کد مطلب: ۲۸۵۵۰۰

۱۰۵ هزار تن کاغذ در حال ترخیص از گمرک

۱۰۵ هزار تن کاغذ در حال ترخیص از گمرک

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با بررسی‌هایی که انجام شده بیش از ۱۰۵ هزار تن کاغذ از گمرکات کشور در دست ترخیص است.

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی مشکلات کاغذ در این کمیسیون افزود: 35 هزار تن از محل گشایش‌های اسنادی یا حوالجات سال جاری و بقیه از محل تامین اعتبار در سال قبل تامین شده و همین طور بانک مرکزی در جلسه کمیسیون فرهنگی قول داد که تمام ثبت سفارش‌های مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بانک مرکزی منتظر تامین اعتبار است تامین اعتبار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: بسیاری از آن‌ها از طریق اعتباری که صادر کنندگان و انجمن‌های وارد کننده داشتند موانع برطرف شده است و به محض گشایش اعتبار آن‌ها نیز به کشور وارد می‌شوند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: هم اکنون این محموله‌ها بیش از 100 هزار تن در دست عرضه در بازار است و مشکلی در خصوص عرضه به بازار نخواهیم داشت و آرامش به طور کامل حاکم خواهد شد.

وی گفت: در جلسه‌ای که دیروز در کمیسیون فرهنگی مجلس بودیم یک بحث درباره عمومات کاغذ اعم از تولیدات داخلی و بررسی موانعی که سر راه توزیع قرار دارد مورد بررسی قرار گرفت که بایستی برای افزایش تولید به داخل توجه ویژه بویژه درمسائل زیست محیطی داشته باشیم که طبیعتا یک مقدار محدودیت‌هایی را جلوی پای ما می‌گذارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل از ظرفیت وارداتی و سایر محصولات جانبی در این خصوص بهره‌مند می‌شویم که رئیس کمیسیون فرهنگی نیز حمایت خود را از محصولات تولیدی اعلام کردند.

شریعتمداری در زمینه وضعیت فعلی کاغذ نیز افزود: بر اساس بسته ارزی که وجود داشت محدودیت‌هایی در بازار کاغذ بوجود آورده بود که یکسری سودجویی‌هایی در همین زمینه اتفاق افتاد که کمیسیون تنظیم بازار با حضور تعزیرات حکومتی تحت نظارت وزیر دادگستری تشکیل جلسه داد که تعیین قیمت برای فروش کاغذ در بازار میزان 4100 تومان در جلسه به تصویب رسید و هر گونه تخلف در آن به همه واحد‌های تغزیراتی و تیم‌های سازمان نظارتی حمایت از مصرف کننده و تولید کننده به منظور کنترل اعلام می‌شود و هر نوع نگهداری و عدم فروش کاغذ بویژه در واحد‌های تعیین شده تخلف محسوب می‌شود و متخلفان به تعزیرات معرفی خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.