کد مطلب: ۳۱۷۸۱۱

۱۰ بار اندازه کنید، یک بار ببرید!

۱۰ بار اندازه کنید، یک بار ببرید!

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی، مهمترین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود شرایط اقتصادی را توقف تصمیم‌گیری‌های ناگهانی عنوان و اظهار کرد: “پارچه را باید ۱۰ بار اندازه گرفت و یک بار برید”‍!

کامران وکیل در خصوص مطالبات فعالان اقتصادی از وزیر جدید صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی لازم است آقای رحمانی سه اصل را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وکیل ادامه داد: مهمترین اصل، موضوعی است که خود ایشان در سال ۱۳۹۰ در یکی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس به آن اشاره کرد مبنی بر این‌که «پارچه را باید ۱۰ بار اندازه گرفت و یک بار برید نه اینکه یک بار ببریم و بعد اندازه بگیریم که مجبور به وصله کردن شویم».

وکیل با بیان این‌که با اجرای همین اصل نیمی از مشکلات کشور حل می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در شش ماهه اول امسال ۵۷ بخشنامه از سوی دولت صادر شده که هر کدام ناقض بخشنامه قبلی بوده، در نتیجه برای فعالان اقتصادی مشکلات بسیاری ایجاد شده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی با اشاره به اهمیت اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مجمع فعالان اقتصادی، تصریح کرد: اصل دومی که باید از سوی وزارت صمت مورد توجه قرار بگیرد، تقویت ارتباط این وزارتخانه با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی است.

وی همچنین با بیان این‌که در همه دنیا افزایش دخالت دولت در اقتصاد، مشکلات را بیشتر می‌کند، از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت خواست تا از دخالت دولت در اقتصاد بکاهد.

وکیل در ادامه با ادعای وجود فساد سازماندهی شده در بخش معدن، ‌اظهار کرد: برای مثال قیمت فولاد ۴۰۰۰ تومان تعیین شده اما با قیمت ۸۰۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد که نشان‌دهنده وجود فساد ناشی از اجرای دستورالعمل‌هاست.

بنابرگزارش، چندی پیش رضا رحمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.