کد مطلب: ۴۹۴۱۹۶

۰ تا ۱۰۰ استعلام جریمه خودرو با ۳ کلیک

0 تا 100 استعلام جریمه خودرو با 3 کلیک

برای استعلام خلافی روش‌های مختلفی مانند مراجعه حضوری یا استفاده از خدمات غیرحضوری مانند سایت خلافی خودرو و تلفن وجود دارد.اگر می‌خواهید بلافاصله پس از اطلاع از خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک است.

برای بسیاری از ما پیش آمده است که زمانی که قصد پرداخت جریمه خودرو یا فروش خودرو را داریم، با لیست بلندبالایی از جریمه‌های مواجه می‌شویم که روحمان هم از آن‌ها خبر ندارد. جریمه‌هایی که قطره‌قطره روی هم جمع شده و حالا تبدیل به دریایی شده‌اند که پرداخت آن‌ها کار چندان آسانی نیست. به همین دلیل لازم است که پیش از غرق شدن در این دریا، ریزه‌ریزه آب جمع شده در قایقمان را خالی کنیم. به این معنا که استعلام خلافی خودرو خود را هرچه زودتر و با فواصل زمانی کمتر بگیریم. همراه مکانیک برای برآورده کردن این هدف امکانی را برای شما فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به ریز جریمه خودرو خود دسترسی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم ابزار استعلام جریمه خودرو در صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/mag/traffic-infringement-history/ و نحوه استفاده از آن را نیز معرفی کنیم.

چرا باید جریمه‌های پرداخت‌نشده را استعلام کرد؟

برای پرداخت جریمه‌ها تا 60 روز پس از صدور جریمه فرصت دارید. در غیر این صورت مبلغ جریمه دو برابر شده و در ریز خلافی‌های شما ثبت خواهد شد. هر زمان که اقدام به فروش خودرو کنید، باید خلافی خودرو را صفر کنید. حال اگر به موقع از صدور جریمه اطلاع حاصل نکرده باشید، ناچار خواهید بود مبلغ زیادی را به عنوان جریمه خودرو به پلیس راهور بپردازید. به همین دلیل لازم است که در دورهای زمانی کوتاه برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. اگر امکان مراجعه به دفاتر پلیس 10+ را ندارید، نمی‌خواهید بابت دریافت پیامک خلافی هزینه‌ای پرداخت کنید و یا می‌خواهید بلافاصله پس از اطلاع از خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک است. این ابزار همه این امکانات را در کسری از ثانیه و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برای شما فراهم خواهد کرد.

انواع جریمه خودرو

7uyhb

پلیس راهنمایی رانندگی به چهار شکل رانندگان متخلف را جریمه می‌کند. این چهار شیوه بسته به نوع برگ جریمه و حضور یا عدم حضور راننده در صحنه متفاوت بوده و به نام‌های تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دو برگی شناخته می‌شوند. در جریمه‌های تسلیمی، راننده به فرمان ایست پلیس توجه کرده و می‌ایستد. در این حالت پلیس پس از مشاهده مدارک لازم مانند گواهی‌نامه، تخلف را به راننده توضیح داده و جریمه متناسب با آن را صادر می‌کند. در نهایت برگ جریمه خودرو به راننده تسلیم می‌شود.

در روش الصاقی، راننده خودرو خود را در یک مکان ممنوع مانند ایستگاه اتوبوس پارک کرده و رفته است. در این روش پلیس جریمه متناسب با تخلف انجام‌شده را صادر کرده و آن را در جایی که در دید راننده قرار بگیرد، مانند برف‌پاک‌کن، الصاق می‌کند. جریمه دوربینی نیز همان‌طور که از نامش برمی‌آید، توسط دوربین ثبت و ضبط می‌شود. این نوع از جریمه‌ها بیشترین سهم را در زمان استعلام خلافی به خود اختصاص می‌دهند. در نهایت جریمه‌های دو برگی هستند که به دلیل عدم توجه به فرمان ایست پلیس صادر می‌شوند. این نوع جریمه‌ها نیز یکی از رایج‌ترین جریمه‌های ذکرشده در زمان استعلام ریز جریمه خودرو هستند.

با چه روش‌هایی می‌توان از خلافی خودرو اطلاع حاصل کرد؟

برای استعلام خلافی روش‌های مختلفی مانند مراجعه حضوری یا استفاده از خدمات غیرحضوری مانند سایت خلافی خودرو و تلفن وجود دارد. در مراجعه حضوری باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید. این دفاتر در قبال دریافت هزینه‌ای برای استعلام، جریمه‌های قابل اعتراض و پرینت صفحات این کار را برای شما انجام می‌دهند. البته دفاتر پلیس 10+ تنها به افرادی ارائه خدمت می‌کنند که جریمه خودرو آن‌ها از یک میلیون تومان کمتر باشد.

