کد مطلب: ۳۸۹۰۷۰

یارانه چه کسانی از سال آینده قطع می‌شود؟

یارانه چه کسانی از سال آینده قطع می‌شود؟

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دولت طرحی را مبنی بر حذف یارانه مشترکان پرمصرف در دستور کار دارد که پیش بینی می‌کنیم از سال آینده وارد مرحله اجرا شود و تمرکز ما بیشتر روی دوران گرم سال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن متولی‌زاده امروز در حاشیه مراسم آغاز برنامه سراسری بهینه‌سازی و تعمیرات شبکه‌های توزیع برق در جمع خبرنگاران درباره زمان اجرای حذف یارانه مشترکان پرمصرف برق اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و تعداد محدودی از مشترکان هستند که بالای الگو مصرف دارند و تعداد بسیار محدود دیگری وجود دارند که بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند، سیاست‌های اخیر وزارت نیرو بر این است که برای این دسته از مشترکان تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: براساس آخرین تصمیمات اخذ شده قرار شده تا یارانه انرژی به مشترکان پرمصرف تعلق نگیرد و این موضوع را از قبل از اجرا اعلام خواهیم کرد اما پیش‌بینی ما این است که این طرح از سال آینده اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توانیر درباره بیشترین قبضی که تاکنون صادر شده است، اظهار کرد: بهتر است از این دید به این موضوع نگاه شود که ۲۵ میلیون مشترک از ۳۰ میلیون مشترک به طور متوسط زیر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و تمرکز ما روی مدیریت و کنترل مشترکان پرمصرف است.

به گفته متولی‌زاده اگر ۱۵ درصد مشترکان که بیش از الگو مصرف می‌کنند و مصرف انرژی آنها معادل ۸۵ درصد دیگر است، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، هیچ‌گونه خاموشی در کشور اعمال نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه میزان درآمد عائد صنعت برق به ازای اصلاح تعرفه‌ها شده است، اظهار کرد: تمرکز صنعت برق روی اصلاح مصرف است نه موضوع درآمد بنابراین از نظر درآمدی به این مساله توجه نمی‌شود و با توجه به این‌که سال اول این مساله بوده، اثرات آن حتما در دوره‌های بعدی بروز می‌کند اما در حال حاضر تعداد مشترکان پرمصرف در کشور سیر نزولی دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر در ایران بیشترین یارانه انرژی را صرف می‌کنیم که یکی از موضوعات آن ارزان بودن انرژی در کشور است و خوشبختانه هماهنگی که بین وزارتخانه‌ها به وجود آمده می‌تواند موجب کاهش مصرف انرژی در کشور شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر دستمزدها ارزان نباشد قیمتها هم ارزان نمیشد

  • ناشناس

    هرکی هرچقدلازم داره مصرف می کنه یعنی چی که پرمصرف یارانه ش قطع میشه ،به هرطربقی شده می خواین ازجیب ماپول بکشین بیرون دست بردارین ازاین کارها،عاقبت نداره

  • ناشناس

    کار خوبیه . منطقی به نظر می رسه ، اگر برق گران نشه .

  • ناشناس

    بی ارزگیخودتان درتولیدبرق گردن ملت ستم کشیده می اندازیدماملت جنوب کشوردرهوای بالای 50الی57درجه هوابایددرلیست پرمصرف شماقراربگیریم وجریمه شویم درتهران درهوای 20درجه تابستان زندگی میکنی وجنوبیهاجریمه میکنی این چه دولتیه که نمیتواندجلواین چپاولگران رابگیرد

  • ناشناس

    دگر پول برق وگاز ووشارژ ندارم بدهم حقوقم کم ویارانه ندارم

  • مخلوق

    با درود فراوان، با یارانه ده سال پیش میشد هزینه آب و برق و گاز و تلفن را پرداخت کنیم به نسبت تورم محاسبه حداقل دستمزد و حقوق یارانه الان در حدود یک میلیون تومان باشد. با سپاس