کد مطلب: ۶۰۳۵۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گفتگوی زنده رئیس جمهور با مردم در امشب /خبر خوش رئیس جمهور چیست؟

گفتگوی زنده رئیس جمهور با مردم در امشب /خبر خوش رئیس جمهور چیست؟

ابراهیم رئیسی قرار است امشب پس از اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با مردم به صورت زنده گفتگو و کارنامه ۱۰۰ روزه دولت خود را تشریح کند. اما خبر مهم او چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از دو مصاحبه زنده ابراهیم رئیسی در تلویزیون، این بار قرار است برای سومین بار رئیس جمهور با مردم سخن بگوید.

ابراهیم رئیسی قرار است امشب پس از اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با مردم به صورت زنده گفتگو و کارنامه ۱۰۰ روزه دولت خود را تشریح کند. اما خبر مهم او چیست؟

پیش از این، محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته بود که رئیس جمهور در آذر ماه امسال خبر خوشی دارد اما معلوم نیست امشب قرار است همان خبر خوش اعلام شود یا صرفا اقدامات ۱۰۰ روزه دولت رئیسی تشریح خواهد شد.

با توجه به روند مذاکرات در چند روز گذشته و واکنش منفی بازارها به این مذاکرات بعید است که خبر خوش در این باره باشد و احتمالا رئیسی تنها درباره مذاکرات به تشریح روند این مذاکرات خواهد پرداخت.

اما موضوع دیگر بحث یارانه‌هاست که ممکن است رئیس جمهور با توجه به گمانی‌زنی‌های قبلی امشب اخبار جدیدی درباره افزایش یارانه اعلام کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد فشار جدیدی بر بودجه دولت اعمال خواهد شد که معلوم نیست این کسری بودجه چطور جبران شود. در صورت عدم اشاره به منبع اصلی تامین این وعده آن وقت نگرانی‌ها برای رشد تورم بیشتر خواهد شد. در آخرین اعلام بانک مرکزی نرخ رشد نقدینگی برای اولین بار به حدود ۴۳ درصد نزدیک شده است.

اعلام نتایج مذاکرات و احتمال افزایش یارانه‌های نقدی دو گزینه محتملی هستند که رئیس جمهور امشب ممکن است درباره آنها با مردم صحبت کند. اما به غیر از این، احتمالا او از وعده‌هایش در سفرهای استانی و برنامه‌هایش برای کنترل قیمت‌ها سخن بگوید. همچنین آغاز طرح مسکن ملی که البته با چالش‌های بسیاری مواجه است و گرانی برخی کالاهای مصرفی مثل خودرو و اقلام خوراکی نیز احتمالا از صحبت‌های امشب ابراهیم رئیسی باشد.

آخرین اخبار را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    باسلام واقعا باتوجه به اینکه بنده از طرفداران ایشان بودم اما واقعا متوجه شدم هیچ گونه هماهنگی درکابینه ایشان مشاهده نمیشود و از نظر اقتصادی فقط شعار دادن با این شرایط نیم امید ملت هم از بین میبرن مسئله بورس رو نتنها حل نکردن بلکه با شعار مردم رو بیشتر سردرگم کردند کابینه ایشان اقتصاددان ندارد فقط با شعار و وعده های زمانبر مردم را در بلاتکلیفی گذاشتند امروز تصمیمی گرفته میشود فردا نغض میشود امروز ارز 4200 میگن حذف فردا پشیمان میشوند سواد اقتصادی داشتند امری مهم است که متاسفانه در کابینه ایشان تهی میباشد.

  • خواسته سهامداران بورس

    این موارد مهم لطفا از رئیس جمهور سوال شود:
    1- بورس 3 ماه است بعد از شروع دولت و شروع وزارت آقای خاندوزی و مدیریت جدید عشقی همش منفی بوده و قیمتها به قیمتهای اردیبهشت برگشته اند و ضررهای سهامداران بیشتر شد.
    2-عرضه اولیه ها در بورس با شروع دولت از نیمه شهریور متوقف شد.اگر دولت کسری بودجه دارد چرا عرضه اولیه ها را قطع کرده؟
    3-پرداخت سود سهام سهامداران قرار بود از سجام انجام شود نه تنها این کار در بیشتر شرکتها انجام نشد بلکه بیشتر شرکتها در بورس طبق ماده 240 قانون تجارت که 8 ماه فرصت به شرکتها برای واریز سود می دهد دقیقا ماه هشتم را انتخاب میکنند تا سهامدار اگر دیر متوجه شد سود سهامدار در حساب شرکت بماند.خیانتی که 30 سال است در شرکتهای بورسی انجام میشود و سود سهامداران بسیاری همینطوری در بانکها و شرکتها مانده و کسی پاسخگو نیست و پیگیری هم نمیکنند که همه را از سجام واریز کنند.
    4- لازم است ماده 240 قانون تجارت فوری اصلاح شود و پرداخت سود سهامداران در بورس از یکهفته بعد از مجمع سالیانه صورت گیرد.این قانون متعلق به 80 سال پیش است و الان با وجود اینترنت و آنی شدن پرداخت ها باید سود شرکتها آنی یکهفته بعد از مجمع بحساب سهامدار واریز شود.
    5-لازم است قانونی که به کارگزاری ها اجازه می دهد 2 روز بعد از فروش سهام پول سهامدار را بحسابش واریز کنند را ملغی کنند و قانون جدیدی ارایه شود که پول سهامداران بعد از فروش آنی همان روز بحسابشون واریز شود.دوره اینترنت و تجارت الکترونیک است 2 روز تاخیر مال دوره 20 سال پیش بود که همه چیز کاغذی و دفتری بود.
    6-لازم است ضرر تمام سهامدارانی که صندوق پالایش و دارایکم خریدن و ضرر کردن پرداخت شود و ضرر سهامدارانی که عرضه اولیه ها را خریدن و آنها به زیر قیمت عرضه اولیه آمدن هم پرداخت شود تا سهامداران متضرر ضررشان کمی جبران شود.
    7-طرح ادغام کارگزاری ها هم مثل ادغام بانکها استارت بخورد تا جلوی فساد و رانت در کارگزاری ها گرفته شود.
    8-فروش سهام عدالت آزاد شود.

