمت سیمان به روال عادی برگردد.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش دروغ هست،چیزی گران شد هرگز کاهش ندارد،مثال 45تومن هرگز 20تومن نمیشه

    • احد

      .عزیز دم درب کارخانه برید ماشینی ۲۰بهتون میدن او بیرون ۱۰تا ۲۰تا ۴۰میدن.برید از کارخانه مستقیم بخرید کارخانها به سهامدارشون با سوده ۲۰تمن حساب میکنند‌البته شاید بی وجدانا کرون بدن ولی بسهامدارشان ۲۰‌تمن سود میدن .

    • ناشناس

      کارخونه کمتر از یک کامیون نمیده من خودم تماس گرفتم کجایی کاری داداش

    • بنده خدا

      عزیزم باید بیشتر از اینا گران بشه این‌ مملکت حقشه همینه باید یه حرف زور روی سرمان باشه تا بلند بشیم
      اگه خوردن یا بردن نوش جونشون بی مسولیتی از خودمونه نه دولت

  • ناشناس

    همش دروغه اونا که خودشون احتیاج ندارن فکر بقیه مردم رو هم نمی‌کنند همه چیز رو گرون کردن همی چیز رو هیچی از ارزونی نیست خودشون نیاز ندارد فکر مردم رو هم نمیکنند

  • ناشناس

    خدا را شکر بابا مردم دادشان به فلک رسیده یه کاری کنید

  • ناشناس

    کسی نیست دست این دلالان را قطع مسئولین بی کفایت را مواخذه کنیم.

  • ناشناس

    به خدا مردم شما بیچاره کردید باید کاسه گدایی به دست بگیریم

  • مرد بدبخت

    واقعا موندم دیگه چی باید گفت گرانی فساد بی بند و باری بیکاری اعتیاد.تو این کشور بی صاحب به چی باید امیدوار و دلخوش بود بعد از عمری شروع کردم ساختن 80متر خونه الان وسط کار موندم چه خاکی به سرم بریزم کلی آدم بدبخت تو حال و روز من هست پس ما چیکار کنیم

    • ناتوان

      بدبخت شدیم وای وای وای

  • ناشناس

    بدبخت

  • ناشناس

    ماهم یه روز حقمونو میگیریم

  • سجاد

    بابا چرا دارین شایعه پراکنی میکنید من دیروز رفتم خریدم کیسه ای ۴۳۷۰۰ فاکتورشم موجوده .

  • بنده ای پیک خداوند

    هرچی بسرمان بیاد حقمونه بزار بخورند این نتونست دیگری بخورد
    من تو هم میتونیم بخوریم ولی ولی ولی
    اون موقعه که بلند شدن نباید میشدن
    الانی که باید بلند شن کسی نیست این مردم خودشون همین میخواند