کد مطلب: ۶۵۴۶۱

۵۴ هزار نفر از طریق کاریابی ها مشغول به کار شدند

۵۴ هزار نفر از طریق کاریابی ها مشغول به کار شدند

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اینکه در ۴ماهه امسال ۲۲۰ هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت نام و حدود ۵۴ هزار نفر مشغول به کار شدند گفت:بیشترین میزان به کارگماردگان از بین دیپلمه‌ها بوده اند.محمد اکبرنیا درباره فعالیت کاریابی‌ها گفت: در 4ماهه امسال حدود 220 هزار نفر در

d990a6fd5954f01490e3e2b4320cd316_XL.jpg مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اینکه در ۴ماهه امسال ۲۲۰ هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت نام و حدود ۵۴ هزار نفر مشغول به کار شدند گفت:بیشترین میزان به کارگماردگان از بین دیپلمه‌ها بوده اند.
محمد اکبرنیا درباره فعالیت کاریابی‌ها گفت: در 4ماهه امسال حدود 220 هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد تا کنون حدود 54 هزار نفر مشغول به کار شدند، که در این میان به تفکیک تحصیلات و… است. از لحاظ تفکیک جنسیتی حدود69 درصد مرد و 31 درصد زنان هستند که به کارگمارده شده‌اند.

وی ادامه داد: از لحاظ تحصیلات حدود33درصد دیپلم هستند و 8.3 درصد فوق دیپلم هستند و 21.06 درصد لیسانس و فوق لیسانس هستند و 2.6 درصد فوق لیسانس به بالا هستند و بقیه پایین‌تر از دیپلم هستند. از میان به کار گمارده شدگان بین 15تا24 سال حدود 22.12 دهم درصد است و از بین 25 تا 34 سال 56 درصد است. از بین 35تا44 سال حدود 15درصد است. از بین 45تا54 سال هم حدود 4درصد هستند. حدود 20درصد به کارگماردگان دارای مهارت فنی و 80 درصد فاقد مهارت فنی هستند .

وی با بیان اینکه قصد داشتیم نقش کاریابی‌ها را در بازار کار افزایش دهیم ادامه داد: با وجود آنکه تعداد به کارگمارد‌ه شدگان سال گذشته و امسال یکسان هستند، اماتعداد مراجعه کنندگان به کاریابی‌ها حدود 20 درصد افزایش یافته است.

اکبرنیا در پاسخ به اینکه افزایش مراجعه کنندگان به کاریابی‌ها نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری است گفت: کارجویان رفته رفته با کاریابی‌ها آشنا می‌شوند. در واقع مراجعه به کاریابی‌ها به معنی افزایش آشنایی جوینده‌گان کار به کاریابی‌هاست. بحث توانمندسازی کاریابی‌ها را در دستور کار داریم. ما در واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها قصد داریم زمانی که فردی بیکار می شود با مراجعه به کاریابی‌ها بتواند مجدداً‌مشغول به کار شود.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با بیان اینکه بیشترین میزان مقرری بگیر بیمه بیکاری در تهران است افزود: روش جدید بر اساس سامانه را اجرا می کنیم تا بیشتر به ارباب رجوع خدمت کنیم. به آن دسته از افرادی که مشمول بیمه بیکاری می شوند باید در اسرع وقت آموزش‌های اشتغال مجدد داده شود که کاریابی‌ها باید این بخش را انجام دهند.

وی در پاسخ به اینکه چرا مدت انتظار کارجویان زیاد است گفت:آن دسته از افرادی که مدت انتظار طولانی دارند به احتمال زیاد فاقد مهارت هستند. تعداد زیادی از کارجویان که مهارت فنی دارند حداکثر مدت انتظار آنها یک هفته است.

به گزارش تسنیم، با بیان اینکه جهت‌گیری نیروی کار به سمت فارغ التحصیلان است اظهارداشت:فارغ التحصیلان رشته های مختلفی هستند که جویای کارند.خیلی از رشته‌ها بازار کار در بخش خصوصی ندارد.در حال حاضر سهم کاریابی‌ها در اشتغال 23است و برای پایان دولت قصد داریم این سهم به 30درصد افزایش یابد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار بیان کرد:تفاهم نامه هایی را با کشورهای قطر و کویت در جهت اعزام نیروی کار منعقد کرده‌ایم اما تنها در مرحله توافق باقی مانده است و در عمل کار هنوز به جایی نرسیده است.

وی اظهار داشت : در کشورهایی که وابسته کار داریم مشکلی وجود ندارد اما در کشورهایی که وابسته کار نیست پیش‌بینی کردیم که با تأیید کنسولگری‌های ایران در خارج یا تأییدیه انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشکلات حل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.