یکی دیگر از روش‌های گرفتن غیرحضوری جریمه‌های پرداخت‌نشده و پرداخت آن‌ها، استفاده از روش‌های پیامکی است. شما می‌توانید با ارسال کد VIN که بر روی کارت خودرو درج شده است، به شماره 110202020 فهرست تخلفات خود را در قالب پیامک دریافت کنید. ارسال این پیامک‌ها رایگان نیست. همچنین برای دریافت پیامک‌ها می‌توانید کد #110* را شماره‌گیری کرده و با وارد کردن کد VIN، درخواست دریافت جریمه‌های خودرو از طریق پیامک را ارسال کنید.

8ythgfb

استعلام خلافی خودرو با همراه مکانیک

معمولا مراجعه به سایت سازمان‌های عمومی و پیدا کردن خدمت مورد نظر برای کاربرانی که با فضای اینترنت آشنایی ندارند، کار دشواری است. سایت پلیس راهور نیز از این قاعده مستثنا نیست. در اینجا است که همراه مکانیک به عنوان یک واسطه مطمئن و باتجربه قدم به میدان می‌گذارد. استعلام خلافی خودرو در همراه مکانیک کاملا رایگان بوده و به سادگی و در کمترین زمان قابل‌انجام است.

برای دسترسی به این خدمت کافی است روی این لینک: جریمه خودرو کلیک کنید. پس از باز کردن اولین لینک، کافی است در کادر ظاهرشده بارکد پستی 8 رقمی را که بر روی کارت خودرو درج شده، وارد کنید. این شماره در قسمت پشتی کارت، سمت چپ کارت‌های قدیمی و سمت راست کارت‌های جدید در زیر علامت‌های بارکد نوشته شده است. پس از این کار بر روی گزینه استعلام خلافی کلیک کرده و تا اتصال به سایت راهور صبر کنید. پس از اتصال به سایت پلیس راهور و دریافت اطلاعات، فهرست جریمه‌های پرداخت‌نشده شما بر روی صفحه ظاهر خواهد شد. اگر جریمه‌ای برای خودرو شما ثبت نشده باشد، پیغام "هیچ جریمه‌ای برای بارکد واردشده در سیستم راهور ثبت نشده است" نمایش داده می‌شود. در پایین فهرست نیز امکان پرداخت جریمه‌ خودرو برای شما فراهم شده است.

پس همین الان وارد سایت همراه مکانیک شوید و از جریمه‌های پرداخت نشده خودرو اطلاع حاصل کنید، مبادا حواستان نباشد و از 1 میلیون تومان گذشته باشند!!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهری

    خلافی خودرو خودم و همسرم و با لینکی که گذاشتین گرفتم باورم نمیشد انقدر باشه. ممنون که اطلاع رسانی کردید

  • mahdi

    من یه سوال داشتم. خلافی خودرو به نوع خودرو هم مربوط میشه؟

  • رقیه

    خیلی دنبال یه مطلب خوب بودن برای گرفتن خلافی خودرو همش از این سایت به اون سایت اما هیچکدوم به این خوبی و کاملی نبودن. خیلی راحت تونستم با ابزاری که گذاشته بودین استعلام خلافی خودرو پدرمو بگیرم. ممنون

  • علیزاده

    خلافی خودرو رو تونستم خیلی راحت بگیرم. عالی بود

  • محمد احمد

    قبلا که گرفتن خلافی خودرو با مراجعه حضوری بود چجوری زندگی می کردیم؟! اینکه آنلاین شده و می شه راحت استعلام گرفت، مخصوصا توی وضعیت فعلی کرونا، خیلی بهتره. دم باعث و بانیش گرم.

  • علیرضا بیدکی

    مطلب خوب و آموزنده ای درباب استعلام خلافی خودرو در سایت قرار دادید.
    ممنون می شوم اگر درباره نحوه اعتراض به خلافی خودرو نیز مطلبی منتشر کنید.
    سپاسگزارم.

  • امیرعلی

    این مقاله برای من خیلی مفید بود چون فهمیدم گرفتن خلافی خودرو، اون قدرها هم سخت و پیچیده نیست.
    بازم مطالب مفید این چنینی توی سایتتون قرار بدید. ممنون

  • محمدرضا احمدشاهی

    میشه درباره اینکه چطوری به خلافی خودرو باید اعتراض کنیم هم اشاره کنید؟ توی این مطلب ذکر نشده.

  • عسل

    آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم! چه خوب که میشه خلافی خودرو رو به صورت غیرحضوری هم استعلام کرد.

  • حامد

    ممنون از مطلب خوبتون. ولی یه نکته ای که مبهم موند این بود که خلافی خودرو رو میشه اعتراض کرد یا نه. شنیده بودم امکانش هست ولی توی این مطلب ندیدم درباره ی نحوه ی این اعتراض چیزی گفته بشه. امیدوارم در مطالب بعدی این مورد رو هم حتما ذکر کنید.