کد مطلب: ۷۴۴۶۳۲

۶۹ هزار میلیارد یارانه دارو در بودجه ۱۴۰۲

69 هزار میلیارد یارانه دارو در بودجه 1402

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تمامی افرادی که دارای بیمه پایه باشند، می‌توانند با نسخه پزشک از یارانه دارو استفاده کنند.

اطلاعات دریافتی از لایحه بودجه 1402 حاکی است، در کنار حمایت‌های معیشتی، دولت توجه زیادی به حمایت‌های درمانی مردم در لایحه بودجه سال آینده داشته تا مردم از این ناحیه هزینه کمتری بپردازند.

بر این اساس، در لایحه بودجه سال 1402، دولت 69 هزار میلیارد تومان یارانۀ دارو در نظر گرفته است، از سوی دیگر 10 درصد منابع هدفمندی و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرده است.

تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع، استمرار نسخه الکترونیک و ارائه معافیت حقوق ورودی برای واردات آمبولانس از دیگر بخش‌های حمایتی دولت در حوزه سلامت در بودجه 1402 است.

توجه دولت در بخش سلامت تنها به درمان نبوده و در حوزه پیشگیری هم منابع خوبی برای حوزه سلامت و ورزش دیده است؛ برای تحقق این امر بخشی از عوارض بر سیگار برای سلامت و بخشی از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به این حوزه اختصاص پیدا خواهد کرد.

دارو از مالیات معاف شد

مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و اقلام دارویی از مالیات معاف شدند.

با لایحه‌ی دولت و رای ۱۸۰ نفر از نمایندگان مجلس، دارو هم معاف از مالیات شد.

مجلس شورای اسلامی پنج روز پیش در جلسه علنی، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ماده واحده این لایحه را به تصویب رساند.

متن ماده واحده لایحه به شرح زیر است:

واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، صرفاً با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۱۴۰۱ در مبادی گمرکی از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

منبع:تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.