خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۴۴۱۱

۳ عامل تعیین‌کننده قیمت نفت تا پایان سال

3 عامل تعیین‌کننده قیمت نفت تا پایان سال

به عقیده تحلیلگران، تنش‌ها در خاورمیانه، تصمیم‌گیری سران اوپک در مورد توافق کاهش تولید و دیدار روسای‌جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس G20 از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی است.

به دنبال اعلام مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، مبنی بر اینکه آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع می‌کند، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، نفت خام برنت در معاملات امروز به 65.57 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با قیمت 57.86 دلار معامله شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده هفته گذشته و پس از سرنگونی پهباد آمریکایی در آب ایران اعلام کرد که او از حمله نظامی به ایران صرفنظر کرده است.

تنش‌ها میان آمریکا و ایران در حالی افزایش می‌یابد که اتفاقات هفته گذشته در منطقه، رشد پنج درصدی قیمت نفت را به دنبال داشت.

افزایش تنش‌ها میان دو کشور به‌طور قطع موجب گران‌تر شدن قیمت نفت می‌شود.

در عین حال، اویل‌پرایس نیز در گزارشی به دو عامل مهم دیگر که هفته آینده سرنوشت بازار نفت را تعیین می‌کند، اشاره کرده است.

اولین اتفاق، دیدار روسای‌جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست G20 است که می‌تواند به کاهش تنش‌های تجاری میان دو کشور و در نهایت افزایش قیمت نفت منجر شود.

اتفاق دیگر، نشست سران اوپک در وین و رایزنی آنها برای تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال جاری میلادی است.

کشورهای عضو اوپک و متحدان غیراوپکی آنها از ابتدای سال جاری میلادی روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش داده‌اند. به گفته بسیاری از تحلیلگران این حوزه، کاهش تولید اوپک‌پلاس مهم‌ترین عامل رشد 40 درصدی قیمت نفت در ماه‌های ابتدایی سال 2019 بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.