کد مطلب: ۶۰۰۱۵۳

۵ ترفند برای افزایش سرعت اینترنت در تلفن‌های هوشمند اندرویدی

۵ ترفند برای افزایش سرعت اینترنت در تلفن‌های هوشمند اندرویدی

داشتن یک گوشی یا یک تبلت خوب تا حد زیادی می‌تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد و ما در این مقاله قصد داریم تا روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی موبایلتان به شما ارائه دهیم.

تنها چیزی که در جامعه امروز همیشه دست افراد هست و آن را از خود دور نمی‌­کنند و در واقع روشی برای پر کردن تنهایی و بی‌حوصلگی افراد است گوشی‌های همراهی می‌باشد که در دستمان وجود دارد. اگر گوشی یا تلفن همراه­مان را برای چند ساعت چه کنیم احساس می‌کنیم که دستپاچه هستیم و چیزی را گم کرده‌ایم و این در واقع نشانه وابستگی ما به تلفن همراه ما می‌باشد. دلیل این وابستگی اینترنت و تبادل اطلاعات و صحبت‌های مجازی است که با دوستان و آشنایان یا حتی افراد غریبه داریم. انگار تمام ما با یک زنجیز نامرئی به تلفن‌های هوشمند خود متصل شده‌ایم و بدون آنها نمی‌توانیم تمرکز کافی داشته باشیم و به شدت احساس تنهایی خواهیم کرد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم در جهانی زندگی می‌کنیم که بهترین دوستمان گوشی‌هایی هستند که در دست داریم و دوری از این دوست خیالی که ما را با جهان همراه می‌کند بسیار سخت است. داشتن یک گوشی یا یک تبلت خوب تا حد زیادی می‌تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد و ما در این مقاله قصد داریم تا روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی موبایلتان به شما ارائه دهیم. به همین منظور میتوانید از تبلت های سامسونگ با قیمت مناسب و کیفیت بالا استفاده کنید و از داشتن یک دستگاه هوشمند با کیفیت لذت ببرید. به همین منظور می‌خواهیم روش‌های مختلف را برای جلوگیری از قطع شدن گوشی‌های همراهمان بیاموزیم. در ادامه چند روش برای مقابله با قطع شدن اینترنت گوشی تلفن همراه خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

  1. استفاده از مودم‌های جدید

مقدار زیادی از سرعت پایین اینترنت به وسایلی که از آنها استفاده می‌کنید بستگی دارد به عنوان مثال اگر از مودم‌های بسیار قدیمی برای منزل خود استفاده می‌کنید نمی‌توانید انتظار سرعت بالایی از اینترنت بر روی گوشی خود داشته باشید بنابراین باید به فکر ارتقاء مودم خود باشید. ما می‌توانیم پیشنهاد مناسبی برای خرید یک مودم به روز و با سرعت بالا برایتان داشته باشیم. مودم های td lteهمراه اول یکی از بهترین و پرسرعت‌ترین مودم‌هایی است که در ایران وجود دارد و می‌توانید برای افزایش سرعت اینترنت خود از آن استفاده کنید.

  1. پاک کردن حافظه پنهان

اولین اقدامی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی همراه خود باید انجام دهید پاک کردن کچ یا حافظه پنهان گوشی خود می‌باشد. در واقع این کار یعنی پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌هایی که اینترنت مصرف می‌کنند و این برنامه‌ها شامل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب، توییتر و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های متصل به اینترنت می‌­باشند. این برنامه‌ها حافظه پنهان خیلی زیادی استفاده می‌کنند و سرعت اینترنت را به شدت کاهش می‌دهند از طرفی این برنامه‌ها باعث پردازش بده گوشی یا کند شدن آن می‌شوند و همچنین باعث پر شدن حافظه داخلی گوشی شما هم خواهند شد. بهترین کار این است که حافظه پنهان گوشی خود را به راحتی پاک کنید. به همین منظور باید وارد تنظیمات یا ستینگ گوشی خود شوید و وارد قسمت اپلیکیشن یا برنامه‌ها شوید سپس وارد قسمت اپلیکیشن منیجر یا مدیریت برنامه‌ها شوید و در این قسمت می‌توانید تمام برنامه‌هایی که اینترنت مصرف می‌کنند را مشاهده کنید. وارد هر کدام از این برنامه‌ها بشوید قسمتی به نام کچ (cache) خواهید دید که این در واقع حافظه پنهانی است که آن برنامه مصرف می‌کند و شما با زدن دکمه (clear cache) می‌توانید این حافظه پنهان را پاک کنید. باید به ترتیب برای تمامی اپلیکیشن‌های خود این کار را انجام دهید تا هم حافظه داخلی گوشی‌تان آزاد شود و هم سرعت اینترنت و سرعت گوشی شما بالاتر برود. اگر مدت زمان زیادی باشد که این حافظه پنهان را پاک نکرده‌اید احتمالاً پس از پاک کردن آن سرعت اینترنت شما و حافظه داخلی شما به شدت ارتقا پیدا می‌کند و نتیجه بسیار خوبی را خواهید گرفت.

  1. استفاده از مرورگر های بهینه

استفاده از یک مرورگر بهینه می‌تواند سرعت اینترنت مصرفی شما را تا حدی افزایش دهد به عنوان مثال مرورگر کروم که خود گوگل روی آن سرمایه گذاری کرده و به عنوان پیش فرض روی تمامی گوشی های اندرویدی نصب است یکی از بهترین و بهینه ترین مرورگر هایی است که برای سرچ می‌توانید از آن استفاده کنید. از قابلیت‌های مثبت که این مرورگر دارد می‌توانیم به سیو یوزرنیم و پسورد ایمیل و جیمیل ای که داخل سایت های مختلف برای ثبت نام از آنها استفاده کرده اید اشاره کنیم. با سیو ایمیل و یوزرنیم و پسوردی که داخل سایت‌های مختلف با سیستم گوشی خود در آنها ثبت نام کرده‌اید شما دیگر نیازی نیست تمامی رمزهای خود را به خاطر بسپارید و تنها باید یک بار دکمه سیو یوزرنیم و پسورد را در مرورگر بزنید.

مرورگر دیگری که بعضی از معایب مرورگر کروم را ندارد می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم مرورگر اپرا مکس می‌باشد. این مرورگر مصرف اینترنت زیادی ندارد و حافظه پنهان زیادی اشغال نمی‌کند همچنین این مرورگر تمام برنامه‌هایی که نصب می‌کنید را بهینه سازی می‌کند. این مرورگر برای اندروید با نام اپرا مکس و در ios با نام اپرا مینی شناخته می‌شود و می‌توانید از آن برای استفاده بهینه اینترنت استفاده کنید.

  1. پاک کردن برنامه‌هایی که از آنها استفاده‌ای ندارید

پاک کردن برنامه‌هایی که قبلا آنها را نصب کرده بودید یکی از کارهای دیگری است که می‌تواند برای افزایش سرعت اینترنت از آن استفاده کنید. در واقع برنامه‌هایی که از آنها استفاده چندانی ندارید و شاید سال یکبار هم به آنها سر نزنید می‌توانند مقداری از پهنای باند شما را گرفته و زمانی که اینترنت را روشن میکنید مقداری از حجم اینترنت شما را مصرف می‌کنند. برنامه‌هایی مثل فیس بوک، اینستاگرام و یا حتی کلاب هوس در دسته این برنامه‌ها قرار می‌گیرند که حتی اگر شما آنها را استفاده نکنید و از آنها خارج شوید از پهنای باند اینترنت شما استفاده خواهند کرد. جدا از این برنامه‌هایی که ذکر شد مقدار زیادی از باتری گوشی شما را هم مصرف می‌کنند و همین باعث خالی شدن زود باتری شما می‌شود. به همین منظور اگر از هر کدام از این برنامه‌ها استفاده چندانی ندارید بهتر است تا با پاک کردن آن هم در افزایش سرعت اینترنت و هم به آزاد شدن حافظه گوشی خود کمک کنید. در این مقاله می‌توانید بهترین نرم افزار های پاک کردن برنامه های اضافی را مشاهده کنید.

  1. استفاده از مرورگرهای بلاکر تبلیغات

اقدام بعدی استفاده از مرورگرهایی است که تبلیغات را بلاک می‌کنند. احتمالاً تبلیغات آزار دهنده سایت‌های مختلف را زمانی که به دنبال چیزی در اینترنت بودید دیده‌اید. این تبلیغات پاپ آپ نام دارند و شما دائماً باید ضرب در آنها را بزنید تا به راحتی به چیزی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. این تبلیغات بسیار آزار دهنده حجم اینترنت شما را می‌گیرد و سرعت اینترنت را تا جایی که می‌تواند پایین می‌آورد. بهترین کار برای اینکه از شر این تبلیغات خلاص شوید این است که از برنامه‌های بلاک تبلیغات یا مرورگرهای بلاک تبلیغات استفاده کنید. یکی از بهترین مرورگرهایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم مرورگر ADBLOCKER می‌باشد. این مرورگر را می‌توانید از داخل گوگل پلی دانلود کنید. سرعت این مرورگر بسیار بالا است و می‌تواند به راحتی تمامی تبلیغات آزاردهنده را پاک کند. برنامه های دیگری هم هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال پلاگین‌های کروم که می‌توانند تبلیغات را نادیده بگیرند از این دست هستند.

امیدواریم با استفاده از این روش‌ها بتوانید اینترنت پرسرعتی را در گوشی موبایل خودتان تجربه کنید و مطمئن باشید که تنها با تغییر چند چیز کوچک می‌توانید سرعت اینترنت خود را به شدت افزایش دهید.

نویسنده: سارا اقبالی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    سارا جان مرسی