    • ناشناس

      سلام

  • ناشناس

    خبر خوش دلار سی هزارتومنیه.خخخ
    حداقل دو دلار یارانه بدن.

  • ناشناس

    چرا مجری آنقدر حرف میزنه مجری باید سوال بپرسه

  • ناشناس

    مجری گفتگوی ریس جمهور چقدر حرف میزنه ای کاش حیدری بود

  • علی

    بازم داشته باشید.
    عالی بود.

  • ناشناس

    از این خبرهای خوش زیاد شنیده ایم

  • ناشناس

    سلام?نظر من در مورد 30 سال سابقه مه که از 20 سال پیش پیگیرش ام. اما کسی صدامو نمی شنوه. به نظرم خبر خودم مهم تر از هر خبری برای من و خانواده مه. بخصوص برای همسر رزمنده و بیمارم که یه دست اش بودم و کمک خرج خانواده!!!… اون به من افتخار می کرد.!!!… اما به خاطر اختلافات اداری و آموزشی مسیولین اداره با همسرم رزمنده و بیمارم، و بدون دلیلی محکمه پسند!!! حقوقم را قطع و 30 سال سابقه رسمی و زحمات و رنج ها و مرارت ها و گچ خوردن های مرا نادیده گرفتند. تا جایی که حتی امکان مالی برای انتخاب وکیل نیز ندارم./ فاطمه صادقی _ فرهنگی مومنه محجبه 64 ساله، با دو سال تحصیلات حوزوی که به دلیل قطع حقوق ام، نه دختران 36 و 37ساله ام امکان ازدواج شان فراهم شد، و نه توانستم به تحصیلات ام ادامه دهم…

  • ناشناس

    من به آقای رئیسی امیدوارم که یه راه حلی پیدا کن انشاالله زندگی خیلی سخت شده

    • ناشناس

      سلام

  • ناشناس

    *… مشکل دیگر من پرونده پیگیری است؛ که در نهاد محترم ریاست جمهوری، واحد ارتباط مردمی، تشکیل داده ام. که وقتی با مسیول پرونده، خانمنماینده مکرمه آموزش و پرورش، و معاون محترمه رییس جمهور، صحبت کردم گفت:” من وقت ندارم. کارم زیاده و نمی تونم به پرونده شما رسیدگی کنم!!! “. (و گوشی را محکم کوبید و انگار آنجا خانه شخصی ایشان بود و هر کس را دوست داشت به مشکلات اش رسیدگی می کرد)!!! اگر کار من مربوط به او و جزو کار های او نیست، پس چرا او آن جااست؟! و چرا این کار به ایشان محول شده؟؟!! و چرا آیه یاس می خواند؟؟؟!!!. مردم و مراجعین بیشتر نیاز به امید دارند!!! در حالی که من 20 سال است که منتطر سوابق 30 ساله بازنشستگی ام هستم. آیا باز هم دست های پشت پرده طبق روال 20 سال اخیر!!! معاون آموزشی رییس جمهور را هم نشانه گرفته اند؛ تا توفیق خدمت را از این بنده خدا هم بگیرند؟!!!؟؟” در حالی که با وجود ذریه پیامبر” ص” جناب آقای رییسی محبوب و نازنین!!! امید بیشتری در ما ایجاد شده. این پرونده + یک پرونده دیگر، به تاریخ بعد از 20 سال پیگیری های ممتد و مستمر و همه جانبه و عدم دریافت پاسخ مفید!!! دوباره در زمان جناب رییسی در تاریخ با دو شماره جدید، به امید خدای تبارک و تعالی در حال بررسی است./ فرهنگی 64 ساله _ با سوابق 30 ساله مفقود شده!!!… در حالی که مدارک مستند و مستدلی مبنی بر این سابقه در