کد مطلب: ۴۰۶۱۷۱

راستاد:

۲۵ درصد تخفیف صادراتی در عوارض کشتی‌ها

۲۵ درصد تخفیف صادراتی در عوارض کشتی‌ها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم‌های تشویقی خاصی را برای صادرات غیرنفتی در بنادر کشور شامل اعطای ۲۵ درصد تخفیف به حقوق و عوارض کشتی‌ها در راستای ارتقای رقابت پذیری محصولات صادراتی کشور در نظر گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی صادرات و حمایت‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی از صادرات غیرنفتی و صادرکنندگان دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد از اقلامی که به کشور وارد یا صادر می‌شود از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، بنابراین بنادر تجاری کشور از نظر فراهم کردن زمینه مبادلات تجاری کشور و به صورت خاص صادرات غیرنفتی اهمیت بسزایی دارند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از ظرفیت بنادر تجاری کشور به صادرات غیر نفتی اختصاص داده شده است به طوری که در سال گذشته و سال جاری تقریبا میزان صادرات غیرنفتی از نظر وزنی ۲ برابر واردات غیرنفتی بوده که از طریق بنادر تجاری کشور وارد و خارج شده است.

راستاد افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم‌های تشویقی خاصی را برای صادرات غیرنفتی در بنادر کشور در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به اعطای ۲۵ درصد تخفیف به حقوق و عوارض کشتی‌ها در راستای ارتقای رقابت پذیری محصولات صادراتی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با اعمال مکانیزم‌های تشویقی شاهد این هستیم که حجم قابل توجهی از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر کشور به صادرات غیر نفتی اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات سرمایه‌گذاری‌های متعددی در بنادر کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری شاهد انعقاد بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بودیم و البته این امر در سایر بنادر کشور دنبال شده است، بدین جهت سرمایه گذاری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان که صرفا برای صادرات غیرنفتی بوده، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروزه در بنادر کشور و سازمان بنادر و دریانوردی مورد توجه و به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار قرار گرفته است، ارتقاء ظرفیت بنادر، تامین تجهیزات مورد نیاز برای صادرات و افزایش بهره وری در عملیات کالاهای صادراتی و همچنین اعطای تخفیف های مناسب برای رقابت پذیرکردن محصولات صادراتی کشور به خصوص در سال رونق تولید ملی است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.