کد مطلب: ۴۹۷۷۵۲

در گفتگو با مدیرعامل برند زنجیره‌ای «هوپو» مطرح شد:

ایجاد بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی و کارآفرینی در صنعت آرایشی و سلامت مردان

ایجاد بیش از 30 هزار فرصت شغلی و کارآفرینی در صنعت آرایشی و سلامت مردان

شهریار شهیر برزگر، تولیدکننده و فعال در حوزه‌ی خدمات آرایشی و بهداشتی، با اعلام آغاز به کار مجتمع خدماتی، صنعتی و کارآفرینی گروه شانا کاسپین با برند «هوپو»، اثرات اقتصادی، اجتماعی و روان‌شناختی این طرح را در کشور تشریح کرد.

شهریار شهیر برزگر، تولیدکننده و فعال در حوزه‌ی خدمات آرایشی و بهداشتی، با اعلام آغاز به کار مجتمع خدماتی، صنعتی و کارآفرینی گروه شانا کاسپین با برند «هوپو»، اثرات اقتصادی، اجتماعی و روان‌شناختی این طرح را در کشور تشریح کرد.

وی با تشریح طرح تولیدی و فرنچایز هوپو ، این مجموعه را چنین توصیف کرد: «هوپو» یک طرح کارآفرینی نوآورانه و یک کسب‌وکار فرانچایز ‌دانش‌محور ایرانی است. در واقع زنجیره‌ای کامل از تامین مواد اولیه تا تولید محصـول و ارائـه خـدمات به مصرف کننده را صفر تا صد در یک چرخه‌ی تولیدی-خدماتی گرد هم آوردیم. این مجموعه که طرحی خدماتی محسوب می‌شود، بیش از 4 سال در زمینه طراحی، برنامه‌ریزی و استانداردسازی آن، مهندسی و کارشناسی دقیقی انجام شده تا آنجا که چندین مجلد کتاب نیز امروز از دستاوردهای آن است که این کتب استانداردها و دستورالعمل‌های تخصصی را تشریح و ساده‌سازی می‌کند. ما سال‌ها روی مدل‌های معروف دنیا که مدل بیزینسی فرانچایز را دنبال می‌کردند مطالعه کردیم و با سازوکاری متفاوت و خلاقانه آغاز به کار کردیم.

مدیرعامل هوپو ادامه داد: این مجموعه در مرحله‌ی توسعه برای بیش از 30 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده و همچنین، 500 نفر دیگر هم به زودی در یک‌صد مرکز وابسته، استخدام خواهند شد.

این فعال کارآفرینی افزود: «خدمات مراکز هوپو بسیار متنوع بوده و تمام خدمات حوزه زیبایی را شامل می‌شود، از جمله خدمات ترمیمی و مراقبت مو با پروتز، جوان‌سازی پوست، لاغری، تناسب اندام و گریم داماد که در واقع با رصد بازار مصرف و تحقیق روی جامعه‌ی هدف به میزان قابل توجهی کشور ما در این حوزه به بازار مصرف شرکت‌های خارجی تبدیل شده بود و این مهم خروج ارز از کشور را افزایش می‌داد. پس می‌توان گفت با راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای نقش به‌سزایی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم.»

شهریار شهیر برزگر گفت: «برآورد ما در شرایط ایده‌آل این است که از بین 180 هزار آرایشگاهی که در سراسر کشور ایران وجود دارد، با در نظر گرفتن تنها 11 هزار مرکز و با ایجاد اشتغال برای حداقل 2 نفر در هر مرکز از طریق این طرح کسب و کار می‌توان برای 22 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.»

IMG 20201208 174655

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های خود و مجموعه‌ی اتاق فکر «هوپو»، جهت فرصت‌آفرینی و اشتغال‌زایی، خاطرنشان کرد: بدون استفاده از منابع بانکی و دیگر منابع و مشوق‌های دولتی به کمک مطالعات امکان‌سنجی انجام شده، با جذب تنها 7 درصد از حجم بازار بدون آسیب رساندن به مسائل زیست محیطی ایجاد اشتغال خواهیم کرد که این میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، برای 100 هزار نفر از خانواده‌های این افراد درآمد پایدار خواهد داشت، در شرایطی که به همه‌ی این موارد باید ارائه خدمات مفید و موثر به دریافت‌کنندگان آن و رضایتمندی و سلامت جسمی و روحی افراد جامعه را اضافه کرد. در نهایت منافع و عوائد ناشی از تولیدات و خدمات این مجموعه مانع از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: پیاده‌سازی نهایی طرح و تحقق درآمدهای سالانه، تنها بیش از 700 میلیارد تومان مالیات به صورت سالیانه از سوی این مجتمع و متعلقات به دولت پرداخت خواهد شد که این در الگوی یک شرکت خدماتی در صنعت منحصر به‌فرد است. از طرفی تاثیر مستقیم استفاده از محصول هوپو ایجاد اعتماد به نفس و شادابی خواهد شد، لذا اجرای طرح از بُعد روان‌شناختی نیز برای جامعه، منافعی به همراه خواهد داشت. بنابراین، در شرایط تحریم‌های بین‌المللی به عنوان یک کسب‌وکار مستقل که زنجیره‌ای کامل از تامین مواد اولیه تا تولید محصـول و ارائـه خـدمات را در بر می‌گیرد، می‌تواند در راستای کاهش تاثیرپذیری کشور از اثرات منفی تحریم‌ها، یاری دهنده اقتصاد کشور باشد.

وی در خصوص صادرات محصولات هوپو و کسب درآمد ارزی از طریق اعطای شعبه در کشورهای خارجی توضیح داد: «یکی از برنامه‌های آتی طرح هوپو، راه‌اندازی مراکز خدمات محصولات هوپو در دیگر کشورهاست که در پلن اول برون مرزی روی کشورهای همسایه کار می‌کنیم که موجب صادرات همزمان کالا و خدمات و ارزآوری برای کشور خواهد شد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه در حال حاضر، پروتز موی مصرفی در کشور از کانال واردات رسمی و غیررسمی تامین می‌شود، لذا بر اساس برآوردهای انجام شده، سالانه حدود 30 میلیون دلار خروج ارز بابت تامین پروتز مصرفی برای جامعه مشتریان این محصول، متشکل از بیش از 100 هزار نفر صورت می‌گیرد. با اجرای طرح هوپو و تولید داخلی محصول در کارخانه واقع در منطقه آزاد انزلی، از این میزان خروج ارز جلوگیری خواهد شد و در عوض کانال صادرات این محصول فعال خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.