خبر فوری:

کد مطلب: ۳۰۰۹۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۱۲۱میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله انعقاد قرارداد است

۱۲۱میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله انعقاد قرارداد است

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله انعقاد قرارداد است.

علی آشتاب در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه خدمات نظام و دولت به مردم اطلاع‌رسانی شود، افزود: حفظ اشتغال در حوزه‌های اقتصادی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز،آشتاب اظهار کرد: در جلسات شورای عالی اشتغال و اقتصاد مقاومتی یک‌میلیون دلار برای کاهش و جلوگیری از ریزش نیروهای انسانی در بنگاه‌های اقتصادی توسط سازمان برنامه بودجه برای استان‌ها در قالب بسته حمایتی در نظر گرفته‌شده است.

آشتاب گفت: هدف از این کار حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است.

وی به بررسی شاخص‌های اقتصادی استان‌ها که از سوی مرکز آمار و سازمان برنامه بودجه به‌صورت فصلی انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به سه‌ماهه سال گذشته افزایش‌یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ‌این امر ناشی از ورودی جوانان جویای کار به بازار، افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و تغییر و تحولات جمعیتی بوده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری بتوانیم تا حدودی این مشکل را حل کنیم.

آشتاب با بیان اینکه در مرحله اول برنامه اشتغال روستایی و عشایر ۱۲۶ میلیارد تومان برای استان اختصاص پیدا کرد، گفت: از این میزان ۱۲۱ میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد و پرداخت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: در مرحله دوم ۴۳۰ میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی وجود دارد که به‌محض ابلاغ اعتبار به طرح‌های اشتغال روستایی و عشایر پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات فقط در بخش اصناف، صنعت، خدمات، کشاورزی و… پرداخت می‌شود، افزود: در گلخانه دیناروند زمینه ورود و اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم شده و همه این کارها در راستای بهبود فضای کسب‌وکار است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.