کد مطلب: ۲۳۸۸۸۳

گزارش سقوط هواپیمای آسمان نهایی شد

گزارش سقوط هواپیمای آسمان نهایی شد

گزارش کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان نهایی شد.

حسن رضایی‌فر - مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری -، با بیان این خبر، اظهار کرد: گزارش این کمیسیون به مرحله نهایی خود رسیده، اما پیش از انتشار نیاز به بررسی آن با طرف فرانسوی وجود خواهد داشت، زیرا هنوز دو طرف درباره یک تا دو مورد کوچک در این گزارش اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، به منظور بررسی این اختلاف‌ها و البته دریافت متن گزارش انگلیسی از سوی طرف فرانسوی هیاتی از سوی این کشور امشب شنبه وارد ایران می‌شود و ظرف روزهای آینده در جلساتی این گزارش تحویل خواهد شد.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: پس از انجام این بررسی‌ها پیش بینی می‌کنیم که ظرف روزهای آینده گزارش و نظر نهایی این کمیسیون به طور رسمی منتشر شود.

رضایی‌فر با بیان این که این فرصت برای طرف‌های دخیل در این حادثه وجود خواهد داشت که نظرات و توضیحات را ارائه کنند، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت هواپیمایی آسمان بخشی از این طرف‌ها هستند که در صورت نیاز به ارائه توضیحات جدیدتر این فرصت در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش فرانسوی‌ها نسبت به این گزارش چگونه خواهد بود نیز توضیح داد: طبق قوانین بین‌المللی پس از این‌که گزارش کمیسیون ایرانی منتشر شد، از زمانی که فرانسه گزارش را دریافت می‌کند حداکثر تا ۹۰ روز زمان دارد که نظر نهایی خود را در این رابطه اعلام کند از این‌رو پس از آنکه گزارش در روزهای آینده نهایی شد فرانسه می‌تواند از سه ماه فرصت خود در این زمینه استفاده کند.

گفتنی است پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرده بود در ۹ مایلی خود تا این شهر و در اثر برخورد با ارتفاع دنا سقوط کرد.

این هواپیما ۶۶ سرنشین داشت که تمامی آنها در جریان این سانحه جان خود را از دست دادند.

هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان از خانواده‌ای تی آر ۷۲ بود که پرواز آن برای مدتی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری متوقف ولی پس از آن دوباره از سر گرفته شد.

پس از این حادثه رییس جمهوری مسئولیت بررسی ابعاد این ماجرا را به وزیر راه و شهرسازی واگذار کرد و آخوندی نیز در حکمی سازمان هواپیمایی کشوری را مسئول تشکیل کمیسیون بررسی سانحه و مشخص کردن علل آن کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.