کد مطلب: ۶۳۷۴۳۴

یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه چه کسانی حذف می‌شود؟

یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه چه کسانی حذف می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به شناسایی و حذف خانوارهای پردرآمد از لیست یارانه‌بگیران شد.اگر مذاکرات به بن‌بست برسد چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: وزارت کار موظف شد از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه به افراد واجدالشرایط آنان‌ را شناسایی کند از طرفی موظف به شناسایی خانوارهای پردرآمد و حذف یارانه آنان شد؛ دستگاه‌های نظارتی نیز وظیفه نظارت بر عملکرد وزارت کار برای اجرای موارد مذکور را دارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در مورد تکلیف مجلس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک‌بندی خانوارهای یارانه‌بگیر و نظارت مجلس شورای اسلامی بر آن افزود: مجلس وزارت کار را موظف به تجمیع اسامی تمامی حقوق بگیران از نهادهای حمایتی کرد.

وی درباره درآمدهای نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمت هر بشکه ۶۰ دلار در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شد که کار دشواری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حال باید دید مذاکرات به کجا ختم می‌شود گفت: چنانچه مذاکرات به بن بست رسد، قطعاً حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر و فروش نفت با مشکل مواجه شده و درآمد دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: تا پیش از این اسامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام تجمیع نشده بود و از این پس اسامی این افراد باید در سامانه وزرات کار ثبت شود تا مشخص شود یک فرد چه میزان و از چه نهادهایی کمک می‌گیرد‌.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح صیانت از فضای مجازی و رویکرد مجلس برای بررسی آن در کمیسیون مشترک ابراز داشت: طرح صیانت از فضای مجازی از زمان مجلس دهم توسط نمایندگان آن دوره از مجلس پیگیری شد تا به قانون تبدیل شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر ضرورت وجود قوانینی برای مدیریت فضای مجازی برای برقراری امنیت در آن خاطرنشان کرد: اکنون به شدت نیازمند اعمال قوانینی برای برقراری امنیت مردم در حوزه فضای مجازی و در عین حال سهولت در انجام کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه مجلس به اشتباه با بررسی این طرح با اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی آن در کمیسیون مشترک موافقت کرد اظهار داشت: اکنون نامه‌ای توسط نمایندگان مجلس نوشته شده تا این طرح به صحن بازگردد و مردم در جریان جزئیات آن باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه مجلس برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: نمایندگان برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت منتظر لایحه دولت هستند و اگر دولت لایحه‌ای در این زمینه ارائه نکند ممکن است طرح مجلس با اصل ۷۵ مواجه شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره آخرین پیگیری‌ها برای حل مشکل باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه عامل ایجاد مشکلات این باشگاه سیاست ‌های نادرست است افزود: این‌گونه نبود که این باشگاه با مشکل منابع مواجه باشد و به عقیده بنده مدیریت نادرست افراد سبب بروز مشکلات برای باشگاه سپیدرود شده است.

کوچکی‌نژاد اذعان داشت: اخیراً شرکت بزرگی که در استان گیلان نیز تولیدکننده است را به باشگاه آوردیم و این شرکت حدود ۷۰۰ میلیون تومان به باشگاه سپیدرود رشت کمک کرد اما در مدت کوتاهی باشگاه به فرد دیگری سپرده شد لذا این سیاست‌های نادرست باشگاه را دچار مشکل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون با ورود آقای آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به این حوزه امید داریم که او بتواند با اقتدار تیم سپیدرود رشت را حفظ کند و نمایندگان نیز وی را در این مسیر همراهی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.