کد مطلب: ۳۲۳۳۶۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با بنیان‌گذار «زرین‌پال»:

استارتاپی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر «رمز ارز» است

استارتاپی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر «رمز ارز» است

یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ زرین‌پال می‌گوید: دو مسیر مشخص راه آینده ما را تشکیل می‌دهد؛ اول استحکام پایه‌های جایگاه فعلی ما و دوم نیم نگاهی به آینده. برنامه درازمدت ما رسیدن به فناوری بلاک‌چین است و در حال سرمایه‌گذاری بر بلاک‌چین و رمز ارز هستیم.

خرید اینترنتی و اعتماد به انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی روزبه‌روز شکل جدیدتری به خود می‌گیرد. زمانی نه چندان دور مردم نمی‌توانستند به این مدل خرید و پرداخت اعتماد کنند و خرید مطمئن سنتی را به هرچیزی ترجیح می‌دادند. اما این روزها کمبود زمان و محدودیت نداشتن زمان خرید و پرداخت اینترنتی مشتریان را با نوع جدیدی از خرید و پرداخت آشنا کرده است و با استقبال خوبی هم از سمت مردم و صاحبان کسب‌وکارها مواجه شده است. زرین‌پال یکی از پلتفرم‌هایی است که نقش بازوی میانی مابین خریداران و پذیرنده‌ها را ایفا می‌کند و در این زمینه تجربه‌های قابل اتکایی دارد.

اعتماد؛ پاشنه آشیل خرید اینترنتی

مصطفی امیری یکی از دو برادران امیری و یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ زرین‌پال است. امیری در گفتگو با تجارت‌نیوز صحبت‌هایش را با اشاره به چگونگی تولد زرین‌پال شروع می‌کند: سال 89 بود و به شدت دنبال ایجاد رویکردی در خریدهای اینترنتی مطمئن بودیم. پاشنه آشیل خریدهای اینترنتی اعتماد بود و خود ما هم به شخصه نمی‌توانستیم از خریدهای اینترنتی که انجام می‌دادیم، اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشیم و اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: همین باعث شد با برادرم به فکر ایجاد درگاهی باشیم و این فرصت را در اختیار خریدار قرار دهیم؛ در صورتی که تا چهار روز پس از پرداخت و خرید اینترنتی محصول مورد نظرش را دریافت نکرد با پر کردن فرمی مبلغ مورد نظر به حسابش ارجاع داده شود. این نکته می‌توانست ضعف خرید اینترنتی را از بین ببرد. به عنوان تیم زرین‌پال از روز اول سعی کردیم پلتفورم مورد اعتماد مردم باشیم و تا به امروز هم بر این مورد پایبند بودیم و وفاداریم.

سهم خرید اینترنتی تنها 7 درصد

امیری با اشاره با گزارش بولتن شاپرک از میزان درصد خرید اینترنتی از کل خرید جامعه ادامه می‌دهد: طبق آمار بولتن شاپرک هفت درصد از خرید کل متعلق به خرید اینترنتی و آنلاین است. باقی خریدها به شکل خرید نقدی و یو‌اس‌تی است. هرماه تقریبا یک ونیم میلیون تراکنش روی پلتفرم ما اتفاق می‌افتد. در این زمینه مدعی هستیم که 8.2 درصد از مجموع خرید اینترنتی در پلتفرم ما رقم می‌خورد. زرین‌پال از زمان شروع فعالیت تا به امروز سعی کرده به عنوان بازروی میانی بانک، پی‌اس‌ها، بیمه و… با پذیرنده‌های متفاوت عمل کند. البته در شاپرک خریدهایی مثل خرید شارژ تلفن همراه هم خرید اینترنتی محسوب می‌شود. ولی ما این گزینه‌ها را در سیگمنت خرید اینترنتی محسوب نمی‌کنیم و آمار وب‌هایی مانند سیمینار‌وب و… به طرز تفکر ما نزدیک‌تر است.

استقبال عموم مردم از آپ‌های پرداخت

امیری با اشاره به محاسن خرید اینترنتی می‌گوید: دو مسئله مهم در باطن خرید اینترنتی نهفته است. اولی حذف زمان و مکان است و دومی ارزش افزوده. اینترنت حاصل ترکیب چندین و چند شبکه است و پر واضح است که نسبت به خرید و کار سنتی می‌تواند اسکیل‌تر و راحت‌تر باشد و در ساعاتی از شبانه و روز که در حالت عادی شاید امکان خرید نداشته باشید، می‌شود اینترنتی خرید کرد. این نکات مردم را به سمت خرید اینترنتی جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: نقش زرین پال در این میان کمک به کسب‌وکارها برای دریافت خدمات مناسب است و تلاش می‌کند به ریسک مالیاتی وبیمه کسب وکارهای جدید کمک کند و در واقع نقش چرخ دنده‌های تکمیل کننده‌کار را به عهده دارد.

جذابیت آپ‌های پرداخت برای صاحبان مشاغل

بنیان‌گذار زرین‌پال ادامه می‌‍‌‌دهد: بزرگ‌ترین سرویس‌دهی ما کمک به تسهیل‌ کار صاحبان کسب وکارهاست. اگر این مشاغل کل درآمد را بدون احتساب ارزش افزوده، بیمه و… صرفا در بانک بخوابانند، بیشتر دچار ریسک‌های مالیاتی و بیمه می‌شود. اما زیرین‌پال این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها و صاحبان مشاغل مکانیزم‌ها و سیاست‌های متفاوتی که دارند را بر پلتفرم ما پیاده کنند.

وی تصریح کرد: زرین‌پال طبق فرمول و کدهای وارد شده تمام کارها را انجام داده و احتساب می‌کند و دیگر نیازی نیست صاحبان کسب و کارها درگیر حواشی‌ای از قبیل ازرش افزوده، بیمه و… باشند، بلکه خیلی راحت می‌توانند به فکر حساب‌و کتاب سود و زیان خود باشند. چرا که زرین‌پال طبق دستورات و کد وارد شده همه موارد را جداگانه احتساب و پرداخت می‌کند.

آینده زرین‌پال

امیری با اشاره به نسل جدید استارتاپ‌ها یعنی بلاک‌چین‌ها ادامه می‌دهد: دو مسیر مشخص راه آینده ما را تشکیل می‌دهد؛ اولی مشخص کردن و استحکام پایه‌های جایگاه فعلی ما و دومی نیم نگاهی به آینده. برنامه درازمدت ما رسیدن به فناوردی بلاک‌چین است. در حال سرمایه‌گذاری بر بلاک‌چین و رمز ارز یا ارز رمزی (یکی از انواع ارز مجازی) هستیم و معتقدیم دو تا پنج سال آینده این دو مورد جزو ملزومات زندگی خواهند بود و ما قطعا در این مسیر بدل شدن به قطب قوی کار را در برنامه داریم.

وی در ادامه می‌افزاید: در مورد برنامه‌‌های کوتاه‌مدت، در حوزه پرداخت در حال اضافه کردن چندین مدل پرداخت هستیم که اجازه بدهید در این مورد بیشتر از این توضیح ندهم و بیشتر از این از پلن‌های آینده صحبت نکنم، چرا که در میدان رقابتی ما با رقبای برزرگ‌مان دو طرف معامله به یک اندازه قدرتمند نیستد و یک طرف میلیارد میلیارد خرج می‌کند و ما که طرف دیگر معامله‌ایم ریال ‌ریال. قطعا در این کشمکش برنده میدان ما نخواهیم بود.

امیری در پایان خاطرنشان می‌کند: از طرفی تا همین چند ماه اخیر نوع خدمات‌رسانی ما کاملا متفاوت بود؛ تا اینکه بانک مرکزی با تعریف مسیری مشخص راه و روال حرکتی ما را تغییر داد و در مورد آپشن‌های جدید که قصد اضافه کردن داریم اول از همه تائید رگولاتور اصلی این کار را نیاز داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.