کد مطلب: ۵۵۹۰۵۳

یارانه معیشتی تیر کی واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی تیر کی واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی تیر ۱۴۰۰، ساعت ۲۴ امشب، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیستمین مرحله یارانه معیشتی، ساعت ۲۴ امروز پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان ، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکراست ششمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد (باشگاه خبرنگاران جوان).

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه‌ای را ثبت نام جدید یارانه منتشر کرده ما موضوعات مطرح شده در این اطلاعیه ابهاماتی دارد و با مصوبه هیات وزیران کمی متفاوت است.

حدودا ابتدای ماه قبل بود که هیات وزیران مصوب کرد به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده می‌شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت‌نام کنند.

امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کسانی که در سال ۱۳۹۳ از ثبت‌نام یارانه‌ها جا‌مانده یا افرادی که خانواده آنها یارانه‌بگیر نبوده اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند چنانچه متقاضی دریافت یارانه هستند، می‌توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند‌.‌

این اطلاعیه وزارت کار دارای ابهام است و به نظر می‌رسد روی یارانه نقدی تاکید دارد. چرا که گفته شده کسانی که ار «ثبت‌نام یارانه‌ها» در سال ۹۳ جامانده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند. در آن زمان فقط یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت می‌شده و واریز یارانه معیشتی از آذر سال ۹۸ آغاز شده است.

یکی دیگر از ابهامات این اطلاعیه این است که که گفته شده افرادی که از ثبت‌نام جامانده‌اند یا با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این در حالی است که در مصوبه هیات وزیران آمده همه‌ افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

طبق این مصوبه افرادی که خودشان منصرف شده‌اند یا دولت آنها را لیست یارانه‌بگیران حذف کرده است می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. اما در اطلاعیه وزارت کار به این موضوع اشاره نشده است.

البته این اولین بار نیست که بین مصوبات دولت و اطلاعیه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختلاف وجود دارد. در موضوع یارانه و وام کرونا نیز سخنگوی دولت تعداد مشمولان یارانه را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و وزارت کار گفت که برای ۳۴ میلیون نفر منابع مالی وجود دارد. همچنین از ۱۱ میلیون خانواری که می‌توانستند مرحله دوم وام کرونا را بگیرند به حدود هفت میلیون خانوار وام پرداخت شد.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام خدمت دولت مردان ایران یارانه معیشیتی به حساب بنده واریز نشده کی میدونه کجا رفت؟؟؟؟

  • معین

    باسلام وعرض ادب بنده خانومم معلول جسمی حرکتی هست والان باردار سه ماه. از خانواده هامون جداکردیم یارانه هامون رو وتمامه کارهاشوانجام دادیم دریغ ازیک ریال خداروخوش. نمیاد به والله هم دولت هم کارفرماها درحق ماظلوم کردن سال پیش دربیمارستان درحال ساخت فارابی پیمانکار اهن 180-کیلویی رو انداخت رو. انگشتم پیوند خورد بااینکه ببازرسان اداره کارمقصر اعلام کرد شرکتو و،11 بارمنو از شهرک مارلیک به پزشک قانونی نازی اباد کشوندن تا اخررای به ازکارافتادگی داعمی داد متاسفانه درکلانتری طوری به منگنه گذاشتنم تارضایت دادم یکساله بیکاررم واینم روزگارمه زن معلولم 7ماه باردار 350 ،تومن تازگیاکلا بهزیستی بهش میده نه یارانه نه معیشتی به والله مابه اولوبتیم

  • ناشناس

    چراالکی میگین،واریزنشده،چرا؟؟دلیلش چیه؟چونکه خیلی زیاده دولت درحدتوانش نیست که واریز کنه

  • ناشناس

    با سلام من یک زن سرپرستم چرا یارانه معیشتی من این ماه واریز نشده

    • ناشناس

      سلام خانم بانک سپه هستید

  • ناشناس

    سلام من سرچ کردم از خیلیا هم پرسیدم بانک سپه مشکل پیدا کرده گفتن تا فردا میریزن

  • ناشناس

    سلام برای بنده هم این ماه واریزنشده دلیلش چی هست کجان این مسؤلین بی کفایت چراجوابگونیستن

  • ناشناس

    سلام معیشتی این ماه ما چرا واریز نشده؟

    • ملایی گمرکان

      سلام چرا به ما نه وام یه ملیونی دادن نه یارانه معیشتی علت چیه ملایی

  • محمدتقوی

    من یارانه منعشتی میگیرم ولی مرحله دوم وام کرانا برای من واریز نکردن الان نمیخوان جامانده وام کرانا ندادن برای ما واریز کند یکمیلیون تومان

  • ناشناس

    باسپاس منم سرپرست خانوارم ۲فرزنددختر نوجوان دارم لطفا مراقبمون باشین ….

  • رقیه

    سرپرست خانوار هستم و بیکار تمام سعیم براین است ک دو دخترنوجوانم درمسیر سالم پیش روند. لطفاوضعیت اقتصادمارادرنظر بگیرین لطفا لطفا…