کد مطلب: ۱۵۴۹۰۷

۵۱ فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند

51 فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند

دولت ویتنام در راستای مبارزه با فساد مالی در بخش بانکداری خصوصی خود، ۵۱ فعال در این حوزه را مجازات و برخی از آنها را اعدام کرد.

دولت ویتنام در راستای مبارزه با فساد مالی در بخش بانکداری خصوصی با شدت وارد عمل شده است و در تازه‌ترین اقدام خود تعداد ۵۱ فعال بانکی و تاجر ویتنامی را به ارتکاب کلاه‌برداری محاکمه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جرم این ۵۱ نفر شراکت در اعطای وام های نامعین است که خلاف مقررارت ویتنام محسوب می‌شود. این در حالی است که بخش بانکداری خصوصی ویتنام با زدوبند محصور شده است.

هاوان‌سم رئیس سابق اوشن‌بانک ویتنام متهم است که در سال ۲۰۱۲ میلادی چندین فقره وام غیر قانونی را به ارزش ۲۳ میلیون دلار تایید کرده است. او به همراه ۵۰ بانکدار و بازرگان دیگر که عمدتا در اوشن‌بانک فعالیت داشتند، امروز در ویتنام محاکمه شدند و حکم برخی از آنها اعدام گزارش شده است.

این اقدام رئیس سابق اوشن‌بانک منجر به نابودی این بانک و به دست آوردن عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ویتنامی برای هاوان‌سم شد.

بر پایه این گزارش، گروه بانکداری اوشن ویتنام در سال ۲۰۰۷ میلادی شروع به کار کرد و در کناره فعالیت‌های بانکی در حوزه دادوستد ملک و هتل‌داری هم فعالیت داشت و بر اساس آمارهای منتشر‌شده، دارایی این بانک در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.