کد مطلب: ۸۱۷۲۸۷

آغاز ثبت‌نام چانگان CS۳۵/ قیمت‌ها بالاتر از مصوب شورای رقابت

آغاز ثبت‌نام چانگان CS۳۵/ قیمت‌ها بالاتر از مصوب شورای رقابت

سایپا برای اولین بار شرایط فروش خودروی جدید چانگان سی اس ۳۵ را با مدل ۲۰۲۳ ویژه خردادماه ۱۴۰۲ منتشر کرد. قیمت‌ها اعلام شده در اطلاعیه این شرکت، برای هر دو مدل خودروی چانگان، بیشتر از قیمت مصوب شورای رقابت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سایپا اعلام کرد افراد حائز شرایط خرید خودروی چانگان 35+CS که در اسفندماه سال 1401 در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی نسبت به ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو اقدام کرده‌ و اکنون پیامک اطلاع‌رسانی را دریافت کردند از ساعت 14 امروز می‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند.

در حالی قیمت این خودرو ها توسط شورای رقابت به ترتیب 849 و 904 میلیون تومان اعلام شده بود که قیمت فروش این خودروها توسط سایپا بین 260 نا 280 میلیون تومان بالاتر اعلام شده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که در مصوبه شورای رقابت تاکید شد، سایر هزینه ها شامل عوارض قانونی شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال و ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، هزینه اسقاط ، حمل تا شبکه توزیع، کمیسیون فروش و سایر عوارض قانونی که در قیمت پایه لحاظ نگردیده، قابل اعمال به قیمت های مصوب می باشد، بنابراین احتمالا اختلاف 260 تا 280 میلیون تومانی مربوط به این هزینه هاست.

موعد تحویل هر دو خودرو، ۹۰ روزه تعیین شده است ( تسنیم )

چانگان

بالاتکلیفی در مورد خودروهای مونتاژی

به گزارش تجارت‌نیوز، از سوی دیگر انتشار اخباری مبنی بر احتمال افزایش دوباره قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت نیز، انتقاداتی را به همراه داشت. برخی از خریداران خودرو معتقدند در صورتی که قصدی برای افزایش قیمت وجود دارد، این اتفاق باید پیش از پایان مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو در روز 10 خرداد، رخ می‌داد. البته شورای رقابت هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است.

یکی از نکات عجیب دیگر در مورد فروش خودروهای مونتاژی در سامانه این بود که برخی از محصولات در حالتی عرضه شدند که تا پایان مهلت ثبت‌نام قیمت بعضی از آنها مشخص نشده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا کی باید مردم تاوان بدن چرا واردات ازاد نمیکنید چرا دور این مملکت دیوار کشیدین و هر چی دلتون میخاد به ملت میچپونید و عده ای به اسم تولید داخل هر بلایی دلشون میخاد سر مردم میارن تا کی

  • ناشناس

    سلام
    افسوس که مردم این کشور برای دولتها و زمامداران این کشور هیچ جایگاهی ندارند رانت خواران و شرکتهای خودرو سازدر هر بخشی که اراده کنند برای این مردم نسخه می پیچند و دولت‌ها از آنان حمایت می کنند و همگی دست در جیب مردم دارند ….
    نمایندگان مجلس هم در خوابند و به فکر بستن بار خود تا پایان مجلس ……