کد مطلب: ۷۹۲۹۲۵

۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین ماه جابجا شدند

۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین ماه جابجا شدند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۰۶ مسافر داخلی و ۴۰۰ هزار و ۲۲۵ مسافر خارجی جابه‌جا شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره آمار مسافر هوایی در نوروزی سال 1402 توضیحاتی ارائه کرد.

او با بیان اینکه میانگین تأخیر پرواز در دنیا ۲۸ تا ۳۰ دقیقه هست، افزود: در نوروز ۱۴۰۲ با رشد قابل توجه‌ای در کم کردن زمان تأخیرها مواجه شدیم که این موفقیت با تدابیر مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی مستقر در سازمان هواپیمایی کشوری بدست آمد.

وی گفت: تجربه‌ای که در این مرکز بدست آوردیم بسیار ارزشمند است و امیدواریم در موقعیت‌های دیگر و در زمان اوج تقاضا با این مرکز خدمات بیشتری به مردم و مسافران هوایی تقدیم کنیم.

یازرلو همچنین به ارائه گزارش عملکرد در خصوص پروازهای نوروزی پرداخت و گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹ هزار و ۶۵۰ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد که از این تعداد مجوز صادر شده، تاکنون ۱۵ هزار و ۷۱۶ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: از این تعداد مجوز صادر شده سهم مسیرهای داخلی ۱۳ هزار و ۸۳۴ مجوز و مسیرهای بین المللی ۵۸۱۶ مجوز است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه در مجموع یک میلیون و ۹۳۸ و ۳۳۱ مسافر(اعزام و پذیرش) با ۱۳ هزار و ۸۳۴ پرواز (نشست و برخاست)جابه جا شدند.

یازرلو افزود: از مجموع مسافران جابه‌جا شده در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۰۶ مسافر داخلی با انجام ۱۲ هزار و ۸۵۸ پرواز داخلی و ۴۰۰ هزار و ۲۲۵مسافر بین المللی با انجام ۲۸۵۸ پرواز خارجی جابه‌جا شدند